Senior vakspecialist Burgerzaken (3,5 fte)
Dit ga je doen
Dit is je opdracht
Je behandelt en beoordeelt klantvragen; schriftelijk, telefonisch of aan de balie over alle taken en producten van Burgerzaken en verwijst burgers, maar ook professionals zo nodig door. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies en denkt mee met de burger. Je controleert en beoordeelt alle verzamelde gegevens en documenten op juistheid, volledigheid en op eventuele document- en identiteitsfraude. Dit doe je zowel aan de balie als in de backoffice. Aan de balie adviseer en informeer je klanten over zowel de Burgerlijke Stand (BS) als de BRP.
Je maakt akten op van de Burgerlijke Stand aan de hand van complexe wet- & regelgeving. Hierbij pas je zo nodig internationaal privaat recht (IPR) en buitenlands personen- en familierecht toe.
Je beoordeelt aangiften van vestiging vanuit het buitenland, (her)vestiging, behandelt aanvraag naturalisatie/optie, neemt verklaringen onder ede af en beoordeelt buitenlandse brondocumenten.
Je verzorgt de registratie van niet ingezetenen in het RNI-register en verstrekt uittreksels uit dit register.
Je actualiseert de BRP op basis van (buitenlandse) brondocumenten waarbij je diverse kennisbanken raadpleegt en zo nodig de specialist Burgerzaken voor (internationale) complexe aangiften. Ook hierbij pas je IPR en buitenlands personen- en familierecht toe.
Je plaatst latere vermeldingen bij registerakten, o.a. op basis van beschikkingen van de rechtbank, Koninklijk Besluiten, verzoeken van burgers, etc.
Je toetst Rechtbank beschikkingen en overige complexe documenten op juistheid en volledigheid.
Je dient verzoeken in bij de Officier van Justitie en de rechtbank t.b.v. akteverbeteringen
Je beoordeelt meldingen voorgenomen huwelijk en voltrekt incidenteel eenvoudige huwelijken op het Stadskantoor.
Dit neem je mee
Minimaal mbo4 denk- en werkniveau;
Minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van de Burgerlijke Stand & BRP;
Je bent in het bezit van het diploma BABZ of overeenkomstige relevante modules behaald van de Publieksacademie;
Je hebt ruime kennis en ervaring van Nederlandse wet- en regelgeving die BS en BRP (en de overige taakgebieden van Burgerzaken) als onderwerp hebben, inclusief Rijkswet op het Nederlanderschap, Internationaal Privaatrecht en het werken met buitenlands personen- en familierecht;
Je hebt uitstekende vaardigheden om te kunnen omgaan met mensen uit de verschillende geledingen van de samenleving en uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden, zowel in het Nederlands als Engels;
Je bent accuraat, kwaliteitsgericht en dienstverlenend ingesteld;
Je bent flexibel inzetbaar tijdens de openingstijden van Burgerzaken: 8.45 uur – 20:15 uur en bereid minimaal 1 avond per week te werken. De gemeente Utrecht heeft avondopenstelling op dinsdag- en donderdagavond;
Je bent digitaal vaardig en hebt ervaring met Key2Burgerzaken.
Dit ben jij
- Je hebt minimaal mbo4 denk- en werkniveau
- Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van de Burgerlijke Stand
& BRP - Je bent in het bezit van het diploma BABZ of overeenkomstige relevante
modules behaald van de Publieksacademie - Je hebt ruime kennis en ervaring van Nederlandse wet- en regelgeving die BS
en BRP (en de overige taakgebieden van Burgerzaken) als onderwerp hebben,
inclusief Rijkswet op het Nederlanderschap, Internationaal Privaatrecht en
het werken met buitenlands personen- en familierecht - Je hebt uitstekende vaardigheden om te kunnen omgaan met mensen uit de
verschillende geledingen van de samenleving en uitstekende mondelinge en
schriftelijke vaardigheden, zowel in het Nederlands als Engels - Je bent flexibel inzetbaar tijdens de openingstijden van Burgerzaken: 8.45
uur – 20:15 uur en bereid minimaal 1 avond per week te werken. De gemeente
Utrecht heeft avondopenstelling op dinsdag- en donderdagavond - Je bent digitaal vaardig en hebt ervaring met Key2Burgerzaken
Team TenMonks

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.