Medewerker Cliëntenadministratie Werk & Inkomen

Gemeente Smallingerland

Gemeente Smallingerland
5 maanden
MBO
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Gemeente Smallingerland is in verband met zwangerschapsvervanging tijdelijk op zoek naar een ervaren Medewerker Cliëntenadministratie. Je komt te werken in een collegiaal team dat verantwoordelijk is voor de uitvoering van inkomensvoorzieningen. Binnen dit team lever je een directe bijdrage aan de rechtmatige en tijdige uitbetaling van uitkeringen en andere inkomensregelingen. Naast de reguliere processen werk je ook mee aan verbeteringen zoals digitalisering, implementatie van nieuwe systemen en kwaliteitsprojecten.

  • Verwerken, controleren en fiatteren van werkprocessen die leiden tot de uitbetaling van uitkeringen.Interpreteren en berekenen van loonstroken, rekening houdend met belastingtechnische aspecten.
  • Correspondentie met cliënten en onderzoeken van signalen (bijvoorbeeld niet opgegeven inkomsten, IB-signalen).
  • Uitvoeren van herberekeningen, nabetalingen, terugvorderingen en inrichten van debiteurendossiers.
  • Opstellen van gespecificeerde brieven aan derden bij verrekeningen.
  • Meewerken aan projecten op het gebied van digitalisering, nieuwe software en robotisering.
  • Bewaken en verbeteren van de kwaliteit door databasebeheer en uitvoeren van query’s.

Dit ben jij

  • U bent in dienst bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau en geen ZZP-er of
    BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder. De aard en inhoud van deze
    opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling
    arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een
    fictieve dienstbetrekking
  • Beschikt over minimaal een afgeronde MBO-opleiding in een relevante
    richting (bijvoorbeeld administratie of financieel) en aantoonbaar werk- en
    denkniveau op dat niveau
  • Minimaal 3 jaar recente werkervaring binnen cliëntenadministratie of
    financiële administratie in het sociaal domein
  • 50,00000000000001 % Ervaring met Suite en Key2Financiën; kennis van Cognos
    of vergelijkbare rapportagetools
  • 50,00000000000001 % Aantoonbare ervaring met debiteurenbeheer en
    herberekeningen binnen uitkeringsprocessen
  • Verwerken, controleren en fiatteren van werkprocessen die leiden tot de uitbetaling van uitkeringen.Interpreteren en berekenen van loonstroken, rekening houdend met belastingtechnische aspecten.
  • Correspondentie met cliënten en onderzoeken van signalen (bijvoorbeeld niet opgegeven inkomsten, IB-signalen).
  • Uitvoeren van herberekeningen, nabetalingen, terugvorderingen en inrichten van debiteurendossiers.
  • Opstellen van gespecificeerde brieven aan derden bij verrekeningen.
  • Meewerken aan projecten op het gebied van digitalisering, nieuwe software en robotisering.
  • Bewaken en verbeteren van de kwaliteit door databasebeheer en uitvoeren van query’s.

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback