Strategisch assetmanager Middenspanning

Stedin Groep

11 maanden
WO
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Strategisch assetmanager Middenspanning
C10 (min. € 5842,58 – max. € 8170,79) – Stedin 2025.07
DETA-VAST

Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen.

Stedin heeft een betrouwbaar elektriciteitsnet. Dat willen wij zo houden. Daarvoor hebben wij assets nodig die kwalitatief en duurzaam zijn en blijven. Maar ook vooral een elektriciteitsnet dat flexibel is en dat voorbereid is op de toekomst. Daarom zoeken wij een Strategisch Assetmanager Middenspanning. Jij zorgt in afstemming met andere interne en externe stakeholders voor een efficiënt strategisch management van schakelinstallaties in het middenspanningsnet met oog op kwaliteit, veiligheid. Hiervoor creëer en geef je invulling aan het instandhoudingsbeleid. Jij maakt lange termijn analyses (3-20 jaar vooruit) die inzicht geven in de kwaliteitsontwikkeling van de assets. Dat doe je door het onderhouds-, vervangingsbeleid op elkaar af te stemmen. Verder gebruik je data en modellen om inzicht te krijgen en oplossingen door te rekenen. Je werkt samen met de tactisch assetmanagers die weer in contact staan met de operationele/uitvoerende afdelingen.

Niets ontbreekt in jouw beleidstukken over het onderhouds- en vervangingsbeleid. Jij stelt deze beleidsstukken op en draagt deze uit. Je fungeert als vraagbaak voor de organisatie voor beleidsuitgangspunten. Je brengt zelfstandig advies uit, beheert en vertaalt knelpunten en risico’s in de netten. Waarbij je uiteraard oplossingen weet te definiëren. Anderen meenemen in jouw ideeën is je dan ook op het lijf geschreven. Je creëert draagvlak, verbinding en inzicht. Wat het werk verder uitdagend maakt? Eén van jouw wellicht toekomstige collega’s geeft het volgende aan;

De verantwoordelijkheid om in het epicentrum van de besluitvorming te staan in een snel en continu veranderende omgeving, de afstemming met alle lagen binnen het bedrijf, de noodzaak en de kans om op de hoogte te blijven van de laatste technologische ontwikkelingen en de afwisseling tussen de verschillende activiteiten maken voor mij dat ik de rol van Strategisch Assetmanager erg leuk vindt.’ – Thomas Bantras, strategisch assetmanager bij Stedin.

Kom jij met ons samen werken we aan de instandhouding van het net? Lees dan gauw verder.

 

Jouw sterke punten. Worden wij blij van.

Je bent de toegewijde specialist op het gebied van assets in het bestaande net en de ontwikkelingen van toekomstige assets. Je werkt graag samen met verschillende disciplines. Het opzoeken van samenwerkingen kunnen we dan ook aan jou overlaten, je hebt overzicht op het grote geheel en gevolgen voor anderen en weet daar op in te spelen. Hierin ben je verbindend en beschik je over een hoge dosis organisatiesensitiviteit. Wat jou verder onze nieuwe collega Strategisch Assetmanager Middenspanning maakt? Dat lees je hier.

 

  • Je beschikt over een afgeronde wo opleiding, bij voorkeur in richting van Elektrotechniek/ Energietechniek.

  • Je hebt kennis van verbindingen en andere componenten in het midden-spanningsnet.

  • Je hebt ervaring opgedaan binnen het asset management domein op zowel technisch- als beleidsniveau.

  • Kennis en ervaring met verschillende onderhoud systemen/modellen is een pré. Je ben in ieder geval bereid door middel van studie/training deze kennis en ervaring op te doen.

 

Een goed team. Daar hoor je bij.

Meteen vanaf dag één maak je deel uit van team Strategisch Instandhouding, onderdeel van Asset Management. Dit team bestaat uit 12 collega’s en maakt onderdeel uit van Instandhouding met in totaal 41 collega’s. De collega’s zijn allemaal hoogopgeleid, professioneel en experts op hun vakgebied. Een team met een cruciale rol. Samen zorgen ze voor het lange termijn vervangings- en onderhoudsbeleid. Maken ze het strategisch investeringsplan dat de kwaliteit van onze netten waarborgt. Samen vooruit willen gaan, tot de beste oplossingen komen en daarin geen blad voor de mond nemen. Echt een team voor jou.

We werken volgens ons Stedin@Work concept. Je werkt, als het weer kan en mag, ongeveer de helft van de tijd op ons kantoor in Rotterdam. De plek waar jij je collega’s ontmoet. De andere helft van de tijd werk je thuis. Wel zo flexibel. 

 

Dit ben jij

  • Kandidaat heeft minimaal een aantoonbare afgeronde WO opleiding, bij
    voorkeur in richting van Elektrotechniek/ Energietechniek
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een
    soortgelijke rol
  • Kandidaat heeft kennis van verbindingen en andere componenten in het
    midden-spanningsnet
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring opgedaan binnen het asset management
    domein op zowel technisch- als beleidsniveau
  • De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van
    leidinggevende. Dit past NIET binnen de wet DBA. Hierdoor is het NIET
    mogelijk om ZZP'ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers
    kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door een
    bureau
  • Deze aanvraag is NIET geschikt voor de inzet van zzp'ers. Leverancier
    verklaart hierbij dat de aangeboden professional: • is opgenomen in de
    loonadministratie van Leverancier of een derde partij; • in loondienst is
    bij een Leverancier die de juiste certificering heeft voor het uitlenen van
    personeel; • is verzekerd voor werknemersverzekeringen; • geen
    directeur-grootaandeelhouder (DGA) van de B.V. is waar het contract mee
    afgesloten wordt of van hiermee participerende ondernemingen; • netto-loon
    uitbetaald krijgt, waarover de wettelijk voorgeschreven loonheffingen,
    loonbelasting en premies voor volks- en werknemersverzekeringen zijn
    ingehouden en afgedragen aan de Belastingdienst door de Leverancier of
    derde partij
  • Via welke broker dient de opdracht te lopen in het geval van gunning?
  • Graag marktconform aanbieden. Tarieven dienen all in te zijn. Losse
    declaraties zijn niet toegestaan
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Deze kunnen worden
    getoetst in een gesprek met de opdrachtgever. – Goed kunnen plannen –
    Verantwoordelijkheidsgevoel – Flexibele instelling – Goede communicatieve
    vaardigheden – Resultaatgericht – Proactief – Luistervaardig
  • Is de kandidaat eerder werkzaam geweest binnen Stedin? Indien kandidaat
    eerder werkzaam is geweest binnen Stedin dan dient de reden van vertrek in
    het CV te staan. Tevens worden intern referenties ingewonnen. Mocht de
    reden van vertrek en de referentie(s) niet overeenkomen, dan wordt de
    toelating in het Dynamisch Aankoopsysteem ontnomen

Pieter Hofland

Recruitment Consultant

Pieter Hofland

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Pieter neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback