Strategisch Juridisch Adviseur Vastgoed en Grondzaken

Gemeente Hardenberg

Gemeente Hardenberg
€5.070 — €6.862 / maand
WO
Laatste dag

Dit ga je doen

Opdracht
Het Team Beleid en Gebiedseconomie geeft vakinhoudelijk invulling aan de groei- en transitieopgaven in onze gemeente. Onze kennis en ervaring zetten wij binnen de organisatie in om kansen te benutten en de juiste bijdrage te leveren aan ruimtelijke en economische opgaven.. Als Strategisch juridisch adviseur Vastgoed en Grondzaken ben je onderdeel van het team dat zich binnen het cluster Grondzaken en Planeconomie bezighoudt met gebiedsontwikkelingsprojecten en de verdere implementatie en inzetten van het grondbeleidsinstrumentarium en de monitoring ervan. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van complexe vraagstukken naar praktische (juridische) oplossingen. Verder ben je op strategisch en juridisch vlak sparringpartner voor de projectmanagers, het MT en eventueel het college en/of bestuur.

 Jouw werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • Het adviseren over publiek-private samenwerking bij gebiedsontwikkelingsprojecten (waaronder Stationsgebied) en over de werkvelden grondzaken, vastgoed, privaatrecht en aanbestedingsrecht;
  • Het opstellen van complexe overeenkomsten binnen het proces van gebiedsontwikkeling en verkoop van vastgoed (onder andere koop- en verkoopovereenkomsten, samenwerkingsovereenkomsten en kostenverhaalovereenkomsten);
  • Het beoordelen van door collega’s opgestelde overeenkomsten en adviezen;
  • Het bewaken van dossiervorming en controleren van de procesadministratie;
  • Het adviseren en verzorgen van de verkoop(voorbereiding) van bijzondere gronduitgiftes/ tenders/ aanbestedingen;
  • Het verzorgen van de verkoop(voorbereiding) van landbouwgronden en gebouwen, waaronder advisering over verkoopkaders, deelname aan verkoopgesprekken en aanspreekpunt zijn voor de praktische uitvoering;
  • Het adviseren en ten aanzien van strategische verwervingen;
  • Het adviseren en acteren bij de inzet van grondbeleidsinstrumenten en het vormgeven van beleid hieromtrent;
  • Het analyseren van ontwikkelingen op het vakgebied en het vertalen van deze naar adviezen naar te maken keuzes door de gemeente.
  • Het adviseren over publiek-private samenwerking bij gebiedsontwikkelingsprojecten (waaronder Stationsgebied) en over de werkvelden grondzaken, vastgoed, privaatrecht en aanbestedingsrecht;
  • Het opstellen van complexe overeenkomsten binnen het proces van gebiedsontwikkeling en verkoop van vastgoed (onder andere koop- en verkoopovereenkomsten, samenwerkingsovereenkomsten en kostenverhaalovereenkomsten);
  • Het beoordelen van door collega’s opgestelde overeenkomsten en adviezen;
  • Het bewaken van dossiervorming en controleren van de procesadministratie;
  • Het adviseren en verzorgen van de verkoop(voorbereiding) van bijzondere gronduitgiftes/ tenders/ aanbestedingen;
  • Het verzorgen van de verkoop(voorbereiding) van landbouwgronden en gebouwen, waaronder advisering over verkoopkaders, deelname aan verkoopgesprekken en aanspreekpunt zijn voor de praktische uitvoering;
  • Het adviseren en ten aanzien van strategische verwervingen;
  • Het adviseren en acteren bij de inzet van grondbeleidsinstrumenten en het vormgeven van beleid hieromtrent;
  • Het analyseren van ontwikkelingen op het vakgebied en het vertalen van deze naar adviezen naar te maken keuzes door de gemeente.

Dit ben jij

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO niveau in de richting van
    rechten
  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met
    juridische vraagstukken in ruimtelijke opgaven en vraagstukken in gemeenten
    met meer dan 60.000 inwoners
  • Minimaal 8 jaar werkervaring in juridische advisering in
    gebiedsontwikkeling
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als
    Jurist op het gebied van grondzaken & gebiedsontwikkeling
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met europese aanbestedingen
    en tenders
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met herontwikkeling van
    binnenstelijke gebieden
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau op het gebied
    van privaatrecht .

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback