Medewerker Brede Ondersteuning KOT (kinderopvangtoeslagenaffaire)

Gemeente Moerdijk

Gemeente Moerdijk
2 maanden
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

‘In de gemeente Moerdijk zoeken wij een medewerker voor het ondersteunen van inwoners die zijn gedupeerd door de toeslagenaffaire. Ben jij een maatschappelijk werker of vergelijkbaar in hart en nieren? Dan zijn wij op zoek naar jou! 

 

DIT GA JE DOEN 

Als Medewerker Brede Ondersteuning KOT (kinderopvangtoeslagenaffaire) zul je op vele manieren contact leggen met inwoners die zijn gedupeerd door de toeslagenaffaire.  

Gedupeerde ouders hebben te maken met wantrouwen tegenover lokale en landelijke overheidsinstanties, en de Belastingdienst in het bijzonder.  

Ze hebben veelal te maken met zwaardere financiële en andere problematiek waardoor veelal intensievere en langdurigere begeleiding dan gemiddeld nodig is. Dit vraagt om een specifieke aanpak in begeleiding, casusregie, aanvullende voorzieningen en beoordeling aanvragen additionele financiering van maatwerkvoorzieningen die niet in alle gevallen binnen de reguliere kaders valt. 

Je zult je onder andere bezig houden met de volgende werkzaamheden:   

  • Het opstellen van een plan van aanpak voor herstel op verschillende leefgebieden; 

  • Het begeleiden en ondersteunen van de doelgroep; 

  • Contactpersoon voor diverse instanties zoals de Belastingdienst, hulpverlening of bewindvoerder op casusniveau; 

  • Beoordelen van aanvragen voor vergoedingen; 

  • Indien nodig op huisbezoek gaan; 

  • Bijhouden van ontwikkelingen binnen het werkveld; 

  • Borgen van administratie ten behoeve van de (financiële) verantwoording. 

 Let op: deze rol kan niet op zzp-basis worden uitgevoerd. 

Gesprekken
Gesprekken vinden plaats op donderdagochtend 30 oktober Gesprekken voeren we bij voorkeur live op het gemeentehuis in Zevenbergen. Hoewel we niet kunnen voorspellen of kandidaat wordt uitgenodigd, is het fijn als hier rekening mee wordt gehouden.

 

Dit ben jij

  • Deze opdracht kan niet worden ingevuld door een ZZP’er (wet DBA/VBAR). Met
    uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd
    wordt. Wij vragen u om de "Verklaring detachering in loondienst" toe te
    voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U
    verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van
    een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document
    is onderdeel van de aanbesteding. U kunt de verklaring vinden op onze
    website via https://flexwestbrabant.nl/ufaq/kandidaat-aanbieden. Het
    document is ook beschikbaar via een link bij het aanbieden van een
    kandidaat
  • Kandidaat heeft werkervaring met de Kinderopvangtoeslagenaffaire (KOT).
  • Kandidaat heeft ervaring als caseregisseur Kinderopvangtoeslagenaffaire
    (gesprekken met gedupeerden).
  • Kandidaat heeft ervaring in/met verschillende gesprekstechnieken.
  • Kandidaat heeft een opleiding afgerond in het Sociaal domein
    (Maatschappelijk Werk, SPH, Social Work oid).
  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden.

Sohail Khairi

Recruitment Consultant

Sohail Khairi

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sohail neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback