Kwaliteitsmedewerker Inkomen – Participatiewet – Cluster WI

Gemeente Rotterdam

€3.602 — €5.313 / maand
12 maanden
HBO
Nog 12 dagen

Dit ga je doen

Waar ben jij van?

Jij bent van kwaliteit, rechtmatigheid en van de menselijke maat. Want deze vormen belangrijke pijlers voor een goede uitvoering van de Participatiewet. Dat is waar jij van bent in jouw rol als kwaliteitsmedewerker.

Jouw functie

In jouw nieuwe functie kom je te werken op de afdeling Kwaliteit & Ondersteuning (K&O). Als kwaliteitsmedewerker kijk je door een 3D-bril en hebt daarom in elke situatie oog voor mens, inhoud én proces. Wat complex is of lijkt, vertaal jij gemakkelijk naar herkenbare kaders en praktische handvatten. Je krijgt door jouw kennis, ontwikkelingsgerichte en open houding het vertrouwen en respect van anderen. Maar je gaat bovenal voor de beste dienstverlening aan de Rotterdammer. Met de menselijke maat als uitgangspunt en rechtmatigheid als basis. Je kunt daarbij goed omgaan met het spanningsveld dat kan ontstaan tussen de rol van coach en controleur. Als jij jezelf herkent in het bovenstaande ben jij misschien wel dé kwaliteitsmedewerker die wij zoeken. Kwaliteit, rechtmatigheid en de menselijke maat vormen belangrijke pijlers voor een goede uitvoering van de Participatiewet. Dat is waar jij van bent in jouw rol als kwaliteitsmedewerker. In een notendop: je adviseert, coacht en toetst. Je ontwikkelt, implementeert en borgt. Je rapporteert, signaleert en optimaliseert.

In de praktijk ziet dat er zo uit:

Toetsen en beslissen: Controleren en beslissen van voorstellen o.b.v. actuele beleids- en uitvoeringsvoorschriften.

Coachen en begeleiden: Coaching en ontwikkeling van inkomensconsulenten en kwaliteitsmedewerkers. Adviseren over het toepassen van wet- en regelgeving, het individualiseringsprincipe en de menselijke maat.

Controleren en rapporteren: Kwaliteitscontroles uitvoeren in KiC. Analyseren van bevindingen en signaleren van trends. Adviseren over mandatering.

Expertise en advies: Bijhouden van vakkennis en geven van vakinhoudelijke instructies. Deelnemen in project- en werkgroepen. Adviseren bij inhoudelijke vraagstukken en werkprocessen ter verbetering van de uitvoering van wet- en regelgeving. Beoordelen van heroverwegingen en/of bezwaarzaken en klachten.

Ontwikkeling en optimalisatie: Continue ontwikkeling en borging van kwaliteitsverbetering op het gebied van wet- en regelgeving, werkprocessen en samenwerking met in- en externe partijen.

Het spannende aan de functie is ook dat jouw takenpakket adaptief is. Dit betekent dat je op termijn op verschillende processen en in verschillende teams (intake, beheer, bijzondere bijstand, heronderzoeken, terugvordering & verhaal etc.) ingezet kan worden. Wel zo leuk als je op zoek bent naar een dynamische werkomgeving. Kortom, een mooie functie waarbij toetsen, controleren en expertise bij elkaar komen.

Jouw profiel

Jij bent de kwaliteitsmedewerker die op verschillende niveaus kan samenwerken. Je weet wat nodig is en je neemt daarin ook verantwoordelijkheid of kunt deze laten waar het hoort. Ook ben je in staat om contact te maken en goede relaties op te bouwen en te onderhouden. Je bent integer en houd je aan de gemaakte afspraken. Dit doe je door je te richten op collega’s waarbij je met elkaar een bijdrage levert aan het gemeenschappelijk resultaat. Met jouw overtuigingskracht weet je als geen ander in te spelen op de behoeften, beweegredenen en gevoelens van anderen. Je bent inlevend, sociaalvaardig en communicatief sterk. Ook geef je op verschillende manieren advies, van coachend naar meer instructief en alle varianten daartussenin. Je kunt conceptueel denken en beschikt over organisatiesensitiviteit. Je bent oplossingsgericht en signaleert knelpunten bijtijds en onderneemt met jouw creativiteit passende actie hierop. Je werkt zelfstandig en resultaatgericht met oog voor het individu en het collectief.

Dit ben jij

  • Je hebt een afgeronde opleiding JKSD (Juridisch Kwaliteitsmedewerker
    Sociale Dienstverlening)
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring als kwaliteitsmedewerker
    participatiewet in de afgelopen 7 jaar binnen een gemeentelijke instelling
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring met coachen en begeleiden, opgedaan in
    de afgelopen 5 jaar, dit zal worden getoetst tijdens het
    verificatiegesprek
  • Je beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring met Socrates opgedaan in de afgelopen
    5 jaar
  • Je hebt minimaal 6 maanden werkervaring met Terugvordering en Verhaal en/of
    Heronderzoeken en/of bijzondere bijstand
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring met levensonderhoud
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel in
    mondelinge als schriftelijke communicatie

Sebastiaan Melief

Recruitment Consultant

Sebastiaan Melief

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sebastiaan neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback