Projectleider Realisatie Verkeersobservatie Camera’s
Provincie Utrecht
- Uitzenden
- 10-11-2025
- Utrecht
- 16 uur

Dit ga je doen
Opdracht
De volgende taken vallen in ieder geval onder de verantwoordelijkheid van de projectleider:
- Initiëren, inkopen en coördineren van aanbesteding nieuwe verkeersobservatiecamera’s;
- Opstellen van uitgangspunten voor het programma van eisen;
- Afstemming met en adviseren van collega’s over het programma van eisen;
- (laten) opstellen van het programma van eisen;
- Realiseren vervanging huidige en nieuwe verkeersobservatiecamera’s;
- Toetsen en beoordelen ontwerptekeningen met specifieke blik op integraliteit;
- Begeleiding van uitvoering van het buitenwerk;
- Het testen van de systemen (FAT/SAT) inclusief de verslagleggingen hiervan;
- Sturen op contractuele afspraken en onderhouden eisenset;
- Valideren en implementeren instandhouden werkende keten huidige en nieuw aan te schaffen verkeersobservatiecamera’s met het borgen beheer en onderhoud;
- Realiseren van Service Level Agreements (SLA) in samenwerking met ketenpartners en contractmanagers.
Als projectmanager zorg jij voor een werkende keten, borgt het beheer en onderhoud en zorg jij voor het realiseren van SLA’s met ketenpartners zoals Rijkswaterstaat. De huidige keten dient goed te functioneren. Daarnaast is het doel om in 2026 de huidige verkeersobservatiecamera’s te vervangen, en enkele nieuwe verkeersobservatiecamera’s aan te schaffen. Als projectmanager leid jij het gehele proces van aanbesteding in goede banen: van het opstellen van een programma van eisen tot het selecteren van een competente aannemer. Na aanbesteding zorg jij als projectmanager dat de verkeersobservatiecamera’s op straat gerealiseerd worden, en wanneer dat gerealiseerd is, voor een duidelijke overdracht naar de assetmanager in onze beheerorganisatie.
Als projectmanager ben je het eerste aanspreekpunt om bovenstaande taken te realiseren. Dat doe je in goede samenwerking met diverse professionals. Je hebt aantoonbare ICT-ervaring, hebt kennis van cameratechniek (CCTV) en hebt bij voorkeur kennis van verkeersobservatiecamera’s en verkeersmanagementsystemen. Je bent leergierig, bent een doorpakker in het realiseren van infrastructurele projecten, en pakt ingewikkelde vraagstukken met beide handen op en je bent bereid je verder te specialiseren in dit werkveld.
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT) middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.
Dit ben jij
- Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectmanager binnen
civieltechnische projecten voor de publieke sector - In het bezit van rijbewijs B,
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectmanager binnen
civieltechnische projecten voor de publieke sector - Aantoonbare werkervaring met verkeersmanagementsystemen, benoem duidelijk
in het CV waar deze ervaring is opgedaan - In de afgelopen 10 jaar aantoonbaar productkennis van CCTV en
cameratechniek. - Aantoonbare werkervaring met aanbestedingsprocedures
Team TenMonks

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.