Medewerker beleidsuitvoering I

Gemeente Emmen

Gemeente Emmen
€3.602 — €5.313 / maand
5 maanden
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Procesbegeleider vergunningen evenementen en drank & horeca

Voor het team Vergunningen, Leefomgeving (VLO) zijn wij op zoek naar een tijdelijke kracht die de integratie van de vakgebieden evenementenvergunningen en drank- en horecazaken begeleidt. Het doel is om binnen 6 maanden te komen tot een gedeelde werkwijze, waarbij drie vaste medewerkers beide vakgebieden beheersen en de werkvoorraad evenredig verdeeld is en inzichtelijk is of ze het daarna met zijn drieën kunnen redden.

De opdracht omvat:
– Coördinatie van werkzaamheden binnen beide vakgebieden.
– Begeleiding van medewerkers in het leren van elkaars vakgebied.
– Analyse en beschrijving van werkprocessen.
– Vastleggen van werkafspraken en borging.
– Rapportage over voortgang (na 3 maanden) en advies over structurele samenwerking (na 6 maanden).
– Tijdelijke inzet op lijnwerkzaamheden bij piekmomenten, opvang ziekte of uitval en in samenwerking met vaste medewerkers.

Duur en inzet

– 6 maanden, 32-36 uur per week.
– Optie tot verlenging.
– Minimaal 50% op locatie (dinsdag en donderdag verplicht).

Profiel opdrachtnemer

Essentiële eisen

  • Minimaal 5 jaar ervaring binnen gemeentelijke vergunningverlening op het gebied van drank & horeca en evenementen.
  • Aantoonbare ervaring met evenementenvergunningen en drank- en horecawetgeving.
  • Kennis van Bibob-procedures
  • Ervaring met procesbegeleiding en teamcoaching.
  • Beschikbaar voor 32 uur per week, waarvan minimaal 50% op locatie (dinsdag en donderdag verplicht).
  • Zelfstandig en proactief in het oppakken van taken.

Wenselijke kwaliteiten

  • Ervaring met de begeleiden van veranderprocessen in uitvoerende teams.
  • Sterke communicatieve en verbindende vaardigheden.
  • Ervaring met het opstellen van rapportages en adviesdocumenten.

Competenties

– Verbindend: weet medewerkers mee te nemen in verandering en samenwerking te stimuleren.
– Coachend: ondersteunt medewerkers in het ontwikkelen van nieuwe vaardigheden.
– Analytisch sterk: kan processen doorgronden en helder beschrijven.
– Resultaatgericht: werkt toe naar concrete, geborgde verbeteringen.
– Communicatief vaardig: schakelt soepel tussen teamleden, leidinggevende en externe partijen.
– Zelfstandig en proactief: neemt initiatief en houdt overzicht
.

 

Dit ben jij

  • De voorgestelde kandidaat is
  • Kennis van Bibob-procedures
  • Ervaring met procesbegeleiding en teamcoaching
  • Minimaal 5 jaar ervaring binnen gemeentelijke vergunningverlening op het
    gebied van drank & horeca en evenementen

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback