Jurist / Vergunningverlener Huisvestingswet

Gemeente Utrecht

€3.602 — €5.313 / maand
13 maanden
HBO
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!
Team Juridische Zaken en Advies is een onderdeel van Vergunningen Toezicht en Handhaving (VTH). Het team werkt mee in de primaire processen van de afdelingen Vergunningen en Toezicht en Handhaving Bebouwde Omgeving en begeleidt en bewaakt de juridische processen en verleent bijzondere vergunningen. Het team werkt energiek en oplossingsgericht.

Opdrachtomschrijving:
In het proces van vergunningverlening verzorg je de uitvoering van alle voorkomende juridische werkzaamheden zoals het opstellen van vergunningen, behandelen van zienswijzen, opstellen van Verklaringen bestemming en gebruik en het intrekken van vergunningen. Hierbij gaat het om het Omgevingsrecht, de Huisvestingswet en Bijzondere Wetten. Je hebt veelvuldig contact met burgers. In dit proces werk je vlot en nauw samen met de betrokken collega-vergunningverleners en juristen. Je verdedigt primaire besluiten bij bezwaar.

Daarnaast verzorg je de collegiale toetsen op besluiten en andere brieven. Je levert een actieve bijdrage aan kennisdeling binnen het team.

Ook neem je ook deel aan verschillende overleggen (ook in de rol van juridisch secretaris). Hierbij zorg je voor een correcte en duidelijke weergave van afspraken en verslaglegging die tijdens een overleg worden gemaakt. Gedurende het proces heb je veelvuldig contact met collega's, met de aanvrager en indieners van reacties. Het uitvoeren van je vak doe je met kennis van actuele jurisprudentie en ontwikkelingen. Nadruk in het werk ligt op het verlenen van vergunningen op grond van Huisvestingswet en Huisvestingsverordening Utrecht het opstellen van Verklaringen bestemming en gebruik en intrekken van vergunningen. Daarnaast behandel je reacties en zienswijzen en stelt weigeringsbesluiten op.

Jij bent/hebt:
– Je hebt een juridische opleiding afgerond op minimaal HBO niveau.
– Je hebt minimaal 3 jaar (recente) ervaring in het bestuursrecht.
– Ervaring met huisvestingswet gerelateerde onderwerpen, meer specifiek Huisvestingswet en Huisvestingsverordening in een grote gemeente is een pré.

Je hebt overzicht over alle belangen die spelen en je bent in staat om die af te wegen. Je bent besluitvaardig en denkt en werkt oplossingsgericht. Collegiale en projectmatige samenwerking gaat je goed af. In gesprekken, e-mails en besluiten breng je je boodschap begrijpelijk en inhoudelijk juist over.

Dit ben jij

  • Je hebt een juridische opleiding afgerond op minimaal HBO niveau
  • Je hebt minimaal 3 jaar (recente) ervaring in het bestuursrecht
  • Je hebt ervaring met huisvestingswet gerelateerde onderwerpen, meer
    specifiek Huisvestingswet en Huisvestingsverordening
  • Je hebt ervaring binnen een gemeente met Vergunningen, Toezicht en
    Handhaving

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback