Medewerker Uitkeringsadministratie
Gemeente Zwolle
- Uitzenden
- 12-11-2025
- Overijssel
- 32 uur
Dit ga je doen
Opdracht
De afdeling Inkomensondersteuning zorgt dat mensen zo min mogelijk (financiële) belemmering ervaren om te werken, te re-integreren of te participeren. We zetten ons in om de bestaanszekerheid van inwoners in een kwetsbare positie te vergroten, kansen op ongelijkheid op te heffen en gezondheid te bevorderen.
De afdeling bestaat uit de teams Uitkeringsadministratie, Vordering en Verhaal, Regionaal Bureau Zelfstandigen, Inkomen, Handhaving, Schulddienstverlening en het team Inburgering, Participatie en Arbeid (IPA).
Je gaat als medewerker Uitkeringsadministratie aan het werk binnen de Uitkeringsadministratie. De Uitkeringsadministratie is onderdeel van het team dat naast de Uitkeringsadministratie bestaat uit het Regionaal bureau zelfstandigen en het team Vordering en Verhaal.
Als medewerker Uitkeringsadministratie ben jij, samen met jouw collega’s, verantwoordelijke voor eenmalige en periodieke uitbetalingen op grond van de Participatiewet, IOAW, IOAZ, Bbz, en aanverwante regelingen en taken, zoals minimavoorzieningen, loonkostensubsidies en uitbetaling leefgeld Oekraïners.
Je bent verantwoordelijk voor het verwerken van (uitkerings)aanvragen en mutaties, en het onderhouden van een nauwkeurige administratie. Je hebt daarover soms ook contact met cliënten of instanties, en doet dat op een wijze waardoor mensen zich gehoord en begrepen voelen omdat zij een tijdig en duidelijk antwoord krijgen op hun vraag. Ook informeer en adviseer je collega’s over bijvoorbeeld de berekening, verrekening of uitbetaling van een uitkering.
Daarnaast behoort, onder meer, het volgende tot jouw takenpakket:
- Beoordelen, verwerken, controleren en bewaken van financiële en administratieve gegevens;
- Verwerken van signalen en mutaties, zoals het verwerken en verrekenen van inkomsten;
- Maken van herberekeningen en fraudeberekeningen;
- Uitvoeren van derdenbeslag;
- Uitvoeren van beëindigingsonderzoeken.
Dit ben jij
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO+ niveau
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met
uitkeringsadministratie bij een gemeente - Aantoonbare werkervaring met de participatiewet en Suite
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO+ niveau in een financiele
of administratieve richting - Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in een
financiele richting - Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met
uitkeringsadministratie bij een gemeente - Aantoonbare werkervaring met Participatiewet, IOAW, IOAZ en Bbz
- Aantoonbare werkervaring met aanverwante regelingen zoals
minimavoorzieningen, loonkostensubsidies en uitbetaling leefgeld Oekraïners
Team TenMonks
Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.