Consulent bijzondere bijstand

Gemeente Den Helder

Gemeente Den Helder
€4.848 — €5.540 / maand
11 maanden
HBO
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Je beoordeelt aanvragen voor bijzondere bijstand waarbij je ook oog hebt voor eventuele andere hulpvragen van de klant. Je toetst de inkomens- en vermogenssituatie van de klant. Je beoordeelt de noodzaak van het verstrekken van bijzondere bijstand en of andere zorg nodig is. Als er sprake is van meervoudig complexe problematieken dan werk je integraal samen met verschillende betrokken interne- en externe partijen.

Je bent daarnaast verantwoordelijk voor het zelfstandig afhandelen van verzoeken om individuele inkomenstoeslag en gemeentelijke minimaregelingen. Je geeft voorlichting en informatie over bijzondere bijstand en over andere voorzieningen/regelingen waar inwoners aanspraak op kunnen maken en je verwijst inwoners en hebt contact met andere teams en organisaties om de inwoner zo goed mogelijk te helpen bij zijn of haar vragen.

Na zorgvuldige afweging komen wij tot de conclusie dat op deze opdracht geen zelfstandige kan worden ingezet.
Na gunning dient de gegunde partij een VOG van de kandidaat te overleggen.

Indien blijkt dat na gunning aan voorgaande niet wordt voldaan betekent dat de gunning automatisch komt te vervallen

Kandidaatomschrijving

  • Afgeronde MBO niveau 4 opleiding in een juridische richting
  • tien jaar ervaring als consulent bijzondere bijstand (wens)
  • Kennis van sociale wetgeving en voorliggende voorzieningen
  • Bekend met GWSSuite (blauw)

Dit ben jij

  • De kandidaat beschikt minimaal over vijf jaar werkervaring als consulent
    bijzondere bijstand bij een gemeente. Geef dit duidelijk aan in het C.V
  • De kandidaat kan uiterlijk op 17 november beginnen voor het gevraagde
    aantal uur of eerder indien mogelijk
  • De kandidaat heeft minimaal zeven jaar ervaring als consulent bijzondere
    bijstand bij een gemeente. Geef dit duidelijk aan in het C.V
  • De kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde hbo opleiding . Geef dit
    duidelijk aan in het C.V
  • De kandidaat heeft kennis van GWSSuite (blauw). Geef dit duidelijk aan in
    het C.V
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen
    interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze
    interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    TIjdens het interview wordt de kandidaat getoetst op de volgende criteria:
    – Kennis en ervaring – Klik met het team – Competenties: zelfstandigheid en
    resultaatgerichtheid

Merlijn de Groot

Recruitment Consultant

Merlijn de Groot

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Merlijn neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback