Budgetcoach – cluster MO

Gemeente Rotterdam

€3.052 — €4.297 / maand
6 maanden
MBO
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

Jouw functie

Als coach van Rotterdammers met financiële problemen ben je verantwoordelijk voor het coachen van inwoners naar duurzame financiële redzaamheid. Je biedt hen de ondersteuning die nodig is om hun gedrag en motivatie positief te beïnvloeden, en helpt hen bij het nemen van verantwoordelijkheid voor hun eigen situatie. Je werkt zowel individueel als in groepen en geeft trainingen die gericht zijn op het bevorderen van financiële redzaamheid. Daarnaast ben je een belangrijke schakel in het monitoren van de voortgang van de Rotterdammer, en bespreek je mogelijke moeilijkheden proactief met de coördinator. Je werkt zelfstandig, maar altijd met oog voor samenwerking en het behalen van duurzame resultaten.

Je werkt volgens een herkenbare methodiek, waarbij je, waar mogelijk, vergelijkend inzicht biedt, bijvoorbeeld door te laten zien hoe jouw begeleiding zich verhoudt tot een richtbudget. Door deze aanpak kun je het vertrouwen van de Rotterdammer winnen en hen daadwerkelijk helpen hun situatie te verbeteren. Je zorgt ervoor dat je lesmateriaal goed aansluit op de thema's van financiële redzaamheid en de doelgroep van Rotterdammers met schulden, waarbij je altijd het einddoel in zicht houdt: een stabiele en duurzame zelfstandige financiële toekomst voor hen en niet tijdelijke ondersteuning.

Jouw profiel

De ideale kandidaat voor deze functie is iemand die communicatief sterk is, zowel in één-op-één gesprekken als in groepssettings. Je hebt de vaardigheid om gedrag en motivatie van Rotterdammers effectief te beïnvloeden en hebt ervaring in het coachen en begeleiden van mensen in financiële nood. Je hebt een resultaatgerichte, organisatorische instelling en kunt zelfstandig werken, maar je weet ook wanneer je samenwerking met anderen moet zoeken om optimale resultaten te behalen. Je hebt oog voor de menselijke maat en streeft altijd naar duurzame verandering, met nadruk op het versterken van de zelfredzaamheid van de Rotterdammer. Je bent in staat om methodisch te werken en kunt, waar nodig, inzicht bieden in de voortgang van je cliënten. Flexibiliteit en het vermogen om je werk af te stemmen op de diverse situaties van de Rotterdammer zijn belangrijke kenmerken van jouw werkwijze.

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde mbo-4 opleiding;
  • Je hebt minimaal één jaar werkervaring met het coachend begeleiden van burgers met financiële problemen, opgedaan in de afgelopen 3 jaar;
  • Je hebt werkervaring met de Nibud-methodiek of een vergelijkbare kwaliteitsstandaard;
  • Je hebt kennis op het gebied van armoede/schulden, dit blijkt uit eerdere werkervaring;
  • Je hebt werkervaring met maken van een budgetplan en het monitoren daarvan.

Wensen

  • Je hebt een afgeronde opleiding in budgetcoaching, schuldhulpverlening of een vergelijkbare richting;
  • Je bent in het bezit van lesmateriaal dat aansluit bij de thema’s van schulden en de weg naar financiële redzaamheid;
  • Je hebt kennis van stress-sensitieve of mobility mentoring-werkwijzen;
  • Je hebt kennis van lokale voorzieningen in de wijken en het sociale domein.

De afdeling

Geldplein is de nieuwe afdeling binnen Maatschappelijke Ontwikkeling waar de Kredietbank Rotterdam en Grip op Geldzaken vanaf 1-1-2025 in opgaan. Het streefdoel van Geldplein is om alle Rotterdammers met geldzorgen te ondersteunen bij het financieel gezond worden en blijven. In die ondersteuning bieden we maatwerk. Want door verschillende omstandigheden hebben Rotterdammers een verschillende mate van vermogen om financieel redzaam te zijn. We werken gebiedsgericht, in integrale teams, en de Rotterdammer houdt gedurende het hele traject dezelfde contactpersoon.

Onze organisatie

Het Cluster Maatschappelijke Ontwikkeling stimuleert ontplooiing van talent. We gaan uit van de kracht van de Rotterdammers. Het streven is dat iedereen zijn talent ontwikkelt, leert en/of werkt, maatschappelijk actief is als leren of werken niet kan en zorgt voor de eigen gezondheid. Sport, cultuur, onderwijs en basale zorg dragen daaraan bij. We bieden (intensieve) hulp en ondersteuning als dat nodig is. Dat doen we in opdracht van het stadsbestuur en samen met maatschappelijke partners.

Procedure

Weging

Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 30 % prijs
  • 70 % kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Verificatiegesprek

De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 6 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 – 60 minuten

Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Inschrijvingen

Inschrijver kan 3 kandidaten aanbieden. Elke inschrijving is bedoeld voor één kandidaat. Inschrijver dient per kandidaat een aparte offerte in te dienen.

Om een extra inschrijving aan te maken klikt u in het linkermenu op ‘Offerte’. Vervolgens kunt u rechtsonder op ‘extra offerte’ klikken. Houd er rekening mee dat u de offertes per stuk moet indienen.

Dit ben jij

  • Je hebt minimaal een afgeronde mbo-4 opleiding
  • Je hebt minimaal één jaar werkervaring met het coachend begeleiden van
    burgers met financiële problemen, opgedaan in de afgelopen 3 jaar
  • Je hebt werkervaring met de Nibud-methodiek of een vergelijkbare
    kwaliteitsstandaard
  • Je hebt kennis op het gebied van armoede/schulden,
    werkervaring
  • Je hebt werkervaring met maken van een budgetplan en het monitoren daarvan
  • Je hebt een afgeronde opleiding in budgetcoaching, schuldhulpverlening of
    een vergelijkbare richting
  • Je bent in het bezit van lesmateriaal dat aansluit bij de thema’s van
    schulden en de weg naar financiële redzaamheid
  • Je hebt kennis van stress-sensitieve of mobility mentoring-werkwijzen
  • Je hebt kennis van lokale voorzieningen in de wijken en het sociale domein

Sohail Khairi

Recruitment Consultant

Sohail Khairi

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sohail neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback