Projectleider & Directiecoördinator Digitaal Samenwerken Belastingen Amsterdam
Gemeente Amsterdam
- Uitzenden
- 01-01-2026
- 36 uur
Dit ga je doen
Opdrachtomschrijving
De directie Belastingen bevindt zich in de tweede fase van de digitale transitie naar werken in Microsoft 365. Na de (gedeeltelijke) migratie van de G-schijf ligt de focus nu op het realiseren van een duurzame, gedragen structuur voor digitaal samenwerken. Deze fase vraagt om een ervaren projectleider die richting geeft, samenhang brengt en zorgt dat de nieuwe manier van werken daadwerkelijk landt in de organisatie.
De senior projectleider is verantwoordelijk voor het leiden van deze transitie binnen Belastingen, inclusief afstemming met het MT, de afdelingshoofden en stedelijke partners.
De ideale senior projectleider verbindt beleid, uitvoering en techniek, en borgt dat de organisatie digitaal volwassen kan worden — met Teams, SharePoint en informatiebeheer als integraal onderdeel van het dagelijks werk.
Werkzaamheden
• Als onderdeel van de afdeling Centrale Processen & Advies adviseer je de directie bij de implementatie en het werken met Teams en Sharepoint;
• Je signaleert tekortkomingen qua inrichting en werkwijzen en vertaalt deze naar een verbeteraanpak voor de organisatie;
• Je signaleert kennislacunes bij medewerkers en coördineert een aanpak gericht op kennisontwikkeling;
• Je stelt voortgangsrapportages op voor het MT van Belastingen.
Dit ben jij
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal 8 jaar ervaring
met complexe verander- en digitaliseringsprojecten binnen publieke
organisaties. - Eis – Beschikbaarheid De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor het
gevraagde aantal uren en beschikbaar om ten minste één dag per week op een
locatie van de gemeente de werkzaamheden te verrichten. - De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over
een WO werk- en denkniveau. - De aangeboden kandidaat heeft ervaring met Digitaal
Samenwerken en implementaties van M365 (Teams, SharePoint) bij de gemeente
Amsterdam of een andere G4-gemeente.
- Wens – Ervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het ontwikkelen
en implementeren van governance-structuren, informatiehuishouding en
archivering volgens de Archiefwet. - Wens – Ervaring De aangeboden kandidaat is bekend met Lean, Agile en
PDCA-methodieken oplossingen aan te dragen. - Wens – Ervaring De aangeboden kandidaat is sterk in stakeholdermanagement
en bestuurlijke sensitiviteit
motivatiebrief - De aangeboden kandidaat heeft in het bijzonder ruime kennis
en ervaring op het gebied van veranderkundige implementatietrajecten voor
een overheidsorganisatie.
motivatiebrief
Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Sebastiaan neemt contact met je op om de match te verkennen.