Projectleider Verbetering P&C en Kerntakendiscussie

Gemeente Rhenen
In overleg

Dit ga je doen

We werken waarderend en vanuit de bedoeling 
In Rhenen werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en het versterken van onze rol in de regio. We streven er naar om een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven, met een stevig fundament van flexibiliteit, vertrouwen, samenwerking en verantwoordelijkheid. We werken vanuit de bedoeling en op een waarderende manier, wat dagelijks zichtbaar is in ons werk. We denken in mogelijkheden, leveren maatwerk en doen dit voor zowel onze inwoners als medewerkers. We geven ruimte voor talent, stimuleren samenwerking en werken resultaatgericht. We ontwikkelen ons richting zelforganisatie. Zo maken we het verschil voor Rhenen en voegen we echte waarde toe!

De projectleider is verantwoordelijk voor de integrale uitvoering en voortgang van twee samenhangende projecten:

  • Verbeteren van de Planning & Control-cyclus (P&C)
  • Fase 1 van de Kerntakendiscussie

De projecten hebben de volgende urenverdeling: vanaf de startdatum tot en met 31 maart is 36 uur per week en vanaf 1 april tot en met 31 juli 20 uur per week

De werkzaamheden omvatten:

  • opstellen en uitvoeren van projectplannen en bewaken van scope, planning, kwaliteit en budget;
  • verbinden van inhoud en proces; zorgen voor samenhang tussen beide trajecten;
  • coördineren van projectgroepen en bewaken van afstemming tussen bestuur, organisatie en externe partners;
  • faciliteren van interactieve sessies met raad, college en ambtelijke organisatie;
  • bewaken van bestuurlijke besluitvormingsmomenten en tijdige oplevering van resultaten;
  • vertalen van bestuurlijke wensen en signalen naar concrete voorstellen;
  • rapporteren over voortgang aan de bestuurlijk en ambtelijk opdrachtgevers;
  • zorgen voor draagvlak, betrokkenheid en eenduidige communicatie binnen beide projecten;
  • coördineren van externe onderzoeken, benchmarks en dataverzamelingen (onder meer voor de kerntakendiscussie).

Dit ben jij

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een
    gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met projecten op het gebied van Planning &
    Control
  • Beschikbaar om op locatie in Rhenen te werken, geef
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een
    gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met politiek-bestuurlijke processen, licht
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met organisatieontwikkelingen of
    bestuurlijke vernieuwingen
  • Aantoonbare werkervaring met het leiden van mulitidisciplinaire teams

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Reactietermijn gesloten

De reactietermijn voor deze opdracht is gesloten, dus helaas kun je niet meer reageren

Feedback