Communicatieadviseur

Gemeente Breda

Gemeente Breda
In overleg
9 maanden
HBO
Nog 8 dagen

Dit ga je doen

Communicatieadviseur
Jij maakt impact met communicatie die de stad vooruithelpt.

Wat moeten inwoners van Breda weten over nieuwe plannen, projecten en regelingen? Hoe betrek je hen bij wat er speelt in hun wijk en in de stad? En hoe zorg je dat jouw communicatieaanpak écht verschil maakt? Met jouw karakter! Jij weet hoe je mensen bereikt, raakt en activeert. Je denkt mee, adviseert en voert uit. Samen met collega’s werk je aan communicatie die ertoe doet. Voor de stad, voor de organisatie én voor jezelf. Want bij Gemeente Breda krijg je de ruimte om jouw ideeën in te brengen en uit te voeren. Zo maak jij impact met jouw communicatiekracht.

Jouw karakter maakt Breda
Wat ga je doen?
Jij bent de communicatieadviseur die Breda nodig heeft. Je werkt aan uiteenlopende projecten en beleidsthema’s, van energietransitie tot leefbaarheid en participatie. Jij:

  • Adviseert collega’s over communicatieaanpakken en -strategieën.

  • Ontwikkelt creatieve en effectieve communicatieplannen.

  • Voert samen zelf of eventueel samen  met contentspecialisten de plannen uit.

  • Houdt regie op voortgang, prioritering en kwaliteit.

  • Signaleert wat er speelt in de stad via (social) media en vertaalt dat naar communicatie.

  • Houdt rekening met stakeholders en het politieke speelveld.

  • Draagt bij aan participatie en draagvlak in de samenleving.
     

Wat neem je mee?
Jij bent nieuwsgierig, ondernemend en sociaal. Je schakelt makkelijk tussen projecten en weet prioriteiten te stellen. Je hebt gevoel voor maatschappelijke ontwikkelingen en weet je weg te vinden in een ambtelijke organisatie. Verder heb je:

  • Hbo-werk- en -denkniveau.

  • Ervaring in communicatie als communicatieadviseur

  • Affiniteit met de stad Breda en met werken bij een lokale overheid.

  • Stevige adviesvaardigheden en gevoel voor verschillende belangen.

  • Creativiteit en resultaatgerichtheid

  • Flexibiliteit en stressbestendigheid
     

Waar jij en je collega’s het verschil maken
Je komt terecht in Team Communicatie, een team van zo’n 32 professionals. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor alle interne en externe communicatie van Gemeente Breda. Van strategisch advies tot uitvoering, van pers tot crisiscommunicatie. Je werkt samen met collega’s uit de hele organisatie én met externe partners. Jullie faciliteren het gesprek met inwoners en stakeholders, beheren de gemeentelijke kanalen en platforms en zorgen dat communicatie bijdraagt aan het succes van beleid en projecten. Altijd met de stad in ons hart, want daar doen we het voor.

Werken voor Breda. Dat geeft meer dan voldoening.
Als communicatieadviseur bij Gemeente Breda heb je impact. Op de stad, op de organisatie én op jezelf. Je krijgt de ruimte om te groeien, te leren en jouw ideeën waar te maken. Zo weet je zeker dat je écht het verschil kunt maken.

Breda brengt het samen
Bij Gemeente Breda vinden we het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt. We moedigen je aan om jezelf te laten zien, je ideeën te delen en voor jezelf op te komen. In onze organisatie is er begrip en aandacht voor iedereen. Iedere collega brengt iets unieks mee. Jouw kennis, ervaring en persoonlijkheid maken het verschil; voor jezelf, je team én de stad.
Breda is de tiende stad van Nederland, met grote maatschappelijke opgaven. Hier is veel te doen én je mag hier veel doen. We pakken die opgaven samen aan. Dat doen we met lef, betrokkenheid en een scherp oog voor resultaat. Je krijgt de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen en het initiatief te pakken. Gemeente Breda brengt het samen. Dus stop alles wat je bent in alles wat je doet en help zo jezelf én onze stad vooruit.

Dit ben jij

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet
    van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk
    hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich
    uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau.
    Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet
    toegestaan
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding op het gebied van
    communicatie of journalistiek.
  • Uw kandidaat aantoonbare ervaring in een complexe organisatie met diverse
    stakeholders.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in de rol van
    communicatieadviseur.
  • Uw kandidaat is naast adviseur ook een kei in (het coördineren van) de
    uitvoering.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in de rol van
    communicatieadviseur, bij voorkeur met projecten op het gebied van
    Duurzaamheid, Groen en Water.
  • Uw kandidaat heeft sporen verdiend met een innovatieve communicatie-aanpak.
  • Uw kandidaat is een stevige adviseur en gesprekspartner voor projectleiders
    en stakeholders.
  • Uw kandidaat is een teamplayer, die graag samenwerkt en kennis deelt.

Sohail Khairi

Recruitment Consultant

Sohail Khairi

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sohail neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback