Senior HR support medewerker

GGD Nederland
In overleg

Dit ga je doen

Wil jij je als Senior HR Support Medewerker inzetten voor een Nederland waarin iedereen zich gezond voelt? Waar iedereen in staat is om gezond te leven en zich kan ontplooien in een gezonde en veilige fysieke en sociale leefomgeving? In reguliere tijden en in crisissituaties?

Dan zoeken wij jou!

Wat ga je doen?
– Je zorgt voor een correcte en tijdige uitvoering van (HR-)beleid en wet- en regelgeving, en denkt mee over mogelijke verbeteringen hiervan;
– Als aanspreekpunt voor medewerkers en leidinggevenden voorzie je hen van informatie en advies over operationele HR-zaken;
– Je verwerkt en controleert personeelsmutaties via workflows in AFAS en draagt zorg voor de borging hiervan in de digitale personeelsdossiers;
– Je bent verantwoordelijk voor de voorbereiding van salarismutaties voor de externe salarisverwerker;
– Je beheert, toetst en bewaakt (digitale) HR-processen en werkafspraken. Hierin signaleer je knelpunten en optimaliseert deze waar nodig;
– Je fungeert als schakel tussen de organisatie en externe partners (zoals functioneel beheer,  arbodienst en UWV);
– Je ontwikkelt procesbeschrijvingen, doet verbetervoorstellen en stelt rapportages op ter ondersteuning van managementinformatie. Daarnaast ondersteun je de HR Business Partners en het management bij lichte advies- en analysetaken.

Wat neem jij mee?
– Je hebt HBO werk- en denkniveau en minimaal 3-5 jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare functie;
– Je hebt uitstekende kennis van en ervaring met  AFAS InSite en Profit– Je hebt ervaring in het beheren en opstellen van HR-processen (liefst in microsoft visio);
– Je beschikt over brede HR-kennis en wet- & regelgeving en vindt het ook leuk om daarin up2date te blijven;
– Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift.

Wie ben jij?
Ons team zoekt iemand die in staat is om organisatie breed te kijken. In praktijk ben je:
– Resultaatgericht, nauwkeurig, flexibel, proactief en communicatief vaardig;
– Daarnaast ben je stressbestendig, flexibel en kunt snel schakelen;
– Je bent nieuwsgierig en blijft altijd kritisch kijken om dingen te verbeteren;
– Jij bent de expert op het gebied van al het HR beleid en processen en zorgt ervoor dat de organisatie op de juiste manier de HR support krijgt die ze nodig hebben.
– Je beschikt over aantoonbare administratieve, coördinerende en organisatorische vaardigheden;

Wie zijn wij?
Wij zijn GGD GHOR Nederland, de landelijke vereniging van de 25 regionale GGD’en en GHOR-bureaus. Samen met onze leden werken we aan het bewaken, beschermen en bevorderen van de gezondheid en veiligheid van alle inwoners van Nederland. We behartigen de belangen van onze leden, de directeuren publieke gezondheid (DPG’en), richting politiek, overheden, samenwerkingspartners en publiek. We voeren projecten uit die een bijdrage leveren aan een betere publieke gezondheid en veiligheid. Dat doen we in ons uitgebreide netwerk, samen met de overheid, kenniscentra, onderzoeksinstituten en andere belangenorganisaties. 

Hoe ziet het team eruit?
Wij zijn op zoek naar iemand die in ieder geval drie dagen in de week op kantoor aanwezig zal zijn, waarvan in ieder geval de donderdag. Samen ondersteunen we de organisatie met beleid, advies, informatie en efficiënte werkprocessen. Ons team bestaat uit  3 HR support medewerkers, (inclusief deze functie) 2 HR Business Partners en 1 HR manager. Het kantoor is in Utrecht (Lunetten) en goed bereikbaar met OV. 

Dit ben jij

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau en minimaal 3-5 jaar relevante werkervaring
    in een vergelijkbare functie
  • Je hebt uitstekende kennis van en ervaring met AFAS InSite en Profit
  • Je hebt ervaring in het beheren en opstellen van HR-processen (liefst in
    microsoft visio)
  • Je beschikt over brede HR-kennis en wet- & regelgeving en vindt het ook
    leuk om daarin up2date te blijven
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Wij zijn op zoek naar iemand die in ieder geval drie dagen in de week op
    kantoor aanwezig zal zijn, waarvan in ieder geval de donderdag
  • Je hebt HBO werk- en denkniveau en minimaal 3-5 jaar relevante werkervaring
    in een vergelijkbare functie
  • Je hebt uitstekende kennis van en ervaring met AFAS InSite en Profit
  • Je hebt ervaring in het beheren en opstellen van HR-processen (liefst in
    microsoft visio)
  • Je beschikt over brede HR-kennis en wet- & regelgeving en vindt het ook
    leuk om daarin up2date te blijven

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Reactietermijn gesloten

De reactietermijn voor deze opdracht is gesloten, dus helaas kun je niet meer reageren

Feedback