Jurist Bouw/Huisvesting

Universiteit van Amsterdam

Universiteit van Amsterdam
€8.555 — €9.777 / maand €115 — € 135 / uur
HBO
Nog 2 dagen

Dit ga je doen

Functienaam: Jurist Bouw/Huisvesting
Aantal uren per week: 16-20 uur
Start overeenkomst: Week van 01-01-2026
Einddatum:  De einddatum van de initiele periode is 31-12-2026
Optie verlenging contract: Ja, met een optie tot verlenging van 4x 12 maanden.  
Inschrijver als zzp'er (Wet DBA)*: Ja, dit is mogelijk..
*Deze opdracht is op intern beleid getoetst en akkoord bevonden voor uitvoering door een zzp'er. U bent zelf verantwoordelijk voor uw kwalificatie als ondernemer en voor het handelen als zelfstandige in de uitvoering van deze opdracht. 

Opdrachtomschrijving
Voor juridisch ondersteuning zijn we op zoek naar tijdelijke jurist voor bouw-, vastgoed en privaatrecht vraagstukken. Je houdt je bezig met het adviseren en ondersteunen van de afdeling Huisvestingsontwikkeling op onder meer het terrein van bouw- en vastgoedrecht, privaatrecht en aanbestedingsrecht.

Het gaat om een opdracht van 16-20 uur per week. Je hebt kennis over onder meer relevante wet- en regelgeving, een expertise in het behandelen van een variëteit aan contracten (met o.a. architecten en aannemers, betreffende zowel nieuwbouw als renovatie/restauratie) en stelt deze ook op. Hierbij onderhoud je nauw contact met betrokken functionarissen van faculteiten en andere eenheden, in het bijzonder van de afdeling Financiën, Planning en Control.

De afdeling Huisvestingsontwikkeling UvA, regisseurs van de ruimtelijke campusontwikkeling is een kleine club in een groot speelveld. Samen met de academische gemeenschap, de gemeente Amsterdam, bewoners en ondernemers werkt Huisvestingsontwikkeling aan vernieuwing en verduurzaming van de UvA-campussen en aan de verdere ontwikkeling van huisvesting voor studenten.

Lees hier het hele verhaal van Huisvestingsontwikkeling.
Nieuwsgierig naar onze projecten? Kijk op campus.uva.nl. 

Standplaats: Afdeling Huisvestingsontwikkeling. Maagdenhuis Spui 21, 1012 WX Amsterdam.
Hybride werken mogelijk.

 

Dit ben jij

  • Opleidingseisen Minimaal HBO werk- en denkniveau met een bouw juridische
    achtergrond Werkervaringseisen Je hebt aantoonbare juridische kennis en
    minimaal 5 jaar ervaring op het terrein van bouw-, vastgoed- en
    privaatrecht Kerncompetenties Je hebt goede mondelinge en schriftelijke
    communicatievaardigheden en legt gemakkelijk contacten; Je werkt
    zelfstandig, helpt anderen graag, denkt mee en vooruit en biedt op een
    juridisch bruikbare en creatieve manier oplossingen; Je hebt een goed
    gevoel voor bestuurlijke verhoudingen, bent je bewust van de verschillende
    belangen en houdt hier rekening mee. U heeft alle eisen begrepen en gaat
    hiermee akkoord

Erik Visser

Marketing Consultant

Erik Visser

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Erik neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback