Inkoopadviseur Jeugdhulp

Gemeente Leiden

Gemeente Leiden
€6.273 — €7.170 / maand
Nog 12 dagen

Dit ga je doen

Aanleiding
In de periode februari – juli 2026 start een contracteringsronde voor
jeugdhulpaanbieders bij de Serviceorganisatie Zorg Holland Rijnland. De 13 gemeenten
hebben de Serviceorganisatie Zorg Holland Rijnland (SO Zorg) gemandateerd om deze
contracteringsprocedure uit te voeren. Wij zoeken een stevige, proactieve
inkoopadviseur met financiële kennis die voor ons de juiste contractering van potentiële
jeugdhulpaanbieders verzorgt.

Werkzaamheden
De inkoopadviseur is verantwoordelijk voor het volgen van de juiste inkoop- en
processtappen – in overeenstemming met het Instructiedocument (zie bijlage) – om
jeugdhulp aanbieders te contracteren. Je maakt onderdeel uit van de projectgroep welke
verantwoordelijk is voor de contractering. De projectgroep verwacht dat circa 60
jeugdhulpaanbieders zich zullen aanmelden voor de contratering in de regio Holland
Rijnland.
Als inkoopadviseur jeugdhulp beoordeel je de gestelde uitsluitingscriteria en
geschiktheidseisen zoals verwoord in het Instructiedocument en daarnaast beoordeel je
ook de plannen van aanpak van potentieel te contracteren jeugdhulpaanbieders. Het is
de verantwoordelijkheid van de inkoopadviseur om de beoordeling uit te voeren en te
rapporteren over de resultaten.

Profiel
Wij verwachten van jou ruime ervaring en inzicht te hebben opgedaan in de inkoop en
contractering van jeugdhulpaanbieders. Als inkoopadviseur beschik je over gedegen
financiële kennis, omdat in de contractering ook de financiële draagkracht van een
jeugdhulpaanbieder wordt getoetst. Het kunnen beoordelen van solvabiliteit en
liquiditeit (en dus het kunnen lezen van jaarrekeningen) is een taak van de
inkoopadviseur. Je bent een teamspeler met goede communicatieve vaardigheden.

Planning werkzaamheden
Aanbieders dienen zich uiterlijk medio maart aan te melden voor contractering.
Vervolgens vindt in stappen de beoordeling plaats. Het proces dient uiterlijk 1 juli te zijn
afgerond. De verwachting is dat het zwaartepunt van de werkzaamheden in de
maanden mei en juni plaatsvindt. De maximaal verwachte inzet is 32 uur per week. (

Dit ben jij

  • (Uiterlijke) startdatum op 2 februari 2026
  • Minimaal 7 jaar relevante werkervaring inkoopadviseur binnen het sociaal
    domein opgedaan bij gemeentelijke organisatie (Jeugdwet en/of WMO)
  • Kennis van en ervaring van beoordeling van te contacteren zorgaanbieders
  • Kennis van jeugdhulp
  • Minimaal een HBO+ werk- en denkniveau
  • Onderbouwing van kennis van en ervaring met contracteringsprocessen en
    beoordelingen van te contracteren zorgaanbieders
  • Uitstekende schrijfvaardigheid
  • Overtuigingskracht
  • Analytisch vermogen

Ishveen Seistani

Recruiter

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Ishveen neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback