Regie, administratie en contractmanagement doelgroepen vervoer voor 7 gemeenten

Gemeente Elburg

Gemeente Elburg
In overleg
48 maanden
HBO
Nog 6 dagen

Dit ga je doen

Benieuwd hoe het is om bij de gemeente Elburg te werken? Je leest er alles over op werkenbijelburg.nl. 

Opdracht
In deze omschrijving zijn de werkzaamheden en taken van het beheerbureau van ViaVé beschreven. Per onderdeel worden de verschillende werkzaamheden en taken benoemd gevolgd door een beknopte omschrijving. Onderstaande omschrijving wordt gezien als de minimum eisen aan de uitvoer van dit dienstverlening.

A. leiding, relatiebeheer en doorontwikkeling

Leiding/coördinatie beheerbureau ViaVé

  • Afstemming beleid en bestuur
  • Relatiebeheer gemeenten, provincie, instellingen
  • Deelname en voorbereiding ambtelijk projectgroep en ontwikkelteam basismobiliteit
  • Deelname aan bovenregionaal overleg
  • Verbetervoorstellen richting gemeenten en uitvoerders

De leiding omvat de dagelijkse leiding van het beheerbureau. Vanuit het beheerbureau wordt ook invulling gegeven aan het relatiebeheer met de gemeenten.
Daarnaast wordt input geleverd voor de doorontwikkeling van het vervoersysteem, ambtelijke projectgroep, de bestuurlijke stuurgroep en het Bestuursuur (2x per jaar) doelgroepenvervoer.

Verder is er ook een kwartaaloverleg routevervoer waarbij de consulenten van de betrokken gemeenten aansluiten. Ook is vanuit het beheerbureau een vertegenwoordiger aanwezig bij het bovenregionale overleg, zodat er op structurele basis ook afstemming plaatsvindt met andere regio's. Dit gaat bijvoorbeeld over een klanttevredenheidsonderzoek, kostenontwikkeling en zaken gerelateerd aan de uitvoering.
Bij de doorontwikkeling gaat het bijvoorbeeld om ingroei van andere vervoersvormen, het volgtijdelijke inzet van voertuigen en voorstellen om het vervoer financieel Verklaring Belastingdienst Inschrijving in Handels- en Beroepenregister.

Taken van de medewerkers van het beheerbureau ViaVé (minimale eisen)
Toekomstbestendig te houden. Het beheerbureau doet ook eigenhandige vervoerkundige analyses (volumes, financiën, combinatiemogelijkheden, voertuigcapaciteit) en komt daarbij ook met verbetervoorstellen, zowel richting uitvoerende partijen als gemeenten.

B. (Contract)management en monitoring

  • Regulier overleg met contractanten + opvolging acties
  • Kwartaaloverleg routevervoer
  • Data-analyse / interpretatie
  • Kwaliteitscontroles
  • Klachten analyse, communicatie naar gemeenten
  • Rechtmatigheidsonderzoeken
  • Vervoerkundige analyses

Contractmanagement met uitvoerende regiecentrale en taxi- en touringcarbedrijven. Het betreft hier contractmanagement in de breedste zin van het woord. Daarbij is het beheerbureau bij problemen in de uitvoering ook betrokken. Het beheerbureau zorgt ervoor dat partijen de gemaakte afspraken naleven. Er wordt toegezien op een juiste uitvoering van de taken en daarbij verbeteracties geïnitieerd en gevolgd. Het contractmanagement kent een operationeel niveau en een meer strategisch/tactisch niveau.

Onderdeel van het contractmanagement en de monitoring zijn kwaliteitscontroles en data-analyses.

C. Klachten

  • Volgen afhandeling van klachten
  • Afhandeling klachten beheerbureau/beleid
  • Oplossing knelpunten n.a.v. klachten
  • Aanspreekpunt voor gemeenten bij uitvoeringsproblemen
  • Ondersteuning klachtencommissie

Het beheerbureau ziet toe op een juiste klachtafhandeling door de vervoerder. In de praktijk komt het met regelmaat voor dat het beheerbureau hierbij inhoudelijk betrokken is. Dit komt met name voor als reizigers ontevreden zijn over de klachtafhandeling. Daarnaast is er voor reizigers ook een mogelijkheid om een vervolgklacht in te dienen bij de klachtencommissie. Vanuit het beheer wordt gezorgd voor de voorbereiding van de behandeling van de klachten door de onafhankelijke klachtencommissie.

D. Financiën

  • Opstellen begrotingen van beheerbureau ViaVé en kosten basismobiliteit gemeenten
  • Controle inkomende facturen van regiecentrale en vervoerders
  • Kostenverdeling gemeenten
  • Financiële rapportages voor gemeenten
  • Uitzenden facturen / BTW zaken

Het beheerbureau vormt een belangrijke schakel op het financiële gebied. Er gaat veel geld in ViaVé om (circa 6 miljoen euro op jaarbasis), dus een zorgvuldige controle is belangrijk. Naast dat de inkomende facturen worden gecontroleerd en er financiële rapportages (o.a. begroting) worden opgesteld, levert het beheerbureau ook de gegevens voor de facturatie naar gemeenten.

E. Diversen

  • Reizigerspanel
  • Communicatie vanuit beheerbureau/betrokkenheid bij uitingen ViaVé
  • Deelname en zitting bij basis-vervoer gerelateerde aanbestedingen.
  • Het voeren van aanbestedingen

Het beheerbureau organiseert en faciliteert het reizigerspanel. Het reizigerspanel bestaat uit gebruikers en vertegenwoordigers van gebruikers. Ook bij de algemene communicatievoorziening is het beheerbureau betrokken. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om het uitbrengen van een nieuwsbrief.

Het voeren van aanbestedingen is een belangrijke taak binnen de opdracht. Het gaat over het trekken van de volledige aanbesteding voor alle deelaspecten: leerlingen-, Wmo-vervoer, jeugdwetvervoer.

*ViaVe is een merknaam voor het vervoersysteem op de Noord Veluwe en Zeewolde.

Aan de invulling van het beheerbureau worden de volgende minimum functie-eisen gesteld.

  • Kennis van organisatie en logistiek taxi- en doelgroepenvervoer;
  • Kennis van overheidsbeleid mobiliteit en toekomstige ontwikkelingen en deze kunnen
  • vertalen naar betaalbare en haalbare uitvoering;
  • In staat om draagvlak te creëren voor vernieuwingen;
  • Kennis van financiële en juridische zaken;
  • Ervaring met werken in bestuurlijke omgeving, met gevoel voor bestuurlijke verhoudingen, betrouwbaar en integer;
  • Goed kunnen onderhandelen en het verschil herkennen tussen verschillende;
  • (financiële) bestuurlijke en privaatrechtelijke (financiële) belangen en een goede balans hierin vinden;
  • Beschikt over relevante netwerken (bestuurlijke, vervoersector, zorgsector, doelgroepenvervoer);
  • Sterke persoonlijkheid met analytisch vermogen, creativiteit, flexibiliteit en sterke communicatieve vaardigheden;
  • Ondernemend en weet hoe de verschillende partners te verbinden, in beweging zet en houdt;
  • Snel schakelen, daadkrachtig en resultaatgericht;
  • Initiatiefrijk in situaties die probleemoplossend vermogen aanspreken en in staat conflicterende belangen af te wegen;
  • Zelfstandig vanuit een proactieve en klantgerichte benadering.

 

Dit ben jij

  • Een door de leverancier geschreven plan van aanpak hoe zij de opdracht in
    gaan delen met. Gemotiveerd op bovenstaande 14 punten (dit dient duidelijk
    zichtbaar te zijn)
  • Aantoonbaar bereid om het beheerbureau Viavé met minimaal 2 personen te
    bezetten
  • Aantoonbaar bereid de dienstverlening van het beheerbureau ViaVé minimaal
    één dag als compleet team uit te voeren bij de gemeente Elburg
  • Aantoonbaar aanspreekpunt wie het projectteam aanstuurt van uit de
    inschrijving
  • Een duidelijke motivatie brief van de betreffende aangeboden kandidaten,
    gericht op de volgende expertises; leiding geven aan, uitvoering en
    (contract)beheer van: leerling vervoer, jeugdwetvervoer, gym-/zwemvervoer
    en Wmo vervoer
  • Een duidelijke en uitgebreide kosten overzicht per kandidaat voor de
    opdracht, het tarief is altijd exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en
    fee flextender
  • Alle kandidaten bezitten een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding
  • Alle kandidaten bezitten aantoonbare werkervaring binnen een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met taxi- doelgroepenververvoer en contracten
  • Aantoonbare werkervaring met overheidsbeleid en mobiliteit en de
    toekomstige ontwikkeling naar betaalbare en haalbare uitvoering.

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback