Projectleider Bedrijven Investeringszone (BIZ) Bedrijventerreinen

Gemeente Breda

Gemeente Breda
€4.264 — €6.072 / maand
11 maanden
HBO
Nog 6 dagen

Dit ga je doen

Projectleider verlenging Bedrijven Investeringszones (BIZ) Breda

Introductie
De gemeente Breda telt circa 40 bedrijventerreinen, waarvan enkele zijn georganiseerd als Bedrijven Investeringszone (BIZ). Een BIZ is een afgebakend gebied waarin ondernemers gezamenlijk investeren in verbetering van hun omgeving. Voor twee bestaande BIZ-gebieden loopt de termijn af in 2026. De opdracht richt zich op het realiseren van verlengingstrajecten voor deze twee BIZ-en.

De opdracht
De opdrachtnemer begeleidt het volledige verlengingstraject van twee bestaande BIZ-gebieden tot en met besluitvorming en implementatie. Dit omvat onder meer:

Realisatie van twee verlengingstrajecten per eind 2026.
Uitvoering van twee draagvlakmetingen conform wettelijke kaders.
Procesbegeleiding van ondernemersparticipatie en communicatie.
Coördinatie van interne en externe stakeholders, waaronder BIZ-besturen en Belastingssamenwerking West-Brabant (BWB).
Zelfstandig sturen op planning, besluitvorming en risicobeheersing richting college en raad.

Fasering en producten met deadlines
Januari–maart 2026: Voorbereiding

Kick-off met beide BIZ-besturen.
Evaluatie lopende termijn en vaststellen kaders nieuwe periode.
Actualisatie BIZ-plannen en afstemming met BWB over stembestanden en heffingsplanning.
Voorbereiding communicatie: ondernemersbijeenkomsten en Q&A-documenten.

April–juli 2026: Draagvlakmetingen
Opstellen/actualiseren verordeningen en reglement draagvlakmeting, collegevoorstel en besluit (april).
Organisatie van twee draagvlakmetingen inclusief verzending stemmateriaal, bijeenkomsten, toelichting en inzameling stemmen (mei–juni).
Telling, verslag en analyse uitslag per terrein (juli).

Augustus–december 2026: Besluitvorming en implementatie
Opstellen college- en raadsvoorstellen verlenging, behandeling in commissie en raad (augustus–oktober).
Definitieve vaststelling verordeningen en ondertekening uitvoeringsovereenkomsten (november).
Voorbereiding eerste heffingsjaar nieuwe termijn 2027: bestanden naar BWB en communicatie naar ondernemers (december).

Governance en samenwerking
De opdrachtgever is de Teamleider Economie en Innovatie. Maandelijks vindt er een Voortgangsoverleg plaats met de opdrachtgever. De opdracht duurt 12 maanden (januari–december 2026) en gemiddeld 24 uur per week met pieken tot 32 – 36 uur in april–juli en september–oktober (over de hele duur gemiddeld 28 uur). Je werkt locatieonafhankelijk.

Eindresultaat
Twee verlengingstrajecten voor bestaande BIZ-gebieden succesvol afgerond, inclusief draagvlakmetingen, besluitvorming en implementatie per eind 2026.

Wat vragen wij
HBO werk- en denkniveau.
Minimaal 2 jaar ervaring binnen een gemeentelijke organisatie.
Ervaring met opzetten of verlengen van BIZ.
Aantoonbare ervaring in projectmanagement, specifiek sturen op planning en deadlines.

Wat neem je mee
Sterke schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden, inclusief ervaring met college- en raadsstukken.
Affiniteit met bedrijventerreinen en ondernemers.
Zelfstartend en proactief, zelfstandig werkend.

Wie zijn wij
Gemeente Breda, verantwoordelijk voor beleid en uitvoering op bedrijventerreinen en ondernemersparticipatie.

 

Dit ben jij

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring binnen een gemeentelijke
    organisatie.
  • Uw kandidaat heeft ervaring in het opzetten of verlengen van
    Bedrijfsinvesteringszones.
  • Uw kandidaat heeft aantoonbare ervaring in projectmanagement (als
    projectleider) en daarin specifiek in sturen op planning en deadlines.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 2 jaar ervaring binnen een
    gemeentelijke organisatie.
  • Uw kandidaat heeft affiniteit met bedrijventerreinen en ondernemers en
    begrijpt de uitdagingen en behoefte van ondernemers op bedrijventerreinen

Sohail Khairi

Recruitment Consultant

Sohail Khairi

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sohail neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback