Adviseur Casemanager Verzuim
Gemeente Breda
- Uitzenden
- 12-01-2026
- 28 uur
Dit ga je doen
Adviseur Casemanager Verzuim
Ben jij de expert die onze collega’s actief ondersteunt bij re-integratie en WIA? En maak jij je sterk voor collega’s, juist als het even niet lukt? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Zelf doen, samen borgen dat is onze visie op inzetbaarheid en vitaliteit. Hoewel we binnen Gemeente Breda de focus leggen op preventie, blijft verzuimbegeleiding een belangrijk onderdeel van ons werk. Jij speelt daarin een cruciale rol. Met jouw kennis en aanpak help je collega’s om inzetbaar te blijven of weer terug te keren op de werkvloer. Zo maak jij het verschil voor onze mensen én voor Breda.
Jouw karakter maakt Breda
Wat ga je doen?
- Jij bent dé schakel in het behouden van medewerkers op de werkvloer en het terugbrengen van collega’s na verzuim.
- Je richt je op complexe casuïstiek, voorbereiding van het tweede ziektejaar en WIA-aanvragen.
- Je ondersteunt leidinggevenden bij contact met de bedrijfsarts en interventiepartijen.
- Je adviseert over Wet Verbetering Poortwachter en 1e en 2e Spoortrajecten.
- Je werkt nauw samen met casemanagers, HR-adviseurs en collega’s van team Inzetbaarheid.
- Je zorgt dat de juiste interventies worden ingezet om verzuim om te buigen en inzetbaarheid te vergroten.
Wat neem je mee?
- HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting HRM.
- Een aantoonbare afgeronde vervolgopleiding casemanagement verzuim (RCCM/ CROV).
- Minimaal 3 jaar aantoonbaar werkervaring als casemanager verzuim. Ervaring is opgedaan binnen een grote organisatie waarbij de kandidaat zowel met medewerkers, leidinggevenden, HR en bedrijfsartsen te maken heeft gehad.
- Ervaring met complexe casuïstiek zoals niet meewerken aan re-integratie, situaties waarbij functioneren en ziekte door elkaar heen lopen.
- Actuele kennis van wet- en regelgeving rondom arbeidsverzuim, arbeidsongeschiktheid en re-integratie.
- Een aantoonbare registratie in het beroepsregister casemanagement bij RNVC of CS
- Ervaring met Wet Verbetering Poortwachter en WIA-trajecten.
- Ervaring in het werken met het E-HRM systeem Afas, is een pre.
Wie ben jij?
- Je beheerst de gesprekstechniek waarin de gesprekspartner uitgenodigd, uitgedaagd, geactiveerd of aangesproken wordt.
- Je bent empathisch naar de mens en diens situatie en tegelijkertijd zakelijk op het proces en de gemaakte afspraken en verplichtingen.
- Je bent organisatorisch sterk en dit zie je terug in je werk door planmatig en gestructureerd te werken.ent empathisch naar de mens en diens situatie en tegelijkertijd zakelijk op het proces en de gemaakte afspraken en verplichtingen.
- Je bent organisatorisch sterk en dit zie je terug in je werk door planmatig en gestructureerd te werken.
- Je hebt een flexibele, vitale en klantgerichte houding.
- Je bent creatief in het opzetten van een netwerk en het realiseren van re-integratieplaatsen.
En je bent bereidt om minimaal 75% van de uren op een locatie van gemeente Breda aanwezig
Waar jij en je collega’s het verschil maken
Je werkt binnen het Expertteam Vitaliteit & Inzetbaarheid, onderdeel van HR. Samen met casemanagers, HR-adviseurs en collega’s van team Inzetbaarheid pak je verzuim en re-integratie aan. De lijnen zijn kort, de samenwerking intensief. Jullie doel? Verzuim terugdringen, inzetbaarheid vergroten en collega’s goed begeleiden. Zo maken jullie samen impact op Breda.
Werken voor Breda. Dat geeft meer dan voldoening.
Breda brengt het samen
Bij Gemeente Breda vinden we het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt. We moedigen je aan om jezelf te laten zien, je ideeën te delen en voor jezelf op te komen. Iedere collega brengt iets unieks mee. Jouw kennis, ervaring en persoonlijkheid maken het verschil; voor jezelf, je team én de stad.
Breda is de tiende stad van Nederland, met grote maatschappelijke opgaven. Hier is veel te doen én je mag hier veel doen. We pakken die opgaven samen aan. Dat doen we met lef, betrokkenheid en een scherp oog voor resultaat. Je krijgt de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen en het initiatief te pakken. Gemeente Breda brengt het samen. Dus stop alles wat je bent in alles wat je doet en help zo jezelf én onze stad vooruit.
Dit ben jij
- De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet
van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk
hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich
uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau.
Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet
toegestaan - Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding.
- Uw kandidaat heeft minimaal een aantoonbare afgeronde vervolgopleiding
casemanagement verzuim (RCCM/ CROV). - Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbaar werkervaring als casemanager
verzuim. Ervaring is opgedaan binnen een grote organisatie waarbij de
kandidaat zowel met medewerkers, leidinggevenden, HR en bedrijfsartsen te
maken heeft gehad. - Uw kandidaat is bereidt om minimaal 75% van de uren op een van de locaties
van gemeente Breda aanwezig te zijn - Uw kandidaat heeft ervaring met complexe casuïstiek zoals niet meewerken
aan re-integratie, situaties waarbij functioneren en ziekte door elkaar
heen lopen. - Uw kandidaat heeft een aantoonbare registratie in het beroepsregister
casemanagement bij RNVC of CS. - Uw kandidaat beschikt over actuele kennis van wet- en regelgeving rondom
arbeidsverzuim, arbeidsongeschiktheid en re-integratie. ( Wet Verbetering
Poortwachter en WIA-trajecten).
- Uw kandidaat heeft ruime kennis en ervaring in het werken met het E-HRM
systeem Afas. - Uw kandidaat heeft minimaal een aantoonbare afgeronde Hbo-opleiding, bij
voorkeur in de richting HRM - Uw kandidaat kan starten op de startdatum van deze opdracht/aanvraag
Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Sohail neemt contact met je op om de match te verkennen.