Allround Inkomensregisseur met Senior Taken

Gemeente Zoetermeer

Gemeente Zoetermeer
€3.359 — €4.811 / maand
8 maanden
HBO
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

Afdeling
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. 
 
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. _Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen._ Dat is de misse waar wij voor gaan!

Opdracht
Wij zijn op zoek naar een allround inkomensregisseur die een caseload Participatiewet kan beheren en daarnaast seniortaken vervult (50%/50%). Je bent direct inzetbaar na korte introductie met het gemeentelijk beleid. Je beheert een caseload participatiewet Inkomen en bent in staat om allerhande mutaties op te pakken zoals verstrekken bijzondere bijstand, normwijzigingen, beëindigingen van uitkering, vakantie verzoeken etc. Je werkt nauw samen met collega’s binnen het sociaal domein en met de werkregisseur van werkbedrijf de Binnenbaan.

In je seniorrol ondersteun je de teammanager door de dagelijkse werkzaamheden te coördineren, medewerkers te coachen en de voortgang en kwaliteit binnen het team te bewaken. Je fungeert als spil tussen collega’s, specialisten en de teammanager, zodat de werkzaamheden binnen jouw aandachtsgebied soepel en effectief verlopen.

Dit ben jij

  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3
    overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de
    opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een
    vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.)
  • Het team inkomensregisseurs werkt hybride, 50% op kantoor en 50% vanuit
    huis. als senior ben je drie dagen op kantoor en flexibel indien nodig
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als inkomensregisseur
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding
  • Per 19 januari 2026 beschikbaar voor 36 uur per week
  • Aantoonbare werkervaring met Suite4Sociaal domein
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar alservaren
    inkomensregisseur rechtmatigheidconsulentbij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring als consulent bij een 100.000+ gemeente
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als inkomensregisseur met het
    coördineren van dagelijkse werkzaamheden , medewerkers te coachen én de
    voortgang en kwaliteit binnen het team te bewaken.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met
    Suite4Sociaal domein, benoem waar deze is opgedaan
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het afhandelen aanvragen
    levensonderhoud

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback