Informatie Analist

UWV

UWV
In overleg
12 maanden
HBO - WO
Nog 2 dagen

Dit ga je doen

Werkzaamheden

Binnen het UWV is men bezig om over te stappen op beeldbrieven: communicatie-uitingen met beeldelementen om op een moderne wijze te communiceren en berichten eenvoudiger en duidelijker te maken voor de cliënten van UWV. Het is de bedoeling dat elke maand een proces wordt doorlopen wat resulteert in beeldbrieven.

Om een viertal AW-applicaties geschikt te maken om beeldbrieven te kunnen genereren zitten we nu in de fase dat gestart moet worden met het opstellen van een datacontract en het uitwerken van blueprints. In het datacontract zijn de afspraken geformuleerd die AW maakt met de aansluiting op het systeem dat de beeldbrieven genereert. In het datacontract is de blueprint (vergelijkbaar met XSD) gespecificeerd. Een blueprint is de specificatie van de teksten en tekstvarianten van één beeldbrief met daarbij de specificatie van de data wat nodig is om die beeldbrief te kunnen vullen vanuit een aangesloten applicatie. Vanuit de blueprint kunnen XML’s worden gebouwd door de bouwteams van de AW-applicaties. Binnen AW zoeken we een informatieanalist die onder meer helpt met het realiseren van het datacontract, blueprints en ervoor zorgen dat je producten zijn overgedragen aan het einde van de inzet en geborgd binnen het UWV.

Dit ben jij

  • Universitair of HBO geschoold, bij voorkeur ICT, Informatica of een
    vergelijkbare richting
  • Minimaal 4 jaar ervaring als informatie- en/of data-analist in de afgelopen
    7 jaar
  • Minimaal 3 jaar werkzaam geweest in een overheidsinstelling in de afgelopen
    5 jaar
  • Aantoonbare kennis en ervaring met Agile methodes en technieken
  • Aantoonbare ervaring met XSD of blueprint
  • Kennis van Arbeids(on)geschiktheidswetten en/of UWV
  • Zelfstandig werken
  • Inhoudsdeskundigen bij elkaar brengen om de op te leveren producten te
    kunnen realiseren
  • Hybride werken in overleg, minimaal twee dagen per week op kantoor

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback