Technisch Product Owner: Altijd Actuele Digitale Vergunning (AADV/Digi-V)

Provincie Zuid-Holland

Provincie Zuid-Holland
€6.273 — €7.170 / maand
Nog 16 dagen

Dit ga je doen

1.1 Achtergrond / aanleiding
De provincie werkt samen met een groeiend aantal andere overheden en partijen uit de
samenleving aan maatschappelijke opgaven, die complex en onderling verweven zijn:
het vergroten van de economische concurrentiekracht van de Zuidelijke Randstad via
innovatiebevordering, energietransitie, verbetering van de bereikbaarheid, zorg voor
een aantrekkelijk vestigingsklimaat door een gevarieerde verstedelijking, het werken
aan een vitaal platteland, en het realiseren van natuur- en recreatiegebieden. Data,
informatie en kennis zijn anno 2020 een belangrijk productiemiddel voor het realiseren
van deze opgaven.

De afdeling Informatisering & Automatisering faciliteert de organisatie bij het realiseren
van haar opgaven door de volgende producten en diensten te leveren:
➢ Een gegevenspakhuis voor de opslag van data (enterprise datawarehouse);
➢ Gereedschap (applicaties) om met data te kunnen werken;
➢ Portalen om data en (geo)-informatie toegankelijk te maken en te kunnen
vinden;
➢ Informatieproducten zoals: dashboards, storyboards, rapportages en atlassen;
➢ Advies en ondersteuning.
De afdeling is gestart deze producten en diensten te vernieuwen om beter op de
veranderende behoefte van de organisatie aan te sluiten. Onderdeel hiervan is het
(door)ontwikkelen van een oplossing om het omgevingsbeleid te digitaliseren met
daarin kwalitatief hoogwaardige en toegankelijke informatieproducten en portalen.
Deze producten dienen goed aan te sluiten bij de belevingswereld van de
gebruikersorganisatie en hebben daarom specifieke eisen ten aanzien van de
gebruiksvriendelijkheid.

De afdeling zoekt daarvoor een Technisch Product Owner om de genoemde producten
te optimaliseren. De succesvolle kandidaat zal nauw samenwerken met de Business en
de ICT en zo de brug vormen die het team nodig heeft om een goede applicatie te
ontwikkelen. De succesvolle kandidaat zal dus nauw samenwerken met onze UX
designers, Back-end ontwikkelaars, database ontwerpers en beheerders om de website
en interne webtools bij te werken om ze efficiënter te maken.

De kandidaat heeft een hands-on mentaliteit en kan zelfstandig werken. Ondertussen is
de kandidaat binnen de verschillende teams van I&A volwaardig teamlid en manifesteert
zich ook op die manier.

Wat ga je doen?
• Bewaken van technische richting en kwaliteit: Zorgen dat oplossingen technisch
haalbaar, schaalbaar en toekomstbestendig zijn, en dat productontwikkeling
aansluit op de architectuur.
• Backlog- en prioriteitenbeheer: Opstellen en prioriteren van user stories en
technische items, met een balans tussen klantwaarde en technische kwaliteit.
• Samenwerking met het ontwikkelteam: Afstemmen over technische details,
beoordelen van technische voorstellen en zorgen dat het team begrijpt wat er
gebouwd moet worden en waarom.
• Stakeholdermanagement: Fungeren als aanspreekpunt voor business en ontwikkel
team, verwachtingen managen en communiceren over planning, risico’s en
afhankelijkheden.
• Kwaliteit & releases: Ondersteunen van teststrategie en acceptatiecriteria, en het
plannen en communiceren van releases.

1.2 Informatie over de projectomgeving

Afdeling Informatisering & Automatisering

De afdeling Informatisering & Automatisering (I&A) wordt steeds uitgedaagd door
externe veranderingen en door interne behoeften en verwachtingen. I&A maakt samen
met de provinciale gebruikers en partners keuzes om het gevoelige evenwicht te
bewaren tussen de beschikbare middelen en het voorzien in behoeften, vernieuwen en
innoveren.
De provincie Zuid-Holland beschikt over een Microsoft omgeving en een
gevirtualiseerde desktop omgeving op basis van Citrix.

De afdeling Informatisering & Automatisering kent vijf specifieke aandachtsgebieden:

– Bureau Infrastructuur & Support (BIS). BIS zorgt voor een optimale beschikbaarheid
van de ICT infrastructuur (computers, tablets, telefoons) en beheert alle applicaties, het
netwerk, de gegevensopslag en de telecommunicatie van de provincie Zuid-Holland.

– Bureau Bedrijfsinformatie (BBI). De provincie Zuid-Holland verwerkt en produceert bij
de uitvoering van haar kerntaken heel veel digitale geo- en bedrijfsinformatie. BBI helpt
provinciale collega’s bij het beheer en gebruik hiervan. Daarnaast beheert BBI
applicaties die door de organisatie worden gebruikt.

– Bureau Documentaire Informatie (BDI). BDI ondersteunt het werk van provinciale
medewerkers met middelen om documentaire informatie digitaal te ontsluiten en te
beheren. Vindbaar en toegankelijk zijn daarbij belangrijke uitgangspunten. Ook
ondersteunt BDI digitale bedrijfsprocessen.

– Bureau Advies & Beleid (BAB). Informatisering & Automatisering is een integraal
onderdeel van ieders werk geworden. BAB kijkt samen met provinciale medewerkers
hoe alle taken nog beter uitgevoerd kunnen worden en hoe nieuwe IT-oplossingen en
innovaties binnen het totaalplaatje van de provincie Zuid-Holland passen.

– Portfoliomanagement (PM). Portfoliomanagement heeft als doel om enerzijds de
beschikbare ICT-middelen in te zetten op de, vanuit organisatieperspectief gezien,
meest cruciale projecten en anderzijds om de projecten op een zo goed mogelijke
manier en conform afspraak uit te voeren.

Amy Rommelse

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Amy neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback