Junior Projectleider #

Belastingdienst

Belastingdienst
€3.484 — €4.868 / maand
11 maanden
Nog 4 dagen

Dit ga je doen

ORGANISATIEOMSCHRIJVING

Directoraat-generaal Toeslagen

Het directoraat-generaal Toeslagen maakt essentiële levensvoorzieningen voor iedereen mogelijk door een financiële bijdrage uit te keren. Deze bijdrage stelt mensen elke maand opnieuw in staat de rekeningen te betalen voor de huur, de zorgverzekering, de kinderopvang en ander levensonderhoud van kinderen.

DG Toeslagen wil haar wettelijke taak zo goed mogelijk uitvoeren. Met het volle besef dat dit van groot belang is voor mensen en huishoudens en dat de afhankelijkheid groot is.

DG Toeslagen streeft er naar iedereen in de maatschappij in staat te stellen de meest essentiële levensvoorzieningen in het leven te kunnen betalen: wonen, medische zorg en de zorg voor kinderen. Vanuit dit besef volgt de noodzaak tot de grootst mogelijke zorgzaamheid in de uitvoeringstaak van DG Toeslagen: alle toeslaggerechtigden helpen om hier optimaal, eerlijk en zo zorgenvrij mogelijk gebruik van te maken. Het leven is voor velen ingewikkeld genoeg. Daarom zet DG Toeslagen zich in om de zorgen van de toeslaggerechtigde te verminderen.

De overheid heeft door fouten bij de uitvoering van de kinderopvangtoeslag groot onrecht gedaan aan een grote groep ouders en kinderen. Daarom is begin 2020 is de hersteloperatie gestart met de oprichting van de UHT. We hebben al veel doelen bereikt: we helpen tienduizenden ouders, ex-toeslagpartners en kinderen met erkenning, compensatie en het maken een nieuwe start. We zijn goed op weg, maar we zijn er nog niet. Nog vele gedupeerden wachten op een integrale beoordeling, beoordeling van hun werkelijke schade of op behandeling van hun beroep of bezwaar. Wij zetten ons dagelijks met vereende kracht in om ook hen te helpen en te compenseren.

OPDRACHTOMSCHRIJVING

Als Junior Projectleider ben je binnen het Programmabureau actief betrokken bij een of meerdere projecten/werkgroepen en/of programma's. Het Programmabureau heeft projecten in haar portefeuille die ervoor zorgen dat de UHT-organisatie zorgvuldig kan worden afgebouwd, dat resterende werkzaamheden worden overgedragen en te eindigen werkzaamheden worden afgebouwd en geborgd.

Je ondersteunt één of meerdere projectleiders, bent de spil van een projectteam, voert zelfstandig deelprojectactiviteiten uit en biedt hands-on ondersteuning. Daarnaast ben je inzetbaar op programma-brede opgaven. Met de juiste betrokkenheid en resultaatgerichtheid lukt het jou om middels samenwerking tot haalbaarheid en voorspelbaarheid te komen om de opdracht voor het project tot een goed einde te brengen.

We zijn op zoek naar een bedreven Junior Projectleider die elke dag balanceert tussen tijd en kwaliteit en die zich inzet om met en in een team te komen tot resultaat. De Junior Projectleider opereert zelfstandig op een (deel)project en biedt integrale advisering en ondersteuning aan de senior projectmanagers voor het geheel. De Junior Projectleider heeft een rol in het coördineren, opvolgen en bewaken van de voortgang van het (deel)project.

Je fungeert als verbindende schakel binnen projectteams en onderhoudt intensief contact met diverse stakeholders, waaronder procesregisseurs, IV- en dataspecialisten, en collega’s die verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van de regeling. Je weet met jouw analytisch vermogen, communicatieve vaardigheden en organisatorisch inzicht projecten effectief te sturen, vast te leggen en tot een voorspelbaar resultaat te brengen.

Als Junior Projectleider ben je gedreven, enthousiast en lever je een belangrijke bijdrage in de samenwerking met de programmamanager en/of projectleiders. Daarnaast ben je goed in communiceren, zowel schriftelijk als mondeling. Binnen het programma en/of het project ben je een stabiele factor. Je krijgt mensen mee en bent goed in het samenbrengen van informatie. Je faciliteert daar waar nodig is.

In deze rol leg je verantwoording af aan de programmamanager of de senior projectleider. In overleg stem je voortgang, risico’s en inhoudelijke keuzes af, en draag je bij aan de borging van kwaliteit en consistentie binnen het project.

Werkzaamheden:

  • Je komt met een plan van aanpak om doelen te bereiken en maakt een realistische inschatting van benodigde tijd, middelen en capaciteit;

  • Je zorgt voor structuur en overzicht in het project;

  • Je draagt bij aan de formulering van de projectopdracht en –resultaat in samenspraak met de opdrachtgever, opgesteld in de vorm van deliverables zoals een projectplan en impactanalyse;

  • Vergaderingen, afspraken en bijeenkomsten zijn georganiseerd volgens afspraak;

  • Je komt afspraken na, stelt prioriteiten en haalt deadlines en deinst er niet voor terug je stakeholders aan te spreken op tijdige aanlevering van gevraagde informatie;

  • Projectadministratie (verslagen, actie- en besluitenlijsten, rapportages) is op orde conform normen en afspraken;

  • Relevante informatie en kennis zijn juist en tijdig verwerkt in (archief-)systemen en tevens overgedragen binnen project en organisatie;

  • Relatie en nauwe betrokkenheid met programmamanager/senior projectleider en projectteamleden is effectief onderhouden;

  • Je zorgt ervoor dat de benodigde informatie actueel en toegankelijk is voor een ieder;

  • Je werkt met een grote mate van zelfstandigheid en maakt je werk snel eigen;

  • Naast deze taken ben je sparringspartner voor de senior projectleider die de eindverantwoordelijkheid over het project heeft.

De Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT) is opgericht om uitvoering te geven aan het herstel en de compensatie van ouders die zijn getroffen door problemen met de kinderopvangtoeslag. UHT is uitgegroeid tot een volwassen organisatie met meer dan 2000 medewerkers en kent een breed scala aan programma’s en projecten.

Het Programmabureau, waar deze functie is gepositioneerd, speelt een centrale rol in het realiseren van deze opgave door het initiëren en uitvoeren van strategische en operationele projecten. In deze rol van Junior Projectleider ben je in staat gegevens te analyseren en alternatieve handelwijzen tegen elkaar af te wegen en kom je op basis hiervan tot een goed advies.

Wij zien de rol van Junior Projectleider niet volledig gelijk aan de rol van een projectmanagementondersteuner. In de rol van Junior Projectleider ben je tevens sparringspartner van de projectleider die eindverantwoordelijk is voor het project en neem je waar mogelijk ook taken over.

KNOCK-OUT CRITERIA

  • De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau, aangetoond door een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau of minimaal 2 jaar ervaring in de rol van Junior Projectleider of vergelijkbaar. Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV;
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar over de afgelopen 3 jaar werkervaring is de rol van Junior Projectleider of vergelijkbaar. Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV;
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring binnen een project of programma binnen een politiek bestuurlijke omgeving. Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV;
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een certificaat Prince2, Agile/Scrum en/of Lean. Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV;
  • De aangeboden kandidaat scoort minimaal 50 punten van het totaal aantal te behalen punten op kwaliteitswensen en competenties (=80 punten), waarvan minimaal 3 punten per competentie.


KWALITEITSWENSEN OP BASIS VAN MATE VAN BELANGRIJKHEID

  • De mate waarin de aangeboden kandidaat ervaring heeft met het leiden van een project en het bewaken, bijsturen en vastlegging van de voortgang (20 pt);
  • De mate waarin de aangeboden kandidaat de Nederlandse taal beheerst. Dit wordt getoetst op basis van een door de kandidaat geschreven motivatiebrief, het CV en tijdens een eventueel selectiegesprek (20 pt);
  • De mate waarin de aangeboden kandidaat ervaring heeft met het fungeren als sparringpartner voor een senior Projectleider binnen een project en/of programma (10 pt);
  • De mate waarin de aangeboden kandidaat ervaring heeft in een omgeving van een veranderende organisatie (10 pt).


COMPETENTIES

  • Resultaatgerichtheid (4 pt);
  • Flexibiliteit (4 pt);
  • Plannen en organiseren (4 pt);
  • Stressbestendigheid (4 pt);
  • Organisatiesensitiviteit (4 pt).


PROCEDURE

Let op!

  • Alleen via het ESD-systeem ingediende CV’s worden in behandeling genomen; CV’s die per e-mail of andere kanalen worden verzonden, worden niet behandeld;
  • Bij voldoende aanbiedingen kan de werving eerder worden gesloten en kun je geen kandidaten meer aanbieden;
  • Per leverancier mogen er max. 2 kandidaten worden aangeboden;
  • Tarief dient inclusief alle kosten te zijn, maar exclusief BTW.

CV's (WORD) dienen voorzien te zijn van:

  • Motivatie;
  • Verwijzing en uitwerking van de selectiecriteria (eisen, wensen & competenties per punt
  • Bij de werkervaring dient functienaam, start- en einddatum (mm-jjjj) van de werkzaamheden te worden vermeld. Past u deze vereisten niet toe op uw cv dan zal uw aanbieding terzijde worden gelegd;

  • Bij het voorstellen géén foto en géén nadere persoonsgegevens van de kandidaat opnemen zoals (e-mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit en LinkedIn. Ook géén leveranciersgegevens toevoegen, enkel de bedrijfsnaam en logo mogen zichtbaar zijn op het format.

Indien verwijzing en uitwerking van een van de selectiecriteria (KO, wensen of competenties) ontbreekt in het CV, wordt de aanbieding terzijde gelegd. Wij verzoeken u om per kandidaat het CV en de motivatiebrief samen te voegen en deze als 1 bestand aan te bieden. De documenten dienen te worden opgesteld in de Nederlandse taal.

Voorwaarden en Eisen

  • Let op: deze aanvraag is NIET geschikt voor ZZP'ers;
  • Het is niet toegestaan om medewerkers, in loondienst van een ander bureau, voor te stellen;
  • Elke leverancier dient in bezit te zijn van een:
    • Bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheidsverzekering
    • G-rekening.
  • Voor het uitlenen van arbeidskrachten volgens de Waadi, dient elke leverancier te voldoen aan de juiste SBI-codes.

HUIDIGE ROL IS NIET GESCHIKT VOOR ZZP'ERS en/of dga

Merlijn de Groot

Recruitment Consultant

Merlijn de Groot

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Merlijn neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!