Strategisch Inkoper -specialistische jeugdzorg

Gemeente Eindhoven

Gemeente Eindhoven
€5.631 — €7.417 / maand
11 maanden
HBO - WO
Nog 2 dagen

Dit ga je doen

Voor Gemeente Eindhoven zijn wij op zoek naar een Strategisch Inkoopadviseur specialistische jeugdhulp.

Strategisch Inkoopadviseur inkoop Specialistische jeugdhulp

Aanleiding:
De afdeling Inkoop & contractmanagement (ICM) gemeente Eindhoven is verantwoordelijk voor het begeleiden en uitvoeren van inkoop- en aanbestedingstrajecten binnen het Sociaal domein. Binnen ICM worden inkoop- en aanbestedingstrajecten ontwikkeld, gecoördineerd, voorbereid en uitgevoerd. Het team werkt samen met zowel interne als externe stakeholders en is verantwoordelijk voor het bewaken en invullen van de kaders van inkoop en het Tenderen en contracteren. Zowel gevraagd als ongevraagd adviseert het team bestuur, management, beleid en uitvoering binnen het sociaal domein van de betrokken gemeenten.

ICM voert o.a. de inkoop- en aanbestedingstrajecten uit voor “Samen voor Jeugd”, dit is een samenwerkingsverband tussen tien gemeenten. Recent is het Meerjarenplan Samen voor Jeugd 2026-2029 vastgesteld. Samen voor Jeugd streeft naar een zo passend mogelijk (matched care) zorglandschap voor de jeugdigen en gezinnen in de regio. Daarbij achten ze het van belang dat specialistische jeugdhulp in samenhang wordt georganiseerd en ingekocht. Het gaat hier om een groot en complex inkooptraject. ICM zoekt hiervoor een Strategisch inkoopadviseur die samen met de projectleider en het inkoopteam deze nieuwe, omvangrijke inkoop wil gaan begeleiden en uitvoeren.

De opdracht:
De Strategisch inkoopadviseur staat samen met de projectleider voor de opgave om het specialistische jeugdzorglandschap succesvol in te kopen.
Hierbij is de Strategisch inkoopadviseur eindverantwoordelijk voor;
• Inkoopadvies:
Strategisch adviseren en actief meedenken met de gemeenten en de inhoudelijke leden van het projectteam om behoeften te identificeren en te vervullen. Advies geven aan interne stakeholders over inkoopvraagstukken en strategieën, gebaseerd op expertise, marktkennis en marktanalyse.

• Marktconsultatie/dialoogsessies:
Voorbereiden en eventueel voorzitten van marktconsultaties en dialoogsessies met aanbieders.

• Inkoopstrategie:
De belangrijkste kenmerken van de nieuwe inkoop worden opgenomen in de Inkoopstrategie. De Inkoopstrategie bevat in ieder geval de vertaling van beleidsdoelstellingen naar een concrete strategie, de scope van de in te kopen zorg, toe te passen inkoopprocedure inclusief geschiktheidseisen, eventuele selectie- en (sub)gunningcriteria, financiële omvang van de inkoop, type bekostiging en de wijze waarop de inkoop en contractvorming plaats zal vinden. De overeenkomsten dienen op 1 januari 2028 te worden afgesloten.

• Inkoopdocumenten en Inkoopprocedure:
Op basis van de inkoopstrategie worden de inkoopdocumenten voorbereid, opgesteld en gepubliceerd en wordt de inkoopprocedure doorlopen. De opdracht(en) worden gegund en de nieuwe contracten worden ondertekend.

• Inkoopteam:
Inhoudelijke en procesmatige aansturing van de leden van het inkoopteam. Eindverantwoordelijk voor het gehele inkoopproces. De samenwerking met diverse belanghebbenden en neemt de lead bij het schrijven van documenten en contracten. Hierbij vindt voor de uitwerking, ondersteuning vanuit het inkoopteam plaats.

Wat breng je mee?
• WO werk- en denkniveau; kennis van Europese aanbestedingen;
• Ervaring met complexe aanbestedingstrajecten in de Jeugdhulp;
• Ervaring met werken in een politieke-bestuurlijke context en organisaties met complexe besluitvormingsprocessen;
• Ervaring met werken binnen de structuren van een regionale gemeentelijke samenwerking;
• Vertaalslag kunnen maken van beleidsdoelen naar inkoopstrategieën;
• Plannings- en organisatievaardigheden;
• Advies- en communicatievaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
• Projectmatig werken;
• Analytisch;
• Organisatiesensitief;
• Impact en overtuigingskracht.

Details opdracht:
• Start: Februari/maart 2026
• Duur: t/m 31-12-2026 met een verlengingsoptie van 1 jaar
• Uren: gemiddeld 16 uur per week
• Standplaats: Eindhoven/hybride
• I.v.m. de kerstvakantie zullen de profielen pas na 7-1-2026 worden beoordeeld. Pas daarna volgt de terugkoppeling

Aanvullende informatie (1):
• CV & Motivatie toegespitst op de opdracht, graag in het Nederlands aanleveren en in PDF-format. Graag ontvangen we in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
• Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus zsm een geschikte kandidaat aan.
• Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao. Deze inzet valt in schaal 13 eind van de Gemeenten cao.
• Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt.
• Het is niet toegestaan om een kandidaat in te huren die eerder in dienst is geweest van de Gemeente Eindhoven (tussenperiode van twee jaar).

Aanvullende informatie (2):
• Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe via de Portal. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.
• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
• Bij het aanbieden van kandidaat gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met de voorwaarden van de gemeente Eindhoven. Bent u niet bekend met deze voorwaarden kunt u deze opvragen bij inhuur@eindhoven.nl.
• Het tarief is afhankelijk van de kennis en kunde van de kandidaat.

Dit ben jij

  • De overeenkomsten dienen op 1 januari 2028 te worden afgesloten
  • WO werk- en denkniveau; kennis van Europese aanbestedingen
  • Ervaring met complexe aanbestedingstrajecten in de Jeugdhulp
  • Ervaring met werken in een politieke-bestuurlijke context en organisaties
    met complexe besluitvormingsprocessen
  • Ervaring met werken binnen de structuren van een regionale gemeentelijke
    samenwerking
  • De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of
    identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract
    van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd
  • Het is niet toegestaan om een kandidaat in te huren die eerder in dienst is
    geweest van de Gemeente Eindhoven (tussenperiode van twee jaar)
  • WO werk- en denkniveau; kennis van Europese aanbestedingen
  • Ervaring met complexe aanbestedingstrajecten in de Jeugdhulp
  • Ervaring met werken in een politieke-bestuurlijke context en organisaties
    met complexe besluitvormingsprocessen
  • Ervaring met werken binnen de structuren van een regionale gemeentelijke
    samenwerking

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback