Raadsadviseur / plaatsvervangend griffier

Gemeente Steenbergen

Gemeente Steenbergen
In overleg
6 maanden
HBO - WO
Nog 10 dagen

Dit ga je doen

Wat doet de griffie?
De belangrijkste taak van de griffie is het adviseren en logistiek ondersteunen van de gemeenteraad bij de beeldvormende, oordeelsvormende en besluitvormende vergaderingen.
De taken van de raadsgriffie zijn onder andere:

  • zorgt ervoor dat vergaderingen van de gemeenteraad in goede banen worden geleid;
  • verzorgt de informatievoorziening (‘stukkenstroom’) van en naar raad en overige vergaderingen;
  • stelt de vergaderagenda’s samen;
  • ondersteunt en adviseert de raadsvoorzitter (= de burgemeester) en de andere voorzitters (raadsleden) bij het uitoefenen van hun voorzitterschap;
  • helpt raadsleden bij het formuleren van moties, amendementen en initiatiefvoorstellen.

Wat ga je doen?

  • Je ondersteunt de griffier inhoudelijk en procesmatig bij interne en externe overleggen;
  • Je ondersteunt de griffier bij het uitzoeken en het schrijven van adviezen over de toepassing van onder andere de Gemeentewet, de Kieswet en lokale regelgeving;
  • Je ondersteunt bij de voorbereiding en afwikkeling van de oordeelvormende en besluitvormende vergaderingen;
  • Je treedt bij afwezigheid op als plaatsvervangend griffier, zowel m.b.t. de dagelijkse gang van zaken op de griffie als bij de openbare vergaderingen van de raad;
  • Je kan snel nieuwe informatie eigen maken, hier adviezen over opstellen en deze adviezen onderbouwen en beargumenteren.
Wie ben je?

  • Je bent enthousiast en een doorpakker;
  • je hebt relevante werkervaring op een griffie als raadsadviseur.
  • Je hebt ervaring met communicatie en social media en hebt een vlotte en aansprekende schrijfstijl. Je hebt zowel mondeling als schriftelijk een goede beheersing van de Nederlandse taal;
  • Je bent omgevingsbewust, pikt snel signalen op, je kan goed hoofd- en bijzaken onderscheiden en hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen;
  • Je bent flexibel, je kan omgaan met stressvolle situaties en je kan ook in de avonduren werken;
  • Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau.

Dit ben jij

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet
    van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk
    hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich
    uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau.
    Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet
    toegestaan. Kies bij het aanbieden bij type medewerker ‘flexmedewerker’ en
    bij contracttype ‘detachering’. Bent u daarmee akkoord? (bij akkoord wordt
    aan de eis voldaan)
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO/WO-opleiding in de richting
    van Openbaar Bestuur.
  • Uw kandidaat heeft de opleiding/cursus Raadsadviseur/plaatsvervangend
    griffier met succes afgerond.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring als (omschrijving).
  • De kandidaat beschikt minimaal over twee referenties en deze kunnen op
    aanvraag aangeleverd worden

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback