Functioneel Applicatiebeheerder Bedrijfsvoering
Gemeente Bergen op Zoom
- Uitzenden
- 19-01-2026
- 36 uur
Dit ga je doen
Vacature – Functioneel Applicatiebeheerder Bedrijfsvoering 32 – 36 uur per week
Ben jij de verbindende schakel die applicaties optimaal laat aansluiten op de praktijk én gebruikers vooruit helpt?
Binnen onze organisatie spelen applicaties een cruciale rol in het ondersteunen van onze processen en dienstverlening. Als Functioneel Applicatiebeheerder zorg jij ervoor dat deze applicaties optimaal aansluiten op de behoeften van onze gebruikers en betrouwbaar blijven functioneren. Op dit moment zoeken wij een functioneel applicatiebeheerder met een focus op financiële en HR-processen.
Je bent het aanspreekpunt voor verzoeken, wensen en verstoringen rondom applicaties en vertaalt deze naar concrete oplossingen. Daarnaast denk je mee over verbeteringen, bewaak je dat processen efficiënt verlopen en werk je nauw samen met collega’s en leveranciers. Jouw doel? Applicaties die niet alleen werken, maar écht waarde toevoegen aan onze organisatie.
Wat ga je doen?
- Analyseren en optimaliseren van het gebruik van applicaties: je kijkt kritisch naar inrichting, rechten, workflows en gebruiksgemak.
- Doorvoeren van verbeteringen in samenwerking met gebruikers, collega-beheerders en leveranciers.
- Ondersteunen van gebruikers bij vragen en het oplossen van verstoringen.
- Actueel houden van documentatie en werkinstructies, zodat iedereen met de juiste informatie werkt.
- Adviseren en begeleiden bij de inrichting van applicaties en het gebruik ervan.
- Opleveren van concrete verbeterpunten die bijdragen aan een efficiëntere bedrijfsvoering.
- Geven van trainingen aan eindgebruikers om het maximale uit de applicaties te halen.
Dankzij jouw inzet kunnen onze professionals inwoners snel en goed helpen – met stabiele applicaties die perfect aansluiten op hun werkprocessen.
Dit breng jij mee
- Opleiding: Je hebt minimaal een hbo-opleiding afgerond, bij voorkeur in de richting van Bedrijfskunde, Informatica of Functioneel Beheer.
- Ervaring: Je zet jouw ervaring met functioneel beheer in om onze HR- en financiële processen te verbeteren. Ervaring met ERPx is vereist.
- Analytisch vermogen: Je kunt snel processen doorgronden, verbeterpunten signaleren en deze vertalen naar praktische oplossingen in de applicatie.
- Communicatie: Je communiceert helder en weet draagvlak te creëren voor veranderingen.
- Teamwork: Je werkt samen met je collega’s op het beheer van de applicaties die in het domein Bedrijfsvoering vallen. Dit betekent dat je ook optreedt als sparringpartner voor andere applicaties die niet direct onder jouw verantwoordelijkheid vallen.
Werken bij Informatisering & Automatisering
De afdeling Informatisering & Automatisering ondersteunt de bedrijfsvoering met betrouwbare, veilige en toekomstgerichte ICT en informatiemanagement. We zorgen voor optimaal gebruik van informatie door beleid, advies, beheer en innovatie. Digitalisering, anders werken en nieuwe technologieën stellen hoge eisen aan gemeenten, en daar spelen wij met onze expertise op in. Onze afdeling werkt aan proces- en risicomanagement en digitalisering vanuit de IV-visie: samen bouwen we aan een moderne en toekomstbestendige gemeente.
Dit ben jij
- In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan,
vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door
een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst
laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een
modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving
verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt - De aangeboden kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding bij
voorkeur in de richting van Bedrijfskunde, Informatica of Functioneel
Beheer. - De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis en ervaring als
Functioneel Beheerder met ERPx. Graag middels concrete voorbeelden
duidelijk omschrijven in het CV - De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als Functioneel
Beheerder. Graag middels concrete voorbeelden duidelijk omschrijven in het
CV
- De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare recente kennis en ervaring met
het werken met bekende frameworks, zoals ITIL, ASL of BISL. Graag middels
concrete voorbeelden duidelijk omschrijven in het CV - De aangeboden kandidaat heeft recente kennis en ervaring met het
functioneel beheer van HR pakketten. Graag middels concrete voorbeelden
duidelijk omschrijven in het CV. Daarbij graag duidelijk aangeven met welke
pakketten er is gewerkt - De aangeboden kandidaat heeft recente relevante kennis en ervaring met
implementatie van wet- en regelgeving op het gebied informatiebeveiliging. - De aangeboden kandidaat kan 19 januari starten. Graag de startdatum
duidelijk aangeven in het CV
Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Sohail neemt contact met je op om de match te verkennen.