BMS Business Analist

Provincie Overijssel

Provincie Overijssel
€6.844 — €7.821 / maand
HBO
Nog 10 dagen

Dit ga je doen

Wegen en Kanalen
Je gaat aan de slag bij de afdeling Wegen en Kanalen (WK), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling Wegen en Kanalen heeft binnen de provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De afdeling is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen, bruggen en sluizen. De afdeling zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd. 
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding , Bedrijfsvoering Project Advies, Asset en Beleid, Wegen en Groen, Vaarwegen, Installaties en Kunstwerken.  

Opdracht
De provincie Overijssel bereidt een aanbesteding voor van een nieuw Beheer Management Systeem (BMS) ter vervanging van IBM Maximo. Het huidige systeem voldoet niet meer aan de functionele en procesmatige behoeften. De nieuwe oplossing moet aansluiten bij provinciale processen, standaarden (NEN2767, IMBOR), assetmanagement, financiële sturing en een geïntegreerd landschap waarin ArcGIS en BMS-data samenwerken. De Business Analist vormt de verbindende schakel tussen inhoud, proces, techniek en architectuur.

Doel van de opdracht
Het doel is een actueel, volledig en juridisch toetsbaar Programma van Eisen (PvE) op te leveren voor de aanbesteding van het nieuwe BMS. Dit omvat geactualiseerde processen (AS-IS en TO-BE), functionele en niet-functionele eisen, integratie met ArcGIS en omliggende systemen, en borging van toetsbaarheid conform wet- en regelgeving.

Werkzaamheden

  • Actualiseren van eerdere analyses en uitvoeren van interviews en workshops.
  • Modelleren van huidige en gewenste processen en identificeren van interfaces. De 4 hoofdprocessen die de provincie momenteel identificeert zijn:
    • Programmering, planvorming en prioritering;
    • Inspecties, beheer en onderhoud;
    • Meldingen, uitvoering en terugmelding;
    • Financiële afhandeling en rapportage.
  • Opstellen functionele (bijv. kaarten, workflows, rapportages) en niet-functionele (bijv. performance, security, usability) eisen. Opstellen prioritering in overleg met stakeholders.
  • Documenteren van het Programma van Eisen (PvE), inclusief (juridische) toetsingskaders. Validatie met stakeholders.
  • Opstellen en opleveren van een definitief PvE conform aanbestedingsrichtlijnen.
  • Adviseren over marktontwikkelingen, signaleren van risico’s, ondersteunen bij vragen vanuit inkoop en projectteam.

 

Eindproducten
Definitief Programma van Eisen (PvE) voor het nieuwe BMS, inclusief:

  • Functionele en niet-functionele eisen;
  • Procesbeschrijvingen (AS-IS en TO-BE);
  • Use cases & user stories;
  • Overzicht van interfaces en integratiepunten;
  • Toets- en valideerbaarheid van de eisen.

Overige eindproducten zijn:

  • Overzicht van risico’s, afhankelijkheden en aandachtspunten.
  • Adviesnotities/samenvattingen van workshops en interviews.
  • Actualiseren van eerdere analyses en uitvoeren van interviews en workshops.
    Modelleren van huidige en gewenste processen en identificeren van interfaces. De 4 hoofdprocessen die de provincie momenteel identificeert zijn:

    Programmering, planvorming en prioritering;
    Inspecties, beheer en onderhoud;
    Meldingen, uitvoering en terugmelding;
    Financiële afhandeling en rapportage.

    Opstellen functionele (bijv. kaarten, workflows, rapportages) en niet-functionele (bijv. performance, security, usability) eisen. Opstellen prioritering in overleg met stakeholders.
    Documenteren van het Programma van Eisen (PvE), inclusief (juridische) toetsingskaders. Validatie met stakeholders.
    Opstellen en opleveren van een definitief PvE conform aanbestedingsrichtlijnen.
    Adviseren over marktontwikkelingen, signaleren van risico’s, ondersteunen bij vragen vanuit inkoop en projectteam.

Dit ben jij

  • Aantoonbare werkervaring met BMS-selecties en systemen zoals Maximo,
    Ultimo, GBI
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting
    informatiemanagement, bedrijfskunde of ICT
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het opstellen van PvE’s voor
    complexe ICT-systemen en aanbestedingstrajecten binnen de publieke sector
  • Aantoonbare werkervaring metassetmanagement en beheerprocessen provinciaal
    of gemeentelijk
  • Aantoonbare werkervaring met ArcGIS-processen en geo-integraties
  • Aantoonbare werkervaring met complexe overheidsprojecten waarbij
    communicatie een belangrijk onderdeel is (benoem separaat en beknopt 1
    voorbeeld in het cv)
  • Aantoonbare ervaring met architectuurkaders en integratievraagstukken
  • Aantoonbare werkervaring met stakeholdermanagement en het faciliteren van
    workshops

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback