PMO Portfolio 1 en Programma Regie op Knelpunten

Stedin Groep

€4.371 — €6.085 / maand
11 maanden
HBO
Nog 19 dagen

Dit ga je doen

Deta-vast
C08 (min. € 4458,87 – max. € 6207,55) – Stedin 2026.01
Senior PMO Portfolio 1 en Programma Regie op Knelpunten

 

Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen.

De strategie van Stedin voor de komende jaren draait om drie pijlers: sneller bouwen, optimaal benutten en goed beheren van onze netten. Binnen deze strategie zijn de verander initiatieven ondergebracht in verschillende veranderportfolio’s, waaronder het Portfolio 1: Centrale Klant- & Netstrategie.

We zoeken een senior PMO-er die primair focus heeft op het programma Regie op Knelpunten, maar die ook meehelpt bij het inrichten en uitvoeren van de PMO taken van het verander portfolio 1.

Een belangrijk programma binnen Portfolio 1 is Regie op Knelpunten. Het doel van dit programma is om knelpunten in ons elektriciteitsnet zo snel mogelijk op te lossen door slim te bouwen, benutten en beheren. Dit doen we op basis van objectieve prioritering, in nauwe samenwerking met stakeholders en ketenpartners. Daarnaast zorgen we voor heldere communicatie richting onze omgeving en versnellen we de start van cruciale netuitbreidingen. Het is een groot programma en bestaat uit vijf werkstromen met per werkstroom weer een aantal kleinere projecten.

 

Ook voor het succesvol plannen, faciliteren en beheersen van de verschillende initiatieven binnen het Portfolio 1 (waar Regie op Knelpunten onderdeel van is) zijn we op zoek naar PMO-ondersteuning.

Als Senior PMO ben jij de organisatorische spil van het programma en het portfolio. Je zorgt voor overzicht, continuïteit en integrale beheersing van alle werkstromen. Je adviseert zowel de programmamanager als de portfoliomanager over inrichting en sturing, bewaakt de kwaliteit van rapportages en zorgt dat de programma- en portfolioplanning klopt. Je bent gesprekspartner op directieniveau en weet welke informatie nodig is voor besluitvorming.

Jouw verantwoordelijkheden:

· Ontwikkelen en bewaken van integrale programma- en portfolioplanning en rapportages.

· Adviseren over governance, processen en beheersing.

· Coördineren van afhankelijkheden tussen werkstromen en stakeholders.

· Organiseren van vergaderstructuur

· Signaleren van risico’s en resourcebehoeften.

Jouw sterke punten:

· Minimaal 10 jaar ervaring met projectmatig werken in grootschalige programma’s. Waarvan 5 jaar in de Energiemarkt, idealiter opgedaan bij een regionaal netbeheerder. Je hebt daarbij een goed beeld van wat een regionaal netbeheerder doet en welke belangen er spelen.

· Minimaal 5 jaar ervaring als PMO in complexe programma’s of portfolio’s.

· Analytisch, gestructureerd en pragmatisch met oog voor detail.

· Bekend met MSP, PRINCE2, SAFE en uitstekende beheersing van MS Office.

· Sterk in schriftelijke en mondelinge communicatie

· Zelfstandig, resultaatgericht en een sterke verbinder.

 

Een goed team. Daar hoor je bij.

Het programmateam bestaat uit de programmamanager, projectmanagers en business consultants van de verschillende werkstromen. Jij speelt dus een centrale rol in het programma alsmede een belangrijke rol naar alle stakeholders daar omheen. Je rapporteert aan de programmamanager van het programma.

Het portfolio 1 is nog in de opstartfase, maar in ieder geval werk je samen met de portfoliovoorzitter en de portfoliomanager. Samen richten we een klein maar fijn PMO-office in voor portfolio 1.

Je werkt samen met een Junior PMO aan zowel het programma als het portfolio.

assessment en 2e gesprek zijn onderdeel van de sollicitatie procedure

Dit ben jij

  • Kandidaat heeft minimaal een aantoonbare afgeronde HBO opleiding in
    relevante richting
  • Kandidaat heeft minimaal 10 jaar ervaring met projectmatig werken in
    grootschalige programma’s. Waarvan 5 jaar in de Energiemarkt, idealiter
    opgedaan bij een regionaal netbeheerder. Je hebt daarbij een goed beeld van
    wat een regionaal netbeheerder doet en welke belangen er spelen
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als PMO in complexe programma’s of
    portfolio’s
  • Kandidaat heeft recent aantoonbare ervaring met het ontwikkelen en bewaken
    van integrale programma- en portfolioplanning en rapportages. Het Adviseren
    over governance, processen en beheersing en het coördineren van
    afhankelijkheden tussen werkstromen en stakeholders
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring systeemkennis van MSP, PRINCE2, SAFE
    en uitstekende beheersing van MS Office
  • Kandidaat is per 5 januari 2026 beschikbaar
  • De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van
    leidinggevende. Dit past NIET binnen de wet DBA. Hierdoor is het NIET
    mogelijk om ZZP'ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers
    kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door een
    bureau
  • Deze aanvraag is NIET geschikt voor de inzet van zzp'ers. Leverancier
    verklaart hierbij dat de aangeboden professional: • is opgenomen in de
    loonadministratie van Leverancier of een derde partij; • in loondienst is
    bij een Leverancier die de juiste certificering heeft voor het uitlenen van
    personeel; • is verzekerd voor werknemersverzekeringen; • geen
    directeur-grootaandeelhouder (DGA) van de B.V. is waar het contract mee
    afgesloten wordt of van hiermee participerende ondernemingen; • netto-loon
    uitbetaald krijgt, waarover de wettelijk voorgeschreven loonheffingen,
    loonbelasting en premies voor volks- en werknemersverzekeringen zijn
    ingehouden en afgedragen aan de Belastingdienst door de Leverancier of
    derde partij
  • Via welke broker dient de opdracht te lopen in het geval van gunning?
  • Graag marktconform aanbieden. Tarieven dienen all in te zijn. Losse
    declaraties zijn niet toegestaan
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Deze kunnen worden
    getoetst in een gesprek met de opdrachtgever. – Goed kunnen plannen –
    Verantwoordelijkheidsgevoel – Flexibele instelling – Goede communicatieve
    vaardigheden – Resultaatgericht – Proactief – Luistervaardig
  • Is de kandidaat eerder werkzaam geweest binnen Stedin? Indien kandidaat
    eerder werkzaam is geweest binnen Stedin dan dient de reden van vertrek in
    het CV te staan. Tevens worden intern referenties ingewonnen. Mocht de
    reden van vertrek en de referentie(s) niet overeenkomen, dan wordt de
    toelating in het Dynamisch Aankoopsysteem ontnomen

Pieter Hofland

Recruitment Consultant

Pieter Hofland

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Pieter neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback