Allround project- en communicatiemedewerker warmtetransitie

Gemeente Aa en Hunze

Gemeente Aa en Hunze
In overleg
22 maanden
Nog 17 dagen

Dit ga je doen

Allround project- en communicatiemedewerker warmtetransitie / 32 uur 
LET OP: ENKEL DETACHERING

Stel je voor: een wijk waar bewoners met elkaar in gesprek gaan over isolatie en verduurzaming. Jij hebt dat gesprek mogelijk gemaakt. Van projectplanning tot informatieavond, en van de uitnodiging tot het monitoren van de resultaten. Als allround project- en communicatiemedewerker ben jij de schakel in de uitvoering van de warmtetransitie in Aa en Hunze.
Je speelt een centrale rol in het gemeentelijke warmteprogramma, met een sterke focus op de activiteiten binnen de isolatieaanpak van Nij Begun. Jij zorgt dat projecten goed worden georganiseerd, uitgevoerd en zichtbaar worden voor onze inwoners.

Wat ga je doen?

  • Meedenken in de programmering, het organiseren en uitvoeren van Nij Begun-activiteiten, zoals wijkacties en informatieavonden.
  • Overleggen met gemeenten en partners, waaronder de isolatieondersteuners en partners in het sociaal domein.
  • Administratieve werkzaamheden, zoals het monitoren van projectresultaten en doelen.
  • Maken en plaatsen van communicatie-uitingen via social media, website, brieven en lokale kranten.
  • Geven van presentaties tijdens bijvoorbeeld informatiebijeenkomsten.

Wie ben jij?

  • Je bent sociaal en legt makkelijk contact met inwoners, collega’s en partners.
  • Je bereikt inwoners op een creatieve en begrijpelijke manier.
  • Je bent praktisch ingesteld: een doener die plannen graag omzet in actie.
  • Je neemt initiatief, maar weet ook wanneer je anderen moet betrekken.
  • Je hebt affiniteit met duurzaamheid, energietransitie of maatschappelijke opgaven.

Wat bieden wij?

  • Je wordt onderdeel van het cluster Duurzaamheid: een enthousiast team waarin je samenwerkt met o.a. de Beleidsmedewerker Energietransitie en de Communicatie- en Participatieadviseur Duurzaamheid.
  • Veel flexibiliteit: soms werk je ’s avonds of op zaterdag, en je kunt die uren op andere momenten weer vrij nemen.

Dit ben jij

  • Kandidaat is in loondienst aangeboden
  • Minimaal 2 jaar ervaring als allround project- en communicatiemedewerker
  • Minimaal 2 jaar ervaring als allround project- en communicatiemedewerker
  • Kandidaat heeft gemeentelijke ervaring of is bereid om zich het werken in
    een gemeentelijke organisatie eigen te maken
  • Kandidaat is flexibel. Weekend of avonduren komt ook voor, bijv.
    energiemarkten, overleggen met bewonersinitiatieven etc
  • Kandidaat is woonachtig in de omgeving
  • Kandidaat is op 13 en 14 januari beschikbaar voor een gesprek

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback