Penningmeester bestuur Evertshuis

Gemeente Bodegraven-Reeuwijk

Gemeente Bodegraven-Reeuwijk
€6.844 — €7.821 / maand
11 maanden
Nog 9 dagen

Dit ga je doen

Penningmeester bestuur Evertshuis

Opdrachtomschrijving Penningmeester

De gemeente Bodegraven-Reeuwijk heeft op 1 juli 2025 de exploitatie van het Eversthuis overgenomen. Hiertoe is een tijdelijk bestuur gevormd voor beide stichtingen die de exploitatie van het Evertshuis verzorgen.
Dit bestuur is ingevuld door ambtelijk medewerkers van de gemeente. Eind 2025 was gepland dat de nieuwe organisatie zou staan, voorzien van een nieuw bestuur, dat de bestuursfuncties over zou nemen. Dat is voorlopig nog niet het geval. Voor de voortzetting van het bestuur en de continuïteit van het Evertshuis wordt het mandaat van het bestuur verlengd en is ten minste de inzet van een penningmeester met financiële expertise nodig.

In de omvorming naar een toekomstbestendig bestuursmodel is 2026 voor cultuurhuis Evertshuis te Bodegraven een transitiejaar. In dit jaar draagt de gemeente Bodegraven-Reeuwijk zorg voor de continuïteit in de bedrijfsvoering. De besturen van de Stichting Evertshuis en de Stichting Bij Everts worden in die periode ingevuld door een tijdelijk bestuur, met leden aangewezen door de gemeenteraad.
Naast zorgen voor continuïteit in de bedrijfsvoering heeft het tijdelijke bestuur ook de opgave om de bedrijfsvoering en de administratie te verbeteren zodat de stichtingen voor het einde van 2026 kunnen worden overgedragen aan een regulier bestuur met leden afkomstig uit de lokale samenleving.
De rol van penningmeester is in de transitieperiode een belangrijke functie. Naast continuïteit in de bedrijfsvoering is er ook een opgave om administratieve verbeteringen door te voeren. De penningmeester heeft als opdracht om vanuit het bestuur te zorgen voor een goed financieel beheer en een verbeterde administratie op basis van de aanbevelingen van een naar de administratie uitgevoerd onderzoek. Doelstelling is een financieel beheer en een administratie die weer op orde is zodat de stichtingen van het cultuurhuis kunnen worden overgedragen aan een nieuw te vormen organisatie of een nieuw bestuur.

De interim penningsmeester dient het tijdelijke bestuur van het Evertshuis te adviseren met oog op continuïteit van de bedrijfsvoering en op orde brengen daarvan ten behoeve van een overdracht aan het nieuwe reguliere bestuur. Daarnaast dient de penningsmeester vervangingsadviezen te toetsen. De opdracht is uiterlijk 31 december 2026 afgerond.
 

Dit ben jij

  • Ten minste de inzet van een penningmeester met financiële expertise is
    nodig
  • De opdracht is uiterlijk 31 december 2026 afgerond

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback