Trainee Junior Kwaliteitsmedewerker (deta-vast)
Gemeente Zwartewaterland
- Uitzenden
- 19-01-2026
- 32 uur
Dit ga je doen
Opdracht
Wij zijn team Burgerzaken van de gemeente Zwartewaterland: een klein team met een indrukwekkende taak. We zitten midden in een grote doorontwikkeling waarbij we continu streven naar verbetering. Ben jij die dienstverlenende duizendpoot, expert op het gebied van Burgerzaken die graag aan de slag gaat met de kwaliteit van ons werk? Lees dan snel verder!
Wat ga je doen bij ons?
Deze functie is divers, en omvat door het jaar heen steeds wisselende taken. Je hebt in dit werk dan ook verschillende verantwoordelijkheden, bijvoorbeeld het afhandelen van ingewikkelde aanvragen met betrekking tot de BRP, nationaliteitswetgeving, internationaal privaatrecht en naturalisatie. Thema’s waar jij je onder andere mee bezig houdt zijn:
- Juridisch advies en beleidsontwikkeling: je adviseert over wet- en regelgeving met betrekking tot de BRP en verkiezingen en stelt beleids- en adviesnota’s op wanneer nodig. Belangrijk daarbij is ook dat je deze regels vertaalt naar praktische richtlijnen en procedures voor je collega’s. Daarbij behandel je ook bezwaar- en beroepschriften.
- BRP-controle en kwaliteitscontrole: je verwerkt complexe mutaties en aanvragen in de BRP, je voert kwaliteitscontroles uit en zorgt ervoor dat de BRP voldoet aan de gestelde normen en vereisten. Je rapporteert over de kwaliteit van de BRP aan de coördinator en teamleider van het team en ontwikkelt methoden om de kwaliteit te verbeteren.
- Fraude- en adreskwaliteit: je bewaakt de kwaliteit van de uitvoering van het proces fraude- en adresonderzoeken binnen de BRP en signaleert mogelijke frauduleuze activiteiten. Je adviseert de coördinator en teamleider over constructieve oplossingen hiervoor.
Dit ben jij
- Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
- Aantoonbaar afgeronde cursus op het gebied Burgerzaken
- Kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 18 maanden kosteloos
bij opdrachtgever in dienst te treden - Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Front Office medewerker
Burgerzaken in de afgelopen 5 jaar bij een overheidsinstelling
- Aantoonbare werkervaring met uitgifte van BRP en BS uittreksels
- Aantoonbare werkervaring met vluchtelingenpaspoorten
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Front Office
werkzaamheden bij een gemeente - Aantoonbare werkervaring met systeem iBurgerzaken
Team TenMonks
Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.