Beleidsadviseur data

Gemeente Amsterdam

Gemeente Amsterdam
€5.703 — €6.518 / maand €85 / uur
5 maanden
HBO - WO
Nog 5 dagen

Dit ga je doen

Opdrachtomschrijving
De organisatie van de GGD bestaat uit 9 lijnafdelingen die op een zeer uiteenlopend aantal gebieden in de maatschappij actief zijn:
Van infectieziekten bestrijding, jeugdgezondheidszorg, maatschappelijk geestelijke gezondheidszorg en forensische geneeskunde tot veilig thuis en het bevorderen van een gezonde leefomgeving. Elke afdeling wordt ondersteund door een bedrijfsbureau. Het bedrijfsbureau verzorgt ieder voor hun eigen lijnafdelingen de financiën, business intelligence, functioneel applicatie beheer, specifieke (zorg)administraties, het secretariaat en waar van toepassing kwaliteitsmanagement en huisvestiging.

De beleidsadviseur data speelt bij JGZ Amsterdam een sleutelrol in het verbinden van zorgpraktijk, beleid en systemen. Je onderzoekt processen en informatiebehoeften en vertaalt deze naar concrete oplossingen die de kwaliteit van de JGZ versterken. Met jou analytisch vermogen breng je werkstromen in kaart, signaleer je knelpunten en adviseer je over verbeteringen die echt verschil maken. Je werkt nauw samen met zorgprofessionals, teamleiders en het beleidsteam om wensen te vertalen naar heldere requirements en bruikbare rapportages. Zo zorg je dat data en systemen optimaal bijdragen aan de dagelijkse praktijk en de strategische koers.

Werkzaamheden

  • Analyseren: werkprocessen en informatiestromen in kaart brengen en knelpunten signaleren.
  • Inventariseren en vertalen: wensen en behoeften ophalen bij zorgprofessionals en management en vertalen naar duidelijke requirements of user stories.
  • Adviseren: impact analyses en business cases opstellen; adviseren over verbeteringen in processen en systemen.
  • Begeleiden: deelnemen aan projecten (bv, Agile), ondersteunen bij implementatie en testen van nieuwe oplossingen.
  • Communiceren: zorgen voor heldere afstemming tussen management, gebruikers en systemen.
  • Begeleiden en trainen: het opleiden en trainen van nieuwe medewerkers t.a.v. gebruik van DIVER en rapportages of introduceren van nieuwe rapportages.

Specifieke JGZ/DIVER taken:

  • Berekenen en bewaken van het basispakket JGZ.
  • Opstellen en monitoren van de begroting in DIVER.
  • Analyseren van data uit DIVER en omzetten naar producten uit de P&C-cyclus.
  • Coördineren van updates en optimalisaties in DIVER in samenwerking met leveranciers en functioneel beheer.

Dit ben jij

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring
    als beleidsadviseur data, data analist of business controller in de (jeugd)
    zorg.
  • De aangeboden kandidaat heeft (minimaal 2 jaar) kennis
    van DIVER, ervaring met DIVER of soortgelijke tool.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende
    hbo/wo opleiding bij voorkeur in Bedrijfskunde.. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar
    het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet.
    Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek
    beëindigd en de offerte ter zijde gelegd
  • Eis – Certificaat De aangeboden kandidaat is in het bezit van
    Cybersecurity/informatiebeveiliging. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview
    zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document
    niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte
    ter zijde gelegd
  • De aangeboden kandidaat kan schakelen tussen
    strategisch, tactisch en operationeel niveau.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar
    aantoonbare affiniteit en werkervaring met data en publieke gezondheidszorg
    (jeugd).
  • De aangeboden kandidaat is bekend met
    Agile/Scrum-werkwijze.
  • Wens – Certificaat De aangeboden kandidaat is in het bezit van het PSM1
    certificaat.. Let op! De
    kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de
    opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet
    aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter
    zijde gelegd

Sebastiaan Melief

Recruitment Consultant

Sebastiaan Melief

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sebastiaan neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback