Procesregisseur Jeugd- Team Regisseurs Jeugd

Gemeente Breda

Gemeente Breda
€3.602 — €5.313 / maand
5 maanden
HBO
Nog 11 dagen

Dit ga je doen

Procesregisseur Jeugd- Team Regisseurs Jeugd (TRJ)  

De Procesregisseurs Jeugd geven mede uitvoering aan het primaire proces binnen het team. Je wordt op basis van deskundigheid ingezet op casuïstiek waarbij er noodzaak is voor het voeren van procesregie. Het betreft situaties waarbij sprake is van complexe vraagstukken bij meervoudige problematiek en veiligheidscasuïstiek. Als procesregisseur jeugd heb je een verbindende rol in de samenwerking met het netwerk en de ketenpartners om snel tot passende oplossingen te komen. In lijn met je rol als procesregisseur is het van belang dat je het proces centraal zet en blijft zetten. Kijk wat er moet gebeuren op het niveau van proces, onderlinge relaties en individuele belemmeringen.
Wat ga je doen?
1. Onderzoek bij complexe meervoudige casuïstiek en daarop passende specialistische ondersteuning inzetten.
Onderzoek doen binnen de wettelijke termijn van 8 weken, een besluit nemen en zorg toekennen of afwijzen:

  • Dossieronderzoek binnen complexe, meervoudige casuïstiek op basis van aangeleverde informatie en verzamelen van ontbrekende informatie.
  • Integrale hulpvraag/hulpvragen vaststellen, zowel op het gebied van jeugdhulp als daarbuiten, om de juiste hulp in te roepen. Deze integrale vraagverkenning waar nodig bespreken in de casuïstiekbespreking met collega Procesregisseurs Jeugd en gedragswetenschapper.
  • In kaart brengen van de problematiek en/of beperkingen en mate van eigen kracht (zelfredzaamheid) en draagvlak toetsen.
  • Gevoelige onderwerpen bespreekbaar maken en omgaan met situaties waar agressie plaatsvindt.
  • De stappen in het proces van besluitvorming navolgbaar vastleggen in het dossier.

Het nemen van rechtmatige en doelmatige beslissingen voor alle maatwerkdienstverlening:

  • Het toe- of afwijzen van een verzoek voor inzet specialistische jeugdhulp, zowel bij Zorg in Natura (ZiN) als bij een persoonsgebonden budget (pgb).
  • Opdrachtgeverschap toepassen vanuit gemeente naar een meervoud aan zorgaanbieders passend bij de complexiteit.
  • Het signaleren van situaties waar de hulpverlening stagneert en opschalen met als doel het forceren van een doorbraak.
  • Kernbesluitvorming (bijv. crisis- of uithuisplaatsing) volgens protocol en werkafspraken/richtlijnen (afwegingskader) in samenwerking met Jeugd Adviesteam (JAT) en Procescoördinator Jeugd.

2. Voeren van procesregie
Multidisciplinair werken:

  • Zorgdragen voor een totaalbeeld van de situatie en de aanwezigheid van de noodzakelijk betrokken partijen.
  • Het bewerkstelligen van het tot stand laten komen van één gezamenlijk plan, waarbij taken en verantwoordelijkheden worden belegd bij de juiste partijen (positioneren). Daarbij worden duidelijke smart doelen door jou geformuleerd en vastgelegd net als afspraken over hoe de regie binnen het gezin is of wordt geborgd.
  • Faciliteren van de samenwerking tussen professionals of meerdere organisaties en sturen op het resultaat van de ondersteuning.
  • Sturen op de uitvoering van het plan en vastgestelde doelen en waar nodig bijsturen in het proces (toetsen voortgang plan).
  • De regie pakken, besluiten nemen en verantwoordelijkheden delegeren ten behoeve van het kind, ook daar waar niet alle partijen dezelfde visie delen.
  • Procesregie bij Uniform Hulp Aanbod, regie houdende functie in de samenwerkingsdriehoek tussen rechtbank, Raad voor de Kinderbescherming en gemeente in complexe scheidingscasuïstiek.
  • Als eindverantwoordelijke ten aanzien van "zicht op veiligheid", volgens geldende richtlijnen, veiligheidscasuïstiek actief monitoren met alle betrokken partijen.

3. Zicht hebben op en borgen van de veiligheid.
Risicotaxatie:

  • Risico's in kaart brengen die de ontwikkeling en/of veiligheid van het kind bedreigen.
  • Afwegen of de veiligheid binnen de mogelijkheden van het vrijwillig kader nog geborgd kan worden en waar nodig verzoek tot onderzoek (VTO) indienen bij het Kr8 collectief (jeugdbeschermingstafel) en/of verzoek tot gesloten plaatsing indienen bij de Rechtbank.

Bereikbaarheidsdiensten:

  • Als team Procesregisseurs Jeugd tijdens kantooruren verantwoordelijk voor bereikbaarheid en inzetbaarheid in crisissituaties aangaande onveiligheid, onder andere gemeld door CJG of Veilig Thuis.

4. Sturen op kwaliteit.

  • Gesprekken voeren met kind en/of gezin en aanbieders over de ingezette ondersteuning en verbetervoorstellen doen en besluiten nemen voor het vervolg.
  • De procesregisseur richt zich op één of meerdere aandachtsgebieden waarin men, als expert, vraagbaak kan zijn voor directe collega’s, alsook een actieve rol heeft door input te leveren ten aanzien van ontwikkelingen en projecten binnen de keten (maar mogelijk ook daarbuiten).

We zoeken jou!

  • Minimaal een afgeronde Hbo-opleiding.
  • Minimaal 3 jaar ervaring in de jeugdhulpverlening.
  • Gedegen kennis van jeugdwet- en regelgeving, de sociale kaart en SKJ gecertificeerd.
  • Analytisch sterk met het vermogen hoofd- en bijzaken te onderscheiden.
  • Uitstekende teamspeler, effectief in het gezamenlijk volbrengen van opdrachten.

Wie zijn wij?
De Procesregisseur Jeugd valt onder Team Regisseurs Jeugd (TRJ), als onderdeel van de Keten Jeugd, gemeente Breda. TRJ als geheel wordt vormgegeven uit een subteam van Regisseurs Jeugdhulp Frontoffice en Procesregisseurs Jeugd die verantwoordelijk zijn voor het primaire proces. Ze worden daarbij ondersteund door de Administratie, Kwaliteitsmedewerkers, Procescoördinatoren Jeugd en Teamleider. De medewerkers binnen dit team werken vanuit een gezamenlijke verantwoordelijkheid aan onze Missie: ‘Onze burgers, kind en gezin, zo snel en dichtbij als mogelijk van passende ondersteuning voorzien.’
 

Dit ben jij

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet
    van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk
    hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich
    uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau.
    Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet
    toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst
    gedetacheerd wordt
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 1 jaar recente ervaring als Procesregisseur
    Jeugd met meervoudige complexe problematiek.
  • Uw kandidaat is SKJ geregistreerd.
  • Uw kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en inzicht in het hulpaanbod en
    de hulpverleningsmethodieken, kennis van de Jeugdwet, sociale kaart –
    inzicht in de veiligheidsketen, sociale netwerkversterking en
    oplossingsgericht werken.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar recente ervaring als
    procesregisseur met meervoudige complexe problematiek binnen een gemeente.
  • Uw kandidaat heeft recente kennis van de sociale kaart rondom jeugdzorg en
    het sociaal domein binnen een gemeente.

Sohail Khairi

Recruitment Consultant

Sohail Khairi

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke updates.

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Reageer op deze vacature via TenMonks en Sohail neemt contact met je op om de match te verkennen.

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!

Feedback