Inhuur Programmamedewerker ZuiderZeeWerken
Gemeente Hollands Kroon
Dit ga je doen
Omschrijving opdracht
De uitvraag is ontstaan om de uitvoering van het meerjarige programma ZuiderZeeWerken te versterken. De programmamedewerker zorgt voor coördinatie en uitvoering van activiteiten binnen de vier pijlers van het programma:
- Publiekstrekkers
- Makers en participatie
- Zichtbaarheid en representatie
- Partners en samenwerking
In juni 2023 is besloten om een kwartiermaker in te huren voor de voorbereiding van het themajaar Zuiderzeewerken. In het plan van aanpak 2024 – 2032 dat is vastgesteld in januari 2024 door de gemeenteraad is besloten om af te wijken van één themajaar. Redenen hiervoor zijn dat het onderwerp zich goed leent voor een meerjarig programma, het actuele opgaven raakt en dat middelen beter verspreid kunnen worden ingezet voor een beter en langduriger resultaat. In oktober 2025 is het meerjarige plan van aanpak ZuiderZeeWerken 2026 – 2032 vastgesteld.
Planning
Houdt rekening met de gestelde planning in Mercell. Communiceer de data aangaande het interview ook met de aan te bieden kandidaten.
Werklocatie
De werklocatie is Burgemeester Mijnliefstraat 1 in Anna Paulowna.
Eisen (het niet voldoen aan deze eisen leidt tot terzijde legging van de aangeboden kandidaat)
- 14 uur per week inzetbaar;
- In overleg wordt bepaald wanneer aanwezigheid op kantoor nodig is, in ieder geval minimaal 1 dag per week;
- HBO werk- en denkniveau;
- Minimaal 1 jaar relevante werkervaring in projectcoördinatie;
- Woonachtig in Noord-Holland Noord vanwege kennis van regionale cultuur en netwerk;
- Ervaring met het organiseren van evenementen en bijeenkomsten.
Wensen
- Ervaring binnen een (semi-)overheidsorganisatie;
- Ervaring met cultuur, erfgoed en/of toerisme;
- Affiniteit met participatie en betrekken van inwoners en partners;
- Je maakt gemakkelijk contact, zowel intern als extern.
Competenties
De kandidaat moet beschikken over de volgende competenties:
- Communicatief sterk
- Organisatorisch vaardig
- Zelfstandig en proactief
- Netwerker
- Flexibel
Aanbiedingen van kandidaten worden beoordeeld op zowel eisen, wensen als competenties. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt de kandidaat niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarna wordt er beoordeeld op diverse wensen en competenties. In de aanbieding van de kandidaten moeten eisen, wensen en competenties plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden.
Takenpakket
De onderstaande werkzaamheden behoren tot de opdracht:
- Uitvoeren van projecten en activiteiten binnen de vier pijlers van het programma en de jaarprogrammering.
- Verankeren van actielijsten in concrete resultaten en verzorgen van rapportages.
- Organiseren van ZuiderZeeCafés en andere bijeenkomsten.
- Organiseren van de jaarlijkse Zuiderzeedag in samenwerking met partners.
- Ondersteunen van communicatie en promotie van activiteiten. (Denk bijvoorbeeld aan het schrijven van een nieuwsberichtje, social media content of verzamelen van foto’s)
- Fungeren als verbindende schakel tussen ambtelijk kernteam en stakeholders.
- Ondersteunen bij de jaarlijkse voortgangsrapportage en het jaarprogramma.
- Structuren van de projectorganisatie (bijv: contactenlijsten van stakeholders up to date houden, ambtelijke kernteamoverleg voorbereiden, etc)
Gebruik van eigen devices
De Opdrachtgever stelt geen devices (laptop's en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.
Looptijd
De opdracht heeft een flexibele startdatum en kent een initiële contractperiode van 12 maanden met optie tot verlenging (zie kopje 'Verlenging'). De startdatum is voorzien in februari 2026.
Verlenging
De opdracht kan 2 keer met een periode van 12 maanden worden verlengd.
Plafond uurtarief
€ 70,– per uur all-in tarief exclusief btw.
Inschrijvingen boven het plafondtarief leiden tot uitsluiting van verdere deelname aan deze mini competitie.
Kernwaarden
Je herkent jezelf in onze kernwaarden en het werken bij onze organisatie.
Zij zijn de uitgangspunten van onze organisatie en staan voor de manier waarop we met elkaar en met alle externe partijen omgaan. Uw kandidaat beschouwd onze kernwaarden als zijn/haar eigen.
- Uitvoeren van projecten en activiteiten binnen de vier pijlers van het programma en de jaarprogrammering.
- Verankeren van actielijsten in concrete resultaten en verzorgen van rapportages.
- Organiseren van ZuiderZeeCafés en andere bijeenkomsten.
- Organiseren van de jaarlijkse Zuiderzeedag in samenwerking met partners.
- Ondersteunen van communicatie en promotie van activiteiten. (Denk bijvoorbeeld aan het schrijven van een nieuwsberichtje, social media content of verzamelen van foto’s)
- Fungeren als verbindende schakel tussen ambtelijk kernteam en stakeholders.
- Ondersteunen bij de jaarlijkse voortgangsrapportage en het jaarprogramma.
- Structuren van de projectorganisatie (bijv: contactenlijsten van stakeholders up to date houden, ambtelijke kernteamoverleg voorbereiden, etc)
Dit ben jij
- Uur per week inzetbaar
- In overleg wordt bepaald wanneer aanwezigheid op kantoor nodig is, in ieder
geval minimaal 1 dag per week - HBO werk- en denkniveau
- Minimaal 1 jaar relevante werkervaring in projectcoördinatie
- Woonachtig in Noord-Holland Noord vanwege kennis van regionale cultuur en
netwerk - Ervaring met het organiseren van evenementen en bijeenkomsten
Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en Merlijn neemt contact met je op om de match te verkennen.