Coordinator Verzuim
Gemeente Alphen aan den Rijn
- Uitzenden
- 13-01-2026
- 24 uur
Dit ga je doen
Team
Team HRM
Opdracht
Binnen gemeente Alphen aan de Rijn is het verzuim een belangrijk aandachtspunt, kijkend naar de inzetbaarheid van medewerkers. Afgelopen periode is het verzuim
stijgend. In de rol van coordinator verzuim ben je verantwoordelijk voor:
– Actieve begeleiding van leidinggevende om te zorgen dat tijdig en doelgericht de juiste acties worden ingezet bij de bestaande en toekomstige verzuim
casuïstiek.
– Analyse van huidige invulling verzuimaanpak en advisering over verbeteringen. Dit kan zowel binnen de gemeente zijn alsook in de
samenwerking met de arbodienst.
Dit ben jij
- Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als verzuim
coach/ coördinator bij een overheidsorganisatie - Aantoonbare werkervaring met het in kaart brengen van vraagstukken rondom
(duurzame) inzetbaarheid, ontwikkeling oplossingen en aanpak
- Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als verzuim
coach/ coördinator bij een gemeentelijke instelling - Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met coaching en begeleiding
leidinggevenden bij de aanpak van verzuim en begeleiding bij meer focus op
preventie & vitaliteit - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het in kaart brengen van
vraagstukken rondom (duurzame) inzetbaarheid, ontwikkeling oplossingen en
aanpak binnen een gemeente - Beschikbaar om te starten per uiterlijk 12 januari 2026 voor gemiddeld 24
tot 28 uur per week
Team TenMonks
Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?
Laat het ons weten!
Reageer op deze vacature via TenMonks en ons recruitment team neemt contact met je op om de match te verkennen.