Product Owner VTH

Provincie Gelderland

  • Uitzenden
  • 19-05-2025
  • Gelderland
  • 1 uur
Logo van Provincie Gelderland
6 maanden
HBO
Gesloten

Dit ga je doen

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de provincie Gelderland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de provincie Gelderland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). provincie Gelderland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Opdracht
De provincie Gelderland verleent vergunningen aan bedrijven, organisaties en burgers. Daarnaast zien we toe op de naleving van wet- en regelgeving met als doel om onze leefomgeving te beschermen. Dit werk wordt voor een deel uitgevoerd door de Gelderse Omgevingsdiensten en voor een deel door de interne afdeling Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH).     

De interne afdeling VTH bestaat uit een club enthousiaste, gedreven en zeer deskundige collega’s. De afdeling heeft, naast de inhoudelijke teams, ook een ondersteunend team bestaande uit verschillende sub teams zoals: projectleiding, secretariaat, procesondersteuning en systeembeheer- en ontwikkeling. 

Het team systeembeheer- en ontwikkeling bestaat uit vijf personen met de rollen: product owner, functioneel beheerder en gebruikersondersteuner. Samen zorgen zij dat collega’s op de afdeling zo goed mogelijk worden ondersteund door de digitale systemen.  

Een belangrijk onderdeel daarbij is de (door)ontwikkeling van ons zaaksysteem PowerBrowser. Het team komt wekelijks bij elkaar om lopende zaken te bespreken en iedere maand bekijken we ons jaarplan waarin onze jaardoelen uitgewerkt staan. Dit jaarplan is de basis voor het stellen van prioriteiten op het planbord. Het team werkt nauw samen met de technisch beheerders en ontwikkelteams van de afdeling Informatievoorziening en Automatisering (I&A) en de leverancier van ons zaaksysteem.  Wij zijn op zoek naar een tijdelijke vervanger, die in de rol van product owner deze doorontwikkeling mede vormgeeft.  

Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de provincie Gelderland. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling met een ZZP-er. Eventueel geïnteresseerde ZZP-ers kunnen zich op detacheringsbasis (= met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

De taken en verantwoordelijkheden van een product owner  VTH bestaan met name uit:

  • Ophalen van gewenste en vereiste doorontwikkelingen van PowerBrowser bij relevante stakeholders/gebruikers en zorgen dat deze geplaatst worden als items op het planbord van het team. Je zorgt voor een duidelijke communicatie naar de belanghebbenden over of en wanneer iets opgepakt wordt en waarom. 
  • Vertalen van de visie van het gebruik van het zaaksysteem in concrete doelstellingen voor het team. Dit is de basis voor het prioriteren van items. Bij de realisatie van de items bewaak je de algehele visie op hoe wij zaakgericht werken binnen het zaaksysteem.
  • Prioriteren en plannen van (backlog) items, zodat het team met een werkbare omvang van items aan de slag kan. Je zorgt dat de items door het team worden uitgewerkt en gerealiseerd en bent het eerste aanspreekpunt bij vragen of knelpunten voor het team en de gebruikers.
  • Je zorgt voor een goede afstemming en samenwerking met de leverancier en de interne I&A afdeling om te zorgen dat de wensen op een goede manier gerealiseerd kunt worden. 

Eisen (knock-out criteria)

Beschikbaarheidseis
Kandidaat is inzetbaar vanaf 19 mei 2025 tot en met 30 november 2025 voor minimaal 32 uur en maximaal 36 uur per week (waarvan in overleg minimaal 1 dag per week op kantoor). De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 3 maal een periode van 6 maanden.

Afhankelijk van de beschikbaarheid van Kandidaat, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits externe uiterlijk 1 juni 2025 inzetbaar is voor minimaal 32 uur per week.
 
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
 
Overige eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria kwaliteit gegeven toelichting. U dient in het CV of in een bijlage op alle eisen en gunningscriteria kwaliteit een toelichting (antwoord/beschrijving) te geven waarmee u aantoont dat u, of de door u aangeboden kandidaat, aan de eis of het gunningscriterium kwaliteit voldoet. 

Kandidaat is de afgelopen twee jaar niet in loondienst geweest van provincie Gelderland.
Eis 1
Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO opleiding.
Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.

Eis 2
Kanddiaat beschikt aantoonbaar over minimaal 4 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2015 – heden) in de functie van Product Owner.
Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 4 jaar ervaring voldoet.
Eis 3
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2015 – heden) met het (inhoudelijk) aansturen/coördineren van een team.
Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting minimaal 2 opdrachten/projecten waaruit blijkt dat u aan deze eis voldoet.
Eis 4
Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 4 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2015 – heden) met het toepassen van Agile werkmethodieken, zoals Scrum.
Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 4 jaar ervaring voldoet.

Gunningscriteria kwaliteit (te beoordelen door selectiecommissie (weging, totaal 100 punten))
Wens 1 (40 punten)
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2015 – heden) met het ontwikkelen van een product-visie en strategie, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
        Kandidaat kan minimaal 2 opdrachten/projecten beschrijven waaruit ervaring blijkt met het ontwikkelen van een product-visie en strategie (40 punten)
        Kandidaat kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit ervaring blijkt met het ontwikkelen van een product-visie en strategie (20 punten)
        Kandidaat heeft geen ervaring met het ontwikkelen van een product-visie en strategie (0 punten)

Wens 2 (30 punten)
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met het VTH werkveld en bijbehorende processen, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
        Kandidaat kan minimaal 2 opdrachten/projecten beschrijven waaruit ervaring blijkt met het VTH werkveld en bijbehorende processen (30 punten)
        Kandidaat kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit ervaring blijkt met het VTH werkveld en bijbehorende processen (15 punten)
        Kandidaat heeft geen ervaring met het VTH werkveld en bijbehorende processen (0 punten)
 
Wens 3 (30 punten)
KandidaatExterne beschikt aantoonbaar over ervaring met zaakgericht werken/zaaksystemen, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
        Kandidaat kan minimaal 2 opdrachten/projecten beschrijven waaruit ervaring blijkt met zaakgericht werken/zaaksystemen (30 punten)
        Kandidaat  kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit ervaring blijkt met zaakgericht werken/zaaksystemen (15 punten)
        Kandidaat heeft geen ervaring met zaakgericht werken/zaaksystemen (0 punten)

Dit ben jij

  • Kandidaatis inzetbaar vanaf 19 mei 2025 tot en met 30 november 2025 voor
    minimaal 32 uur en maximaal 36 uur per week (waarvan in overleg minimaal 1
    dag per week op kantoor). De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd
    met 3 maal een periode van 6 maanden. Afhankelijk van de beschikbaarheid
    van Kandidaat, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk,
    mits externe uiterlijk 1 juni 2025 inzetbaar is voor minimaal 32 uur per
    week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de
    Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht
    zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de
    Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2015 –
    heden) met het ontwikkelen van een product-visie en strategie, aan te tonen
    met praktijkvoorbeelden
  • Kandidaat kan minimaal 2 opdrachten/projecten beschrijven waaruit ervaring
    blijkt met het ontwikkelen van een product-visie en strategie
  • Kandidaat kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit ervaring blijkt met
    het ontwikkelen van een product-visie en strategie
  • Kandidaat heeft geen ervaring met het ontwikkelen van een product-visie en
    strategie

Team TenMonks

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Reactietermijn gesloten

De reactietermijn voor deze opdracht is gesloten, dus helaas kun je niet meer reageren