QuickScans Optoppen, Aanplakken en Uitplinten (Optoppen)

Provincie Zuid-Holland

  • Uitzenden
  • 16-06-2025
Logo van Provincie Zuid-Holland
6 maanden
HBO - WO
Nog 2 dagen

Dit ga je doen

PZH zoekt een partij die duo’s gaat begeleiden met het uitvoeren van 8 QuickScans in
het kader van het programma Optoppen, aanplakken en uitplinten. Een duo bestaat uit
één gemeente en één of meerdere woningcorporaties.

Inmiddels heeft PZH-ervaring opgedaan met meerdere duo’s, waarvoor QuickScans zijn
opgesteld. Overeenkomstig de duo aanpak dienen de hier uitgevraagde QuickScans
vormgeven te worden. Hieronder volgt een nadere uiteenzetting waaruit deze minimaal
bestaat en hoe deze vormgegeven dient te worden:

• De QuickScan bevat tenminste de volgende onderdelen: Businesscase, (technisch)
gebouwenanalyse; analyse m.b.t. planologie en omgeving en voorziet in een
eindadvies;
• Opdrachtnemer maakt per QuickScan een planning. De QuickScan heeft een
doorlooptijd van maximaal zes weken. Indien opdrachtnemer een planning niet
haalt, dient zij tijdig in overleg te treden met opdrachtgever;
• Opdrachtnemer houdt opdrachtgever tweewekelijks op de hoogte over de
voortgang van de werkzaamheden. Dit is een digitale bijeenkomst;
• Opdrachtnemer maakt kennis met ieder duo, waarbij afspraken worden gemaakt
over de nadere invulling (behoefte duo en werkzaamheden) van de betreffende
QuickScan. Gedurende het uitvoeren van de QuickScan stemt zij geregeld haar
werkzaamheden af met de duo’s. De QuickScans bestaan tenminste uit de volgende
onderwerpen: technische haalbaarheid (is het object geschikt voor optoppen), de
planologische (on)mogelijkheden, financiële businesscase optoppen, kansen en
beperkingen van de fysieke en sociale leefomgeving;
• Opdrachtnemer rondt iedere QuickScan af door het opleveren van een rapportage,
waarin genoemde werkzaamheden worden toegelicht en eindigt met conclusies en
aanbevelingen aan de duo’s;
• Bij oplevering van de gehele opdracht stelt de opdrachtnemer een eindrapportage
op voor het geheel van de opdracht.
Frequentie van de QuickScans
We verwachten dat er dit jaar 8 QuickScans plaatsvinden. De aard van de
werkzaamheden is projectmatig, waarbij er perioden zijn dat er meerdere tegelijk
kunnen lopen en perioden zijn dat er mogelijk rustiger is. De provincie haalt de behoefte
op bij de duo’s van gemeenten en woningbouwcorporaties voor de vraag naar deze
QuickScans.
Terugkoppeling van (deel)resultaten/ producten
De opdrachtnemer geeft tweewekelijks een terugkoppeling van de voortgang van de
QuickScans, (deel)resultaten en producten aan de opdrachtgever.
Producten die moeten worden gemaakt
▪ Planning per QuickScan;
▪ Rapportage per QuickScan;
▪ Eindrapportage van de totale opdracht.
Planning (start en einde)
▪ Start opdracht 16 juni 2025
▪ 31 december 2025

Dit ben jij

  • Plan- en vastgoedeconomie; Bouwkosten; Bouwtechniek; Projectmanagement; Planologie. Kennis en expertise
    teamleden: Uit het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2024-0003961.’ blijkt
    minimaal dat de kennis en expertise van ten minste één aangeboden teamlid
    aantoonbaar en verifieerbaar (middels opleidingen, cursussen, werkervaring)
    beschikt over tenminste 5 jaar werkervaring op HBO- of WO-werk- of
    denkniveau. De drie eisen zoals hieronder beschreven mogen verdeeld zijn
    over meerdere teamleden, echter niet als cumulatieve ervaring. Opstellen en uitvoeren van QuickScans en/of financiële
    haalbaarheidsanalyses voor woningbouwprojecten; Adviseur m.b.t.
    techniek en constructie van vastgoedobjecten (woningbouw); Projectmanagement binnen overheid en semioverheidsinstanties. Verklaring omtrent gedrag (VOGnp): De inschrijver zal in het geval deze de
    opdracht gegund krijgt een VOGnp (algemeen risicoprofiel) van alle
    teamleden aanleveren via het aanbestedingsplatform binnen 4 weken na
    definitieve gunning. Het aanvragen van de VOGnp kan inschrijver zelf doen
    of hiervoor een dienstverlener inschakelen
  • : Kwaliteiten van het expert team. Ervaring met woningcorporaties; Binnen
    het team is in ieder geval aanwezig aantoonbare werkervaring op het gebied
    van bouwkosten, plan- en vastgoedeconomie, bouwtechniek, planologie en
    projectmanagement. De expertises zoals hiervoor beschreven mogen verdeeld
    zijn over meerdere teamleden, echter niet als cumulatieve ervaring

Team TenMonks

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!