Junior Business Analist #3550

Belastingdienst

  • Uitzenden
  • 01-06-2025
  • Utrecht
  • 32 uur
Logo van Belastingdienst
€3.404 — € 5.388 / maand
6 maanden
Nog 7 dagen

Dit ga je doen

Opdrachtomschrijving:

De Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen is onderdeel van Toeslagen. De afgelopen jaren is heel helder geworden dat er grote problemen zijn ontstaan bij de toeslagen voor de kinderopvang. Hierdoor zijn veel ouders en kinderen getroffen. De komende periode staat in het teken van het herstellen van het geschonden vertrouwen en het mogelijk compenseren van gedupeerden die getroffen zijn. Het beoordelen, herstellen en compenseren wordt uitgevoerd door de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT), die hiervoor speciaal is ingericht.

De business analist maakt onderdeel uit van het team Ouderinteractie. Team Ouderinteractie heeft als missie het ‘horen, zien en helpen van de burger’. Dit doen wij middels Service Design, het voorbereiden en begeleiden van onderzoek, het inrichten van signaalmanagement en het (her)ontwerpen van interactieproducten (bv brieven en belscripts). De business analist zal gaan werken voor signaalmanagement. Signaalmanagement haalt de stem van de ouder naar binnen door het verzamelen van signalen van UHT teams met burgercontact. De inzichten worden gedeeld met ketenteams waar wordt besproken welke acties en interventies genomen moeten worden. Daarnaast organiseert het team kick-off workshops voor de uitrol van signaalmanagement. Je zorgt ervoor dat Signaalmanagement functioneert met een vasthebbende structuur waarin alle stakeholders en het team een bijdrage kunnen leveren.

Werkzaamheden:

Hierbij horen o.a. de volgende werkzaamheden:

  • De business analist inventariseert de signalen,
  • De business analist bereid de ketenoverleggen voor;
  • De business analist en coördineert het signaalproces;
  • De business analist adviseert de organisatie over hieruit voortvloeiende acties en interventies;

Beschrijving / afdeling team:

Het cluster Service is onderdeel van het primaire proces en heeft als doel om de ouder te woord te staan, te helpen bij hun vragen en hen naar het behandelproces te begeleiden. Hiernaast wordt gefocust op de ontwikkeling van goede dienstverlening waarbij we de ouder en het kind centraal zetten en zorgen voor een goede afhandeling van de klachten. De afdeling Service bestaat uit verschillende teams; het Serviceteam, het Klachtenteam, het team Ouderinteractie, het team Brede Hulp en het team Acute Nood.

Bijzonderheden:
Verplichte kantoordagen op maandag en woensdag, locatie Graadt van Roggenweg 500 te Utrecht. Indien nodig reizen naar andere locaties. Overige dagen werk je hybride.
Gezamenlijke onboarding UHT en daarna inwerken op de afdeling.

Knock-out criteria:

  1. Kandidaat beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau, dit is aantoonbaar door een afgeronde HBO opleiding en/of minimaal 1 jaar werkervaring als business analist.
  2. Kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met het opstellen van (advies)deelproducten zoals herontwerpen van brieven en belscripts. Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV
  3. Kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring in het geven van regulier en operationeel advies aan de organisatie. . Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV
  4. De aangeboden kandidaat scoort minimaal 50 punten van het totaal aantal te behalen punten (kwaliteitswensen en competenties 80 punten) en min. 3 punten per gevraagde competentie. Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV
  5. De aangeboden kandidaat is beschikbaar en bereid om op maandag en woensdag op kantoor te werken (vaste kantoordagen).


Kwaliteitswensen op basis van mate van belangrijkheid:

  1. De mate waarin kandidaat ervaring heeft met het analyseren van gegevens, leggen van verbanden, geven van advies en het opstellen van geaggregeerde overzichten en informatie. (te benoemen door middel van voorbeelden in motivatiebrief en/of gesprek) (20 pt);
  2. De mate waarin kandidaat ervaring heeft met het samenwerken met externe onderzoekbureaus (te benoemen door middel van voorbeelden in motivatiebrief en/of gesprek). (15 pt);
  3. De mate waarin kandidaat inzicht heeft in (organisatorische) samenhangen tussen het eigen werkterrein en de daarop van invloed zijnde gebieden. (te benoemen door middel van voorbeelden in motivatiebrief en/of gesprek) (10 pt);
  4. De mate waarin kandidaat ervaring heeft met het werken in teamverband. (te benoemen door middel van voorbeelden in motivatiebrief en/of gesprek) (10 pt)
  5. De mate waarin kandidaat ervaring heeft met het samenwerken met diverse stakeholders binnen en buiten de organisatie.  (5 pt).

Competenties:

  1. Klantgerichtheid (4 pt);
  2. Analyseren (4 pt);
  3. Samenwerken (4 pt);
  4. Omgevingsbewustzijn (4 pt);
  5. Plannen en organiseren(4 pt).

Procedure:

  • LET OP: Alleen kandidaten waarbij het eigen e-mailadres en het telefoonnummer worden meegezonden worden geselecteerd om te worden aangeboden.
  • Enkel cv's die via het systeem ESD worden aangeboden worden in behandeling genomen, cv's die per e-mail of andere communicatiekanalen verzonden, worden niet in behandeling genomen.

Als de kandidaat verder gaat in de procedure wordt gevraagd minimaal twee referenties op te geven, waarbij vergelijkbare opdrachten zijn uitgevoerd. De referentiechecks zijn een noodzakelijk onderdeel van dit selectieproces.

Let op! De gesprekken vinden plaats op 1 of 2 mei 2025. Locatie: De Knoop, Croeselaan 14, Utrecht. Bereid de kandidaten hierop voor.

Per leverancier mogen er max. 2 kandidaten worden aangeboden.

CV's (WORD) dienen voorzien te zijn van:

  • Motivatie
  • Verwijzing en uitwerking van de selectiecriteria (eisen, wensen & competenties)
  • de Nederlandse taal

De Belastingdienst wenst inhuuropdrachten te sluiten met een zo kort mogelijke keten, de nadrukkelijke voorkeur gaat uit naar een medewerker in loondienst. Het is niet toegestaan om medewerkers in loondienst bij een ander bureau voor te stellen.

DE BELASTINGDIENST HEEFT BESLOTEN DAT OP DEZE AANVRAAG ZZP OF DGA INHUUR NIET MOGELIJK IS.

AUB GEEN ZZP-ERS EN DGA-ERS AANBIEDEN.

  • Hierbij horen o.a. de volgende werkzaamheden:
  • De business analist inventariseert de signalen,
  • De business analist bereid de ketenoverleggen voor;
  • De business analist en coördineert het signaalproces;
  • De business analist adviseert de organisatie over hieruit voortvloeiende acties en interventies;

Team TenMonks

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!