Kwaliteitsmanager #3555

Belastingdienst

  • Uitzenden
  • 01-06-2025
  • Gelderland
  • 32 uur
Logo van Belastingdienst
€5.212 — € 7.747 / maand
6 maanden
Nog 12 dagen

Dit ga je doen

Opdrachtomschrijving:

De interne beheersingsfunctie heeft tot doel in control te komen en blijven op het realiseren van de doelstellingen Klantgegevens. Deze doelstellingen zien op het juist, tijdig, volledig, rechtmatig en veilig leveren van diensten.

De doelstelling van de functie is het zorgdragen dat de huidige mate van control wordt gecontinueerd en daar waar nodig de mate van control wordt uitgebreid naar de wens van het management. Dit onder andere op basis van adviezen die door de Kwaliteitsmanager worden uitgebracht. Deze Kwaliteitsmanager is de hoeder van risicobeheersing voor de hele afdeling Klantgegevens (ong 400 medewerkers), naast geautomatiseerde processen, betreft het ook relatief veel handmatige werkzaamheden. Risico's inzichtelijk te hebben, te krijgen en maatregelen op te treffen is voor de afdeling zeer belangrijk gezien waar de afdeling voor staat. Voldoen aan AVG, BIO en Archiefwet is key.

De hoofdtaken van de Kwaliteitsmanager zijn als volgt:- Vult en onderhoudt het risicoregister van de afdeling en stuurt op maatregelen om in control te komen en blijven.- Rapporteert over de voortgang van de genomen maatregelen.- Zorgt voor afstemming met de desbetreffende stakeholders.- Rapporteert aan het management en maakt de rapportages op.- Adviseert het management op het gebied van risicobeheersing.- Werkt nauw samen met twee medewerkers van de afdeling die toetsingen uitvoeren.- Coördineert en stuurt deze medewerkers inhoudelijk aan.- Functioneert als vraagbaak voor de medewerkers.

Vanwege pensionering zijn we op zoek naar voorlopige invulling van deze functie.

De afdeling Klantgegevens (KLG) is onderdeel van het cluster Belastingdienst Centrale Administratieve Processen Gegevens. Naast Klantgegevens bestaat het cluster uit O&M (Ontvangen en mededelen) IBG (Inwinnen en beschikbaar stellen van Gegevens) en CFG (Centrale Functies Gegevens) . Klantgegevens als proactieve partner, maakt het voor alle afnemers van onze diensten mogelijk om tijdig te beschikken over precies die gegevens over natuurlijke en niet-natuurlijke personenwaar waar zij toe bevoegd zijn, met precies die kwaliteit die ze nodig hebben, op een manier die logisch en vanzelfsprekend is.

De interne beheersingstaak Klantgegevens is ondergebracht binnen Klantgegevens Centrale Regie. Opgesteld voor deze taak staan naast de kwaliteitsmanager/coördinator, 2 procesdeskundigen.

Werkzaamheden:

Hierbij horen o.a. de volgende werkzaamheden:

  • De business analist inventariseert de signalen,
  • De business analist bereid de ketenoverleggen voor;
  • De business analist en coördineert het signaalproces;
  • De business analist adviseert de organisatie over hieruit voortvloeiende acties en interventies;

    Vanwege pensionering zijn we op zoek naar voorlopige invulling van deze functie.

Beschrijving / afdeling team:

Het cluster Service is onderdeel van het primaire proces en heeft als doel om de ouder te woord te staan, te helpen bij hun vragen en hen naar het behandelproces te begeleiden. Hiernaast wordt gefocust op de ontwikkeling van goede dienstverlening waarbij we de ouder en het kind centraal zetten en zorgen voor een goede afhandeling van de klachten. De afdeling Service bestaat uit verschillende teams; het Serviceteam, het Klachtenteam, het team Ouderinteractie, het team Brede Hulp en het team Acute Nood.

Bijzonderheden:
Verplichte kantoordagen op maandag en woensdag, locatie Graadt van Roggenweg 500 te Utrecht. Indien nodig reizen naar andere locaties. Overige dagen werk je hybride.
Gezamenlijke onboarding UHT en daarna inwerken op de afdeling.

Knock-out criteria:

  1. De aangeboden kandidaat beschikt over een WO werk- en denkniveau, dit is aantoonbaar door een afgeronde opleiding op WO niveau en/of minimaal 3 jaar ervaring in een rol als kwaliteitsmanager of vergelijkbaar. 
  2. De aangeboden kandidaat heeft ten minste 5 jaar werkervaring met Risicomanagement(COSO) en AO/IC. Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV
  3. De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als adviseur op MT-niveau. Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV
  4.  De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met procesbeheer binnen een data gedreven omgeving. Dit is duidelijk aantoonbaar gemaakt in het CV;
  5. De aangeboden kandidaat scoort minimaal 50 punten van het totaal aantal te behalen punten op kwaliteitswensen en competenties (=80 punten), waarvan minimaal 3 punten per competentie.

Kwaliteitswensen op basis van mate van belangrijkheid:

  1. De mate waarin kandidaat ervaring heeft met Risicomanagement COSO (20 pt);
  2. De mate waarin kandidaat ervaring heeft met AO-IC (20 pt);
  3. De mate waarin kandidaat ervaring heeft met BIO aspecten mn autorisatiebeheer (10 pt);
  4. De mate waarin kandidaat ervaring heeft met AVG rechtmatigheid (5 pt)
  5. De mate waarin kandidaat ervaring heeft met Gegevensverwerking/Gegevensuitwisseling op grote schaal. (5 pt).

Competenties:

  1. Plannen en organiseren (4 pt);
  2. Overtuigingskracht (4 pt);
  3. Samenwerken (4 pt);
  4. Analyseren (4 pt);
  5. Initiatief (4 pt).

Procedure:

  • LET OP: Alleen kandidaten waarbij het eigen e-mailadres en het telefoonnummer worden meegezonden worden geselecteerd om te worden aangeboden.
  • Enkel cv's die via het systeem ESD worden aangeboden worden in behandeling genomen, cv's die per e-mail of andere communicatiekanalen verzonden, worden niet in behandeling genomen.

Als de kandidaat verder gaat in de procedure wordt gevraagd minimaal twee referenties op te geven, waarbij vergelijkbare opdrachten zijn uitgevoerd. De referentiechecks zijn een noodzakelijk onderdeel van dit selectieproces.

Let op! De gesprekken vinden plaats tussen 13 en 16 mei of 27 mei 2025. Online of op locatie: John F Kennedylaan 8, 7314 PS, Apeldoorn. Bereid de kandidaten hierop voor.

Per leverancier mogen er max. 2 kandidaten worden aangeboden.

CV's (WORD) dienen voorzien te zijn van:

  • Motivatie
  • Verwijzing en uitwerking van de selectiecriteria (eisen, wensen & competenties)
  • de Nederlandse taal

De Belastingdienst wenst inhuuropdrachten te sluiten met een zo kort mogelijke keten, de nadrukkelijke voorkeur gaat uit naar een medewerker in loondienst. Het is niet toegestaan om medewerkers in loondienst bij een ander bureau voor te stellen.

DE BELASTINGDIENST HEEFT BESLOTEN DAT OP DEZE AANVRAAG ZZP OF DGA INHUUR NIET MOGELIJK IS.

AUB GEEN ZZP-ERS EN DGA-ERS AANBIEDEN.

Aanvullende informatie:

  • Elke leverancier dient
    in bezit te zijn van een bedrijfs- en
    beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Indien wenselijk kan dit ook
    afgesloten worden via OneStopSourcing tegen een kleine fee per gewerkte
    uur.
  • Elke leverancier dient
    een G-rekening te hebben.
  • Voor het uitlenen van
    arbeidskrachten volgens de Waadi, dient elke leverancier te voldoen aan de
    juiste SBI-codes.
  • Hierbij horen o.a. de volgende werkzaamheden:
  • De business analist inventariseert de signalen,
  • De business analist bereid de ketenoverleggen voor;
  • De business analist en coördineert het signaalproces;
  • De business analist adviseert de organisatie over hieruit voortvloeiende acties en interventies;
  • Vanwege pensionering zijn we op zoek naar voorlopige invulling van deze functie.

Team TenMonks

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!