Consulent Participatie en Inkomen

Gemeente Katwijk

  • Uitzenden
  • 01-06-2025
  • Zuid-Holland
  • 32 uur
Logo van Gemeente Katwijk
11 maanden
HBO - WO
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Als consulent Participatie en Inkomen is jouw doel om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt naar vermogen te laten werken en mee te laten doen in de samenleving. Deze mensen doen een beroep op de voorzieningen die gemeente Katwijk aanbiedt, zoals een bijstandsuitkering. Je controleert op rechtmatigheid en of er sprake is van een of meerdere voorliggende voorzieningen.

  • Behandelen en beoordelen van aanvragen voor algemene en bijzondere bijstand, evenals minimaregelingen;
  • Uitvoeren van voortgangsonderzoeken en controleren van mutatie om rechtmatigheid te waarborgen;
  • Stimuleren van maatschappelijke deelname. Begeleiden van Klanten richting betaald werk, sociale activering, of scholing. Samenwerken met re-integratie- en participatiepartners en regie voeren op trajecten;
  • Toepassen van kennis van de participatiewet in rapportages, beschikkingen en maatwerkoplossingen;
  • Bewaken van afspraken, oplossingen aandragen en juridische documenten opstellen in begrijpelijke taal;
  • Signaleren van multiproblematiek en passende hulp organiseren.

Dit ben jij

  • Wie is tekenbevoegd (naam en functie)?
  • Kandidaat is bereid om in de eerste periode volledig op kantoor te werken.
    Als de kandidaat goed is ingewerkt (dit wordt beoordeeld door de
    kwaliteitsmedewerker P&I) is de kandidaat bereid om minimaal 50% op kantoor
    te werken
  • De overeenkomst inhuur arbeidskrachten is op deze opdracht van toepassing
  • Aantoonbare kennis van de Participatiewet, aantoonbaar gemaakt door middel
    van een gevolgde opleiding/ training of cursus
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting sociaal
    juridische dienstverlening, rechten, social work of maatschappelijk werk en
    dienstverlening
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als consulent Participatie en
    Inkomen / casemanager doel- en rechtmatigheid bij een gemeente of
    gemeentelijke instelling met een caseload van minimaal 80 cliënten bij een
    fulltime dienstverband (36 uur) Bij een parttime dienstverband ervaring met
    een caseload die past bij het aantal parttime uren. (duidelijk weergeven in
    het cv)
  • Behandelen en beoordelen van aanvragen voor algemene en bijzondere bijstand, evenals minimaregelingen;
  • Uitvoeren van voortgangsonderzoeken en controleren van mutatie om rechtmatigheid te waarborgen;
  • Stimuleren van maatschappelijke deelname. Begeleiden van Klanten richting betaald werk, sociale activering, of scholing. Samenwerken met re-integratie- en participatiepartners en regie voeren op trajecten;
  • Toepassen van kennis van de participatiewet in rapportages, beschikkingen en maatwerkoplossingen;
  • Bewaken van afspraken, oplossingen aandragen en juridische documenten opstellen in begrijpelijke taal;
  • Signaleren van multiproblematiek en passende hulp organiseren.

Pieter Hofland

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!