Project Expert
Gemeente Amsterdam
- Uitzenden
- 01-06-2025
- Noord-Holland
- 2 uur


Dit ga je doen
Opdrachtomschrijving
De klantbegeleiders Inkomen en Inkomensconsulenten van Gemeente Amsterdam vermoeden dat meerdere burgers die een uitkering ontvangen op grond van de Participatiewet mogelijk recht hebben op huurtoeslag, zorgtoeslag of een uitkering vanuit de WAO, ANW, WIA enzovoort. Om die reden is besloten om een bestand controle uit te voeren en waar nodig cliënten te ondersteunen bij het aanvragen van hun recht. Dit zal tevens leiden tot een mogelijke bestandreductie bij de Directie Inkomen. Om die reden zoeken wij enkele experts op het gebied van het toewijzen en berekenen van voorliggende voorzieningen.
Je screent tenminste 400 dossiers per maand en je bent beschikbaar voor minder ervaren collega's om specifieke dossiers te duiden en het benodigde plan van aanpak op te stellen. Meer complexe trajecten zal jij zelf begeleiden en je neemt verantwoordelijkheid voor het behandelen van bezwaarzaken.
Werkzaamheden
Als expert ondersteun je de projectleiders bij de screening van de dossiers en fungeer je als vraagbaak voor de uitvoerende medewerkers en ondersteun je de voorbereiding voor de tweewekelijks voortgangsrapportages. Op termijn zal je gevraagd worden om de meest complexe dossiers te duiden en eventuele beroepszaken op te pakken.
Je screent tenminste 400 dossiers per maand en je bent beschikbaar voor minder ervaren collega's om specifieke dossiers te duiden en het benodigde plan van aanpak op te stellen. Meer complexe trajecten zal jij zelf begeleiden en je neemt verantwoordelijkheid voor het behandelen van bezwaarzaken.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!
De afdeling Inkomensvoorziening is onderdeel van de directie Inkomen. Er werken ruim 200 inkomensconsulenten verdeeld over 10 teams verdeeld over de stad. Samen zorgen zij ervoor dat alle Amsterdammers die daar recht op hebben de benodigde financiële ondersteuning ontvangen in de vorm van een periodieke uitkering en/of incidentele bijzondere bijstand.
Dit ben jij
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf (5) jaar
aantoonbare werkervaring (in de afgelopen zeven (7) jaar) als dedicated
expert (fulltime) voor het bepalen van het recht op Voorliggende
Voorzieningen zoals WW, ZW, TW, Wajong, WIA en WAO. Dit kan in de functie
van Expert Voorliggende Voorzieningen zijn aangevuld met ervaring als
Medewerker Bezwaar bij UWV en als Procesbegeleider SMZ. - De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf (5) jaar
aantoonbare werkervaring (in de afgelopen zeven (7) jaar) bij gemeenten,
waarbij het werk overwegend bestond uit het analyseren van dossiers
Participatiewet op Voorliggende Voorzieningen. - De aangeboden kandidaat heeft minimaal twee (2) jaar
aantoonbare werkervaring (in de afgelopen twee (2) jaar) in het met en
namens een client opstellen van een volledig onderbouwde aanvraag t.b.v.
van de juiste instantie. - De aangeboden kandidaat heeft minimaal drie (3) jaar
aantoonbare werkervaring met het zelfstandig begeleiden en initiëren van
bezwaartrajecten op het gebied van voorliggende voorzieningen.
- De aangeboden kandidaat heeft minimaal drie (3) jaar
aantoonbare werkervaring (in de afgelopen vijf (5) jaar) in het voeren van
overleg met burgers en met inkomensconsulenten in geval van een verschil
van inzicht over de berekening van het recht op een voorliggende
voorziening. Het aantal jaren ervaring dient duidelijk te blijken uit het
cv - De aangeboden kandidaat heeft minimaal één (1) jaar
aantoonbare werkervaring bij een gemeente met meer dan 10.000 klanten
P-wet. Het aantal jaren ervaring dient duidelijk te blijken uit het cv - De aangeboden kandidaat heeftaantoonbare werkervaring
met de Amsterdamse Maatwerkmethode. Benoem dit in de motivatiebrief, dit
zal worden getoetst tijdens een eventueel eerste gesprek.

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?