A222030 – sr consulent werk en inkomen
Gemeente Arnhem
- Uitzenden
- 19-05-2025
- Gelderland
- 36 uur


Dit ga je doen
Herhaalde oproep, wij hebben nog 2 posities open staan
Consulent werk en inkomen
Wat ga je doen?
Als consulent werk en inkomen ben je verantwoordelijk voor het beoordelen en verwerken van uitkeringsaanvragen in het kader van de participatiewet. Via het systeem Suite komt een aanvraag bij je binnen. Je draagt zorg voor het in kaart brengen van de financiële situatie van inwoners, waarbij je ervoor zorgt dat alle benodigde documenten aanwezig zijn en dossiers compleet zijn. Indien documenten of gegevens ontbreken neem je (telefonisch) contact op met de inwoner om deze aan te vullen..
Naast dit proces ben jij ook verantwoordelijk voor het afhandelen en beoordelen van wijzigingen en andere aanvragen, bijvoorbeeld bijzondere bijstand of minimaregelingen, die inwoners doen. Heb je vragen over deze wijzigingen en aanvragen dan neem je contact op met de inwoner om aanvullende informatie op te halen. Als consulent werk en inkomen zorg je ervoor dat de rechtmatigheid gewaarborgd blijft maar zorg je er ook voor dat de menselijke maat voorop staat.
In jouw contact met inwoners ben je empathisch en doortastend. Je luistert en stelt gerichte vragen om de situatie helder te krijgen. Je werkt onder andere nauw samen met je collega-consulenten, regisseurs werk en inkomen, handhavers en de administratie. Ondanks de verschillende invalshoeken hebben jullie hetzelfde doel: het vergroten van de zelfredzaamheid van de inwoners
Wie zijn wij?
Je gaat werken in het cluster werk & inkomen. Dit cluster zet zich in om Arnhemmers die het nodig hebben te helpen naar betaald werk, ondernemerschap en deelname aan de maatschappij. Wij werken in zes teams wijkgericht en dicht bij de inwoners. Door gebiedsgericht te werken zijn wij zichtbaar voor de Arnhemmers en omgekeerd. Elk gebiedsteam bestaat uit ongeveer 40 collega’s; regisseurs en consulenten. Daarnaast zijn er 6 specialistische teams: handhaving, administratie, ondersteunende taken, geldzaken voor ondernemers, invordering en aanvullend inkomen. Samen zorgen voor een optimale dienstverlening voor onze inwoners.
Op basis van de aard van de werkzaamheden en de toetsingscriteria van de Wet DBA is deze opdracht bedoeld voor inzet in loondienst en daardoor niet geschikt voor zzp'ers.
Dit ben jij
- De aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht
in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en geen ZZP’er /
ondernemer.. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV.
Deze eis blijft van toepassing gedurende de gehele uitvoering van de
opdracht. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet kan voldoen aan deze eis,
zal dit leiden tot uitsluiting van de kandidaat en leverancier - De kandidaat is inzetbaar vanaf 19 mei 2025 tot 30 november 2025 voor
minimaal 32 uur en maximaal 36 uur per week. En is beschikbaar voor een
interview op 15 mei 2025 tussen 14.30 uur – 16.30 uur. De inhuuropdracht
kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een
tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de
startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde
startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden
ontleend - De kandidaat heeft aantoonbaar recente ervaring met de uitvoering van de
Participatiewet.
werkzaamheden.
blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m
mm-jj). Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het
CV, zal uw bieding terzijde worden gelegd - De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 2 jaar recente en relevante
werkervaring opgedaan als consulent werk en inkomen.
deze eis EXPLICIET in het CV bij de werkzaamheden.
opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj). Bij het niet duidelijk
benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal uw bieding terzijde
worden gelegd

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Reactietermijn gesloten