Klantadviseur Telefonisch Informatie Centrum (TIC)

Gemeente Houten

  • Uitzenden
  • 02-06-2025
  • Utrecht
  • 21 uur
Logo van Gemeente Houten
2 maanden
MBO
Nog 5 dagen

Dit ga je doen

In welk team kom je terecht?   
Je bent vast nieuwsgierig wie jouw nieuwe collega’s worden in deze functie.

Het team Dienstverlening bestaat uit 28 collega’s die inzet leveren om de dienstverlening zo toegankelijk, laagdrempelig, klantvriendelijk en efficiënt mogelijk te laten verlopen. Er is expertise aanwezig op zeer uiteenlopende gebieden: van het aanvragen van reisdocumenten, rijbewijzen en parkeervergunningen, het verstrekken van uittreksels, verwerken van (digitale) aangiftes verhuizingen tot aangiftes geboortes, overlijden en voltrekken van huwelijken. Jij komt te werken binnen het cluster van het Telefonisch Informatiecentrum (TIC). Het TIC beantwoordt de eerstelijns vragen. Complexe vragen worden warm doorgezet naar de vakspecialisten of er wordt een afspraak voor de burger ingepland. De webbeheerder zorgt voor een toegankelijke en gebruiksvriendelijke ontsluiting van de gemeentelijke informatie, zodat burgers en ondernemers 24/7 informatie tot zich kunnen nemen. De website biedt ook toegang tot het digitale loket van de gemeente Houten. Kortom, een breed scala van werkzaamheden vallen binnen het team Dienstverlening.

Opdracht
Het team Dienstverlening is op zoek naar een collega voor 21 uur per week, verdeeld over 3 werkdagen, te weten: ma-wo-vr. Je bent flexibel om -indien nodig- ook te wisselen van werkdag.

Werkzaamheden

  • Je zorgt voor de afhandeling van eerstelijns vragen die telefonisch worden gesteld: bijvoorbeeld over rijbewijzen, paspoorten, afvalinzameling of losliggende stoeptegels;
  • Je verstrekt telefonisch algemene informatie;
  • Je verbindt zo nodig inkomende gesprekken op het hoofdnummer door naar het correcte toestel c.q. de correcte persoon. Je raadpleegt daartoe het gemeentelijk informatiesysteem;
  • Je vraagt door zodat op een juiste en snelle wijze kan worden doorverbonden;
  • Je verwijst door naar andere (semi)-overheidsinstellingen;
  • Je behandelt meldingen in het kader van het meldpunt Openbare Ruimte en start daarvoor de administratieve procedure op (inname melding, intern doorzetten en bewaking van de afhandeling);
  • Je maakt afspraken voor het ophalen van grof vuil, snoeiafval en kliko’s;
  • Je stelt terugbelnotities op;
  • Je beheert de gemeentelijke e-mailbox;
  • Je zorgt voor de afhandeling van vragen die via Facebook, Whatsapp en Twitter worden gesteld;
  • Je verricht overige werkzaamheden passend binnen de doelstelling van de organisatie, afdeling en/ of cluster;

Je profiel
Voor deze functie zoeken wij een enthousiaste medewerker met een MBO werk- en denkniveau;
Je beschikt over een goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
Je hebt een heldere (telefoon-)stem en je bent een teamplayer;
Je bent flexibel en in staat snel te schakelen (wisselende vragen/wisselende doelgroepen);
Bij voorkeur heb je ervaring met het werken in een gemeentelijke organisatie;
Je hebt een proactieve houding;
Je hebt kennis van MS office (Excel, word, outlook), zaaksysteem en GIS-viewer (pré);
Je bent niet bang om wat nieuws te proberen;
Woonachtig zijn in Houten en/of lokale kennis hebben van de gemeente Houten is een pré.

  • Je zorgt voor de afhandeling van eerstelijns vragen die telefonisch worden gesteld: bijvoorbeeld over rijbewijzen, paspoorten, afvalinzameling of losliggende stoeptegels;
  • Je verstrekt telefonisch algemene informatie;
  • Je verbindt zo nodig inkomende gesprekken op het hoofdnummer door naar het correcte toestel c.q. de correcte persoon. Je raadpleegt daartoe het gemeentelijk informatiesysteem;
  • Je vraagt door zodat op een juiste en snelle wijze kan worden doorverbonden;
  • Je verwijst door naar andere (semi)-overheidsinstellingen;
  • Je behandelt meldingen in het kader van het meldpunt Openbare Ruimte en start daarvoor de administratieve procedure op (inname melding, intern doorzetten en bewaking van de afhandeling);
  • Je maakt afspraken voor het ophalen van grof vuil, snoeiafval en kliko’s;
  • Je stelt terugbelnotities op;
  • Je beheert de gemeentelijke e-mailbox;
  • Je zorgt voor de afhandeling van vragen die via Facebook, Whatsapp en Twitter worden gesteld;
  • Je verricht overige werkzaamheden passend binnen de doelstelling van de organisatie, afdeling en/ of cluster;

Dit ben jij

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van klantcontact
  • Beschikbaar per 2 juni 2025 voor (minimaal) 21 uur
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4
  • Aantoonbare werkervaring met de Microsoft applicaties (Outlook, Word/Excel)
  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar bij een

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!