Adviseur inwerken medewerker verzekeringen

Gemeente Terneuzen

  • Uitzenden
  • 19-05-2025
  • Zeeland
  • 8 uur
Logo van Gemeente Terneuzen
HBO
Nog 13 dagen

Dit ga je doen

Per 1 april is onze nieuwe medewerker op de afdeling Verzekeringen gestart. Het betreft een young professional zonder achtergrond in de verzekeringsbranche. De geplande inwerktijd van één maand blijkt in de praktijk onvoldoende om hem volledig zelfstandig te laten functioneren.

Wij zijn daarom op zoek naar een ervaren professional die goed thuis is in het verzekeringslandschap en specifiek in aansprakelijkheidsstellingen, met name op het gebied van weg- en rioolbeheer en groenbeheer. Je vervult een coachende en inhoudelijke rol, waarbij je hem begeleidt en uitlegt waar hij inhoudelijk op moet letten.

Daarnaast is ervaring met het beoordelen van bestekken – in het bijzonder met betrekking tot CAR-verzekeringen – van groot belang.

Je draagt bij aan een snelle en effectieve kennisoverdracht, zodat onze nieuwe collega zich spoedig op het gewenste niveau kan bewegen.

Jouw uitdaging

Als medewerker verzekeringen speel je een cruciale rol in het behandelen en afhandelen van schadeclaims en aansprakelijkheidsstellingen. Je bewaakt onze verzekeringsportefeuille en bereidt zorgvuldig aanbestedingen voor. Je bent zowel in- als extern de contactpersoon en vraagbaak op het gebied van verzekeringen/schade.
Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Het beheren van de gemeentelijke verzekeringsportefeuille. Je controleert en actualiseert polissen en meldt nieuwe zaken aan op bestaande polissen. Je overlegt met collega’s en verzekeraars en signaleert eventuele risico’s;

  • Het beoordelen en afhandelen van schadeclaims. Je onderhoudt hierover contact met zowel de verzekeraar, de expert, je collega’s en de claimant;

  • Het aansprakelijk stellen van tegenpartijen bij schade aan gemeentelijke objecten;

  • Het voorbereiden en gunnen van (Europese) aanbestedingen;

  • Het in samenspraak met de collega’s van team financiën, vormgeven en uitvoeren van financieel beleid op het gebied van verzekeringen;

  • Administratieve afwerking en archivering van alle polissen.

Als medewerker verzekeringen vragen wij jou kritisch te kijken naar je eigen rol. Je gaat een grondige analyse uitvoeren op onze werkprocessen. Je onderzoekt hoe we slimmer en efficiënter kunnen werken en of bepaalde werkzaamheden op een meer kosten- en tijdsefficiënte manier kunnen worden uitgevoerd door eventuele externe partners. Hierbij breng je de risico’s, voordelen, mogelijke obstakels en/of uitbesteding in kaart. Over de resultaten lever je een concreet en praktisch adviesrapport op met aanbevelingen voor efficiëntere werkwijzen en/of uitbesteding.

FUNCTIE EISEN

Jouw eigenschappen en competenties

  • Als medewerker verzekeringen ben je analytisch, proactief en flexibel. Je beschikt over een hands-on mentaliteit en staat stevig in je schoenen. Je omschrijft jezelf als een klant- en kwaliteitsgericht persoon en bent organisatorisch en administratief sterk.

    Verder beschik je over:

    • Hbo werk- en denkniveau met bij voorkeur actuele kennis van verzekeringen opgedaan door praktijkervaring of door middel van het volgen van een gerichte opleiding (vb. WFT-certificaten).

    • Enige financiële kennis/inzicht.

    • Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.

    • Bij voorkeur werkervaring met de genoemde werkzaamheden bij een gemeente.

Procedure:

  • Graag een bericht indien er kandidaat wordt voorgesteld, deze zal z.s.m. worden beoordeeld en indien passend worden voorgelegd aan de opdrachtgever
  • Enkel Cv's die via het systeem ESD worden aangeboden worden in behandeling genomen. Cv's die per mail of andere communicatiekanalen worden verzonden, worden niet in behandeling genomen.
  • Cv’s (of onder reactie in ESD.Next.) dienen voorzien te zijn van:
    • Beknopte motivatie
    • Contactgegevens kandidaat (e-mailadres + telefoonnummer)
    • Beschikbaarheid (startdatum & aantal uren p.w.)
  • Let op: staan deze gegevens er niet in, dan wordt de kandidaat afgewezen
  • Wanneer een ZZP'er wordt aangeboden via een bureau dan zal de ZZP'er direct gecontracteerd worden en zullen wij met het bureau een marge overeenkomst sluiten.
  • De klant wil inhuuropdrachten sluiten met een zo kort mogelijke keten, voorkeur gaat uit naar een medewerker in loondienst of een ZZP’er zonder tussenkomst van een bureau.
  • Het is niet toegestaan om medewerkers in loondienst bij een ander bureau voor te stellen.
  • Indien een ZZP’er wordt voorgesteld via een bureau dan dient onderstaande duidelijk te worden aangegeven in het voorstel:
    • Kandidaat of ZZP’er is op de hoogte van de aanbieding. Indien ZZP’er vanuit een bureau:
    • Het inhuurtarief van de ZZP’er en de bureaumarge wordt vermeld (marges hoger dan 15 euro worden niet geaccepteerd)
    • ZZP’er is op de hoogte van de marge
    • Leverancier gaat ermee akkoord dat na 1850 uur de bureaumarge vervalt en de inhuuropdracht direct wordt gesloten wordt met de ZZP’er zonder dat een concurrentiebeding, relatiebeding of ander beding aan een Externe opgelegd zal worden.

Dit ben jij

  • Jouw eigenschappen en competenties Als medewerker verzekeringen ben je
    analytisch, proactief en flexibel. Je beschikt over een hands-on
    mentaliteit en staat stevig in je schoenen. Je omschrijft jezelf als een
    klant- en kwaliteitsgericht persoon en bent organisatorisch en
    administratief sterk.Verder beschik je over: Hbo werk- en denkniveau met
    bij voorkeur actuele kennis van verzekeringen opgedaan door
    praktijkervaring of door middel van het volgen van een gerichte opleiding
    (vb. WFT-certificaten)
  • Enige financiële kennis/inzicht
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk
  • Bij voorkeur werkervaring met de genoemde werkzaamheden bij een gemeente

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!