Klantmanager Inkomen

Gemeente De Bevelanden

  • Uitzenden
  • 12-05-2025
  • Overijssel
  • 36 uur
Logo van Gemeente De Bevelanden
3 maanden
Nog 3 dagen

Dit ga je doen

Klantmanager inkomen

De bestaanszekerheid staat onder druk. Vandaag de dag kunnen veel mensen door allerlei omstandigheden niet of nauwelijks rondkomen. Dat kan iedereen overkomen. Financiële problemen, je baan kwijtraken, en andere problemen kunnen ertoe leiden dat zij geen perspectief verliezen en zich terugtrekken.

Deze mensen melden zich bij GR de Bevelanden. We kunnen niet altijd en iedereen helpen, maar wij kunnen soms net het verschil maken. Ben jij iemand die mensen in sociale onzekerheid weer sociale zekerheid wil geven? Wil je je verder ontwikkelen in een mooi en betekenisvol beroep bij een dito organisatie? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Door het bieden van dienstverlening op het gebied van bijzondere bijstand, aanvragen levensonderhoud en inkomensondersteunende regelingen help je inwoners aan een stukje bestaanszekerheid. De belangrijkste doelstellingen waar je aan werkt, zijn het tijdig verstrekken van een juiste uitkering en het voeren van de regie op het gebied van inkomen in samenwerking met externe partners.

Hoe klinkt dit voor jou? Jij maakt het mogelijk als klantmanager inkomen binnen de gebiedsteams van Gemeenschappelijke Regeling (GR) de Bevelanden!

Jij doet het
Je bent je ervan bewust dat het leven niet voor iedereen makkelijk verloopt door in de persoon of buiten de persoon gelegen factoren. Je leeft je in, maar je vindt geen reden om bij de pakken neer te gaan zitten. Je durft te spiegelen en kritische vragen te stellen, maar ook confronterende antwoorden te geven. Het begint allemaal bij de aanvraag. Dit zijn vragen van inwoners met een inkomen op of rond het minimum. Jij maakt de klant wegwijs binnen de wetten van sociale zekerheid, je bent ook wel de gids binnen de jungle van sociale wetten. Daarnaast beoordeel je aanvragen in het kader van herleving uitkering, bijzondere bijstand en minimaregelingen. Binnen dit gehele traject, moet je altijd waakzaam zijn. Fraudepreventie is een van de onderdelen waar je scherp op bent. Jij prikt door verhalen heen aan de hand van sterke analyses en mensenkennis.

Je beheert een eigen caseload die is gekoppeld aan een specifiek gebied. Bijvoorbeeld gemeente Reimerswaal, of een deel van gemeente Goes. Naast het beheren van je eigen caseload, is het gebruikelijk om samen met je collega’s in het team te sparren over de juiste route voor jouw klanten. Soms doe je dat ook samen met collega’s van de Bevelandse gemeenten. Je bespreekt casuïstiek met de partners in het lokale netwerk van de gemeente waaraan je bent gekoppeld. Denk dan aan het CJG, welzijnsorganisaties, het lokale sociaal team, etc.

Je houdt van pionieren, bent nieuwsgierig en denkt in oplossingen. Soms kan het nodig zijn om buiten de kaders van de regelgeving naar mogelijkheden te zoeken. Dat doe je samen met je collega’s binnen GR de Bevelanden en de collega’s van het lokale sociale team. Het komt ook voor dat je een presentatie geeft over de minimaregelingen of dat je op een locatie in de gemeente aanwezig bent. Denk aan een dorpshuis of het gemeentehuis. Op die manier kan je onze dienstverlening samen met andere professionals integraal afstemmen. We vinden het belangrijk dat je binnen de afstemming vooral kijkt naar de mogelijkheden, ook als wettelijke kaders in sommige situaties in de weg staan.

Meer concreet? Jij houdt je 32 – 36 uur per week bezig met:

  • het uitvoeren van werkzaamheden voor klanten die het minimuminkomen hebben (dit doe je op basis van de Participatiewet, IOAW en IOAZ);
  • het beheren van een caseload binnen een specifiek gebied op de Bevelanden;
  • samenwerken met interne en externe collega’s en ondersteunen bij sociaal domeingesprekken (brede uitvraag naar leefgebieden) als het complexe situaties betreft;
  • deelname aan projecten gericht op inkomen waarin vorm wordt gegeven aan beleidsmatige ontwikkeling.

Met ons, GR de Bevelanden
Gemeenschappelijke Regeling de Bevelanden is een samenwerkingsverband tussen de Bevelandse gemeenten Borsele, Goes, Kapelle, Noord-Beveland en Reimerswaal (ruim 100.000 inwoners) op het gebied van Werk, Inkomen en Zorgbeleid, ICT en Personeel en Organisatie. Vijf organisaties in een dus. Met alle dynamiek en interessante projecten die daarbij horen. Je werkt vanuit het Stadskantoor in Goes en gedeeltelijk vanuit huis.

Met jouw kracht
Met jouw enthousiasme, oplossend- en empathisch vermogen en flexibiliteit weet jij makkelijk contact te leggen met mensen. Je vindt het werken aan maatschappelijke producten in een politiek bestuurlijke organisatie een uitdaging. Daarnaast ben je ontwikkelingsgericht en toon je visie. Tegelijkertijd sta je met beide benen op de grond. Om deze functie goed uit te kunnen oefenen en met plezier te doen heb je het volgende in huis:

  • werkervaring in een juridische omgeving, bijvoorbeeld bij een gemeentelijke sociale dienst, een deurwaarderskantoor, notariaat of als bewindvoerder;
  • een afgeronde hbo-opleiding in een sociale of juridische richting (bijvoorbeeld SJD of Rechten). Heb je een mbo-4 studie gevolgd in de richting financieel-economisch of sociaaljuridische dienstverlening dan nodigen we je ook van harte uit te reageren;
  • je weet de wet- en regelgeving goed te verwoorden richting de klant, zowel mondeling als op schrift;
  • je kunt een grote caseload beheren en houdt je hoofd koel wanneer er een spoedprocedure binnen komt;
  • je bent gewend om de klant correct te woord te staan en weet goede resultaten te behalen met je team.

LET OP, deze aanvraag is niet geschikt voor ZZP

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!