Inhuur Communicatiemedewerker
Gemeente Hollands Kroon
- Uitzenden
- Noord-Holland


Dit ga je doen
Omschrijving opdracht
In Hollands Kroon is veel vraag naar nieuwe, passende en betaalbare woningen. Niet alleen voor inwoners, maar ook voor bijzondere doelgroepen zoals voor asielzoekers, alleenstaande minderjarige vluchtelingen (AMV’ers), Oekraïners, statushouders en spoedzoekers. De gemeente werkt hiervoor met samenwerkingspartners aan slimme oplossingen om versneld te bouwen. Bij dit onderwerp spelen emoties en sentimenten in de samenleving een grote rol. Daarom is goede en duidelijke communicatie van essentieel belang. Wij zoeken een gedreven en ervaren communicatieprofessional die ons hiermee wil helpen. Dit kan een ervaren communicatiemedewerker zijn, maar ook een adviseur. In deze rol ga je nauw samenwerken met een senior communicatieadviseur, die we op dit moment ook werven via inhuur. Vanuit team Communicatie ga je aan de slag met het team Wonen: zij zijn met veel bevlogenheid en lef aan de slag om de nodige snelheid te creëren in het bouwen van verschillende woningen voor verschillende doelgroepen.
Je gaat aan de slag met communicatie binnen de volgende opgaven:
1. Programma wonen & gebiedsontwikkeling
- 500 flexwoningen
- Versnelling reguliere woningbouw
- Uitvoeringsprogramma wonen
- Omgevingsvisie
- Dorpsontwikkelvisies
- Gebiedsontwikkelingen
2. Drie woon- en opvanglocaties voor asielzoekers, statushouders, Oekraïners en spoedzoekers
Wij hebben niet voldoende capaciteit en/of kennis beschikbaar. Voor deze rol willen wij inhuren.
Takenpakket
De onderstaande werkzaamheden behoren tot de opdracht en maken onderdeel uit van de prijslijst:
- Maken en meedenken over communicatieplannen incl. participatie en stakeholdersanalyses;
- sentiment en omgevingsinformatie inzichtelijk maken;
- organisatie van bewonersbijeenkomsten en participatietrajecten
- zorgen dat informatie via de gemeentelijke kanalen up to date is en blijft;
- communicatiemiddelen maken zoals Q&A’s, nieuws/persberichten, uitnodigingen, brieven, nieuws/persberichten etc;
- overleg en afstemming met betrokkenen in team Communicatie & team Wonen;
- beheren van de mailbox tijdelijkehuisvesting.
De genoemde werkzaamheden worden uitgevoerd door de door u aangedragen kandidaat.
Planning
Houdt rekening met de gestelde planning in Mercell. Let op: de interviews staan gepland op maandag 26 mei. Houd hier alvast rekening mee in uw agenda.
Eisen
- Ervaring: Minimaal 3 tot 5 jaar werkervaring bij de (semi) overheid in een soortgelijke functie is vereist.
- Beschikbaarheid: Je bent ten minste 4 dagen per week beschikbaar, waarvan minimaal twee dagen op kantoor. Dit stelt je in staat om snel te schakelen met de gemeentelijke organisatie.
Wensen
- In verband met de emoties en sentimenten die bij deze opgaven komen kijken is ervaring met soortgelijke opgaven gewenst.
- In Noord-Holland Noord wonen is een pre, vanwege de kennis van de cultuur van onze regio.
- Je hebt affiniteit met het onderwerp: woningen realiseren voor diverse doelgroepen
- Je maakt gemakkelijk contact zowel intern als extern.
- Je vindt het leuk om met diverse doelgroepen te werken zoals met bewoners, woningcorporaties en het COA.
- Je herkent jezelf in onze kernwaarden en het werken bij onze organisatie.
Zij zijn de uitgangspunten van onze organisatie en staan voor de manier waarop we met elkaar en met alle externe partijen omgaan. Uw kandidaat beschouwd onze kernwaarden als zijn/haar eigen.
Competenties
De kandidaat moet beschikken over de volgende competenties:
- Communicatief zeer vaardig;
- kennis van het communicatie vak;
- flexibiliteit;
- zelfstandigheid.
Aanbiedingen van kandidaten worden beoordeeld op zowel eisen, wensen als competenties. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt de kandidaat niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarna wordt er beoordeeld op de wensen en competenties. In de aanbieding van de kandidaten moeten eisen, wensen en competenties plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden.
Gebruik van eigen devices
De Opdrachtgever stelt geen devices (laptop's en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.
Looptijd
De opdracht heeft een flexibele startdatum en kent een initiele contractperiode van 12 maanden met optie tot verlenging (zie kopje 'Verlenging'). De startdatum is voorzien op zn vroegst vanaf maandag 09 juni 2025 en voor 14 juli 2025.
Het maximaal aantal uur is 36 uur per week.
Verlenging
De opdracht kan twee keer met een periode van zes maanden worden verlengd. Het verlengen van de opdracht wordt beoordeeld aan de hand van de beschikbare capaciteit in het team, evaluatiegesprekken en de mate waarin opdrachtgever een verlenging nodig acht.
Plafond uurtarief
€90,– per uur all in tarief exclusief btw.
Inschrijvingen boven het plafondtarief leiden tot uitsluiting van verdere deelname aan deze mini competitie.
- Maken en meedenken over communicatieplannen incl. participatie en stakeholdersanalyses;
- sentiment en omgevingsinformatie inzichtelijk maken;
- organisatie van bewonersbijeenkomsten en participatietrajecten
- zorgen dat informatie via de gemeentelijke kanalen up to date is en blijft;
- communicatiemiddelen maken zoals Q&A’s, nieuws/persberichten, uitnodigingen, brieven, nieuws/persberichten etc;
- overleg en afstemming met betrokkenen in team Communicatie & team Wonen;
- beheren van de mailbox tijdelijkehuisvesting.
Dit ben jij
- Ervaring: Minimaal 3 tot 5 jaar werkervaring bij de (semi) overheid in een
soortgelijke functie is vereist - Beschikbaarheid: Je bent ten minste 4 dagen per week beschikbaar, waarvan
minimaal twee dagen op kantoor. Dit stelt je in staat om snel te schakelen
met de gemeentelijke organisatie

Het proces
Dit verhaal gaat over jou
Iets voor jou?