Senior Vergunningverlener Omgevingsrecht

Gemeente Zoetermeer

  • Uitzenden
  • Zuid-Holland
  • 32 uur
Logo van Gemeente Zoetermeer
HBO
Nog 8 dagen

Dit ga je doen

Afdeling
De afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving (VVH) heeft als missie ‘’de afdeling VVH werkt dienstverlenend, omgevingsbewust en professioneel vanuit een regisseursrol met betrekking tot vergunningverlening, toezicht en handhaving op het gebied van wet- en regelgeving voor bouw, milieu, APV en bijzondere wetten.’’.

De afdeling bestaat uit twee teams:
– Openbare Orde en Veiligheid (OOV)  en Vergunningen toezicht en handhaving (VTH).
– Het team VTH bestaat uit drie clusters: Vergunningen, Toezicht en Handhaving, Juristen en Beleid.

De onderhavige functie valt onder het cluster Vergunningen.

Opdracht
1. Het beoordelen en afhandelen van aanvragen van omgevingsvergunningen van een bouwwerk, waaronder complexe, buitenplanse afwijkingen waar mogelijk advies met instemming nodig is.
2. Verrichten van de volgende werkzaamheden die in het kader van een adequate beoordeling en afhandeling van de onder punt 1 genoemde omgevingsvergunningen noodzakelijk zijn. Dit betreft waar nodig het:
a. Regisseren en het bewaken van de voortgang van het proces (en de integraliteit) van de vergunningverlening
b. Controleren van de volledigheid en/of juistheid van de inhoud (inclusief eventuele berekeningen en rapportages) van aanvragen in relatie tot de aanvraagvereisten;
c. Toetsen van aanvragen van omgevingsvergunningen aan regelgeving zoals het omgevingsplan, beheersverordening, exploitatieplan en/of voorbereidingsbesluit, besluit bouwwerken leefomgeving, en gemeentelijk beleid;
d. Het beoordelen en toepassen van gelijkwaardigheidbepalingen op grond van de bouwregelgeving;
e. Het zorgdragen voor de noodzakelijke inhoudelijke volledigheid, onder meer door het indien nodig inschakelen en coördineren van de inbreng van interne en externe deskundigen/adviseurs van relevante vakdisciplines;
f. Opstellen van het (college)besluit en bepalen van de voorwaarden daarbij (eventueel) in samenwerking met de jurist  (belangenafweging en motivering bij eventuele afwijkingen van het omgevingsplan) en specialisten (brandweer; stadsbouwmeester etc.);
g. Het opstellen van een notitie met bevindingen (hoogte, breedte, oppervlakte, strijdigheid etc) ten behoeve van de jurist vergunningverlening;
h. Organiseren en begeleiden van vooroverleg op verzoek van een aanvrager;
i. Waar nodig inhoudelijke input leveren bij het eventuele vooroverleg met de aanvrager, het overleg met adviseurs en bij het beoordelen van zienswijzen en bezwaren.
3. Beoordelen en afhandelen van meldingen of aanvragen met betrekking tot het slopen, verstoren, verplaatsen of in enig opzicht wijzigen van bouwwerken. Dit betreft het:
a. Verrichten van de relevante onder punt 2 vermelde werkzaamheden;
b. Beoordelen eventuele monumentale status, situatie beschermd stads,- en dorpsgezicht en andere relevante wettelijke en beleidsmatige kaders;

Dit ben jij

  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3
    overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de
    opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een
    vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.)
  • Minimaal een afgeronde opleiding Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 1
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als senior vergunningverlener
    Omgevingsrecht
  • Per juni 2025 beschikbaar voor 32-36 uur per week voor de gehele duur van
    de opdracht, inclusief verlengingsopties
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding op het gebied van bouwkunde
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als senior
    vergunningverlener (Omgevingsrecht)
  • Aantoonbare werkervaring met het zaaksysteem PowerBrowser, benoem duidelijk
    in het cv waar deze werkervaring is opgedaan
  • Een afgeronde Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 2
  • Bereid om minimaal twee dagen per week op kantoor aanwezig te zijn,
    waaronder woensdag

Zino Rabellier

Recruitment Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!