DevOps Software Engineer PDOK

Kadaster

  • Uitzenden
  • 16-06-2025
  • Gelderland
  • 36 uur
Logo van Kadaster
€3.673 — € 5.314 / maand
11 maanden
HBO
Nog 9 dagen

Dit ga je doen

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht, aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt en het Kadaster mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van het Kadaster. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Het Kadaster merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Het betreft een detacheringsovereenkomst voor de duur van 1 jaar met de optie tot verlenging van 1 jaar Na afloop van de initiële looptijd van 1 jaar, staat het Kadaster open voor de mogelijkheid van een dienstverband bij het Kadaster.  In dat geval komt de medewerker  in schaal 10.

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Opdracht
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Omschrijving werkzaamheden
Publieke Dienstverlening Op de Kaart (PDOK) is hét dataplatform van Nederland dat geodata beschikbaar stelt aan iedereen die hier gebruik van wil maken. De geodata is actueel en betrouwbaar en komt van verschillende partijen. PDOK is een begrip in de Geo-wereld. Niet alleen in Nederland, maar wereldwijd. 
 
PDOK stelt deze geodata door middel van verschillende OGC webservices (WFS, WMS, WMTS) en atom downloadservices (Atom) beschikbaar en werkt aan het ontsluiten middels nieuwe (RESTful) OGC API standaarden (Features, Tiles, Coverages, Records, Map). Afnemers van PDOK-services zijn onder andere: Funda, Atlas Leefomgeving en Rijkswaterstaat. Per dag verwerken we ongeveer 80 miljoen hits. Met behulp van cloud (Azure Kubernetes Services / AKS) oplossingen hebben we een zeer modern en vooruitstrevend platform ontwikkeld en kunnen we op en af schalen naar behoefte.

Opdrachtomschrijving
Het PDOK team focust niet alleen op de doorontwikkeling (Dev) van het PDOK platform, maar heeft ook de operationele verantwoordelijkheid (Ops) voor het platform. Je werkt bijvoorbeeld aan de OGC API’s en het ontwikkelen van de nieuwe Locatie Server op een Kubernetes platform. De werkzaamheden zitten dus met name in de infrastructuur en backend software development ten behoeve van het platform. Ook het nationale Geoforum wordt gehost door het PDOK-team en op die manier onderhouden we nauw contact met onze klanten en gebruikers

Binnen het team werk je met de nieuwste technieken. PDOK en het PDOK-team zijn vooruitstrevend, grensverleggend en wordt dan ook internationaal gezien als voorbeeld. We delen onze kennis dan ook graag met andere landen of overheidspartijen. We maken niet alleen gebruik van open source software waar mogelijk, maar leveren ook een actieve bijdrage hieraan.

Belangrijkste technieken, methoden en tools:

  • Golang;
  • Java/Kotlin;
  • Python;
  • PostgreSQL;
  • SQLite/spatialite en Geopackage;
  • Kubernetes op Azure;
  • Argo;
  • Tekton;
  • OGC standaarden (OGC API’s: Features, Tiles, Map; OGC Webservices: WMS, WFS, WMTS);
  • Geo metadataservices (WCS, OGC API Records);
  • Mapserver;
  • GDAL/OGR library en command line tooling;
  • Geo Informatie Systemen (bijvoorbeeld QGIS).

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Doorontwikkeling van het bestaande PDOK platform (Golang, Java/Kotlin, Python) op een Kubernetes omgeving.
  • Doorontwikkeling van de software die ten grondslag ligt aan de OGC API’s.
  • Beheren en uitrollen van complexe gedistribueerde systemen op Kubernetes.
  • Oplossen incidenten en onderhouden bestaande oplossingen.
  • Participeren in een SCRUM team, met bijbehorende verantwoordelijkheden. Waarbij het team samen met de Product Owner en gebruikers spart over een gedegen oplossing.
  • Publieke Dienstverlening Op de Kaart (PDOK) is hét dataplatform van Nederland dat geodata beschikbaar stelt aan iedereen die hier gebruik van wil maken. De geodata is actueel en betrouwbaar en komt van verschillende partijen.PDOK is een begrip in de Geo-wereld. Niet alleen in Nederland, maar wereldwijd.
  • PDOK stelt deze geodata door middel van verschillende OGC webservices (WFS, WMS, WMTS) en atom downloadservices (Atom) beschikbaar en werkt aan het ontsluiten middels nieuwe (RESTful) OGC API standaarden (Features, Tiles, Coverages, Records, Map). Afnemers van PDOK-services zijn onder andere: Funda, Atlas Leefomgeving en Rijkswaterstaat. Per dag verwerken we ongeveer 80 miljoen hits. Met behulp van cloud (Azure Kubernetes Services / AKS) oplossingen hebben we een zeer modern en vooruitstrevend platform ontwikkeld en kunnen we op en af schalen naar behoefte.

Dit ben jij

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding IT opminimaal HBO niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met systeemontwikkeling en
    integratie
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met zowel beheer- als
    vernieuwingstrajecten
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met één van de volgende
    programmeertalen: Python, Java Kotlin of Go-Lang en daarnaast
    praktijkervaring met Kuburnetes (
    opgedaan)
  • Een door de kandidaat zelf geschreven plan van aanpak (max. 500 woorden)
    voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het
    Kadaster (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden) en
    geeft hierbij aan op welke wijze de geleverde expertise en competenties van
    de kandidaat een bijdrage leveren aan te behalen resultaten
  • De kandidaat schrijft zelf 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die
    zich vaak voor doen in dit soort processen /werkzaamheden en geeft hierbij
    aan hoe deze worden opgelost (zie ook omschrijving werkzaamheden en
    verantwoordelijkheden)
  • Kandidaat is bereid om bij wederzijds interesse en goedvinden na 12 maanden
    kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden.

Rosa Wijsmuller

Operations Consultant

Het proces

Dit verhaal gaat over jou

01

De zoektocht – waar begin je?

Elke maand ontvangen we honderden vacatures. Die publiceren we op onze website, maar we blijven niet achteroverleunen. Ons team gaat actief op zoek naar de juiste match. Misschien vind jij ons, of wij jou – hoe dan ook: we maken snel contact.

02

De kennismaking – een goed gesprek, geen kruisverhoor

Jij ziet een interessante opdracht of wij denken dat er een goed bij je past. We bellen om je beter te leren kennen en de opdracht door te nemen. Wat vind jij belangrijk? Wat zijn je ambities? We houden het persoonlijk én to the point. Zo verkennen we samen wat de juiste match voor je is en wat daarmee ook het beste voor de klant is.

03

Afspraken maken – helder en zonder kleine lettertjes

Past de opdracht bij jouw expertise? Top. We bespreken de voorwaarden, je gewenste salaris en hoe de opdracht eruitziet. Omdat het om overheidsvacatures gaat, kunnen de eisen complex zijn en het proces tijdrovend – maar daar helpen wij je soepel doorheen.

04

Introductie – wij regelen de papierwinkel

Je levert een bijgewerkt cv, motivatie en eventuele referenties aan. Wij stellen de introductie samen, volledig afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. Alles wat we bespreken komt daarin terug – eerlijk, transparant en geen verrassingen.

05

Even geduld – maar we houden je op de hoogte

Overheidsprocessen kunnen soms traag zijn. Wij geven je vooraf een realistische tijdlijn en houden je tussendoor op de hoogte. Geen radiostilte, maar duidelijke upd

06

Op gesprek – goed voorbereid op pad

Word je uitgenodigd? Mooi! We plannen samen het gesprek en bereiden het grondig voor. We geven je tips & tricks en duiken in de inhoud van de opdracht. Het doel: jouw kansen maximaliseren.

07

Go of No-Go – samen evalueren

Na het gesprek evalueren we hoe het ging. Wil jij door en ziet de opdrachtgever het ook zitten? Dan koppelen we je aan één van onze uitzendpartners. Zij regelen het uitzendcontract. Is het toch geen match? Dan halen we feedback op en zoeken we verder.

08

Aan de slag – alles geregeld, jij kunt starten

Bij een succesvolle bemiddeling leggen we alle afspraken vast in een overeenkomst. Je uitzendpartner regelt het contract, de administratie en zorgt ervoor dat je netjes en op tijd betaald wordt. Jij hoeft alleen maar te focussen op je werk (en een taart sturen mag altijd 😉).

09

Service – ook ná de start zijn we er voor je

Zolang je aan de opdracht werkt, blijven wij je aanspreekpunt. Ook kan je regelmatig uitnodigingen van ons verwachten voor kleine events en borrels bij ons op kantoor. Heb je vragen over je opdracht, verlenging of indexaties? Eén belletje en we helpen je verder. Is de opdracht afgerond? Dan zoeken we met plezier naar een volgende uitdaging voor je.

Iets voor jou?

Laat het ons weten!

Iets voor jou?

Reageer dan vandaag nog!